آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی بین الملل

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار با روغن مایع

آموزش کوکی شکلاتی ترک دار مخملی

فیلم اموزش کوکی ترک دار ردولوت زیر متفاوت از سایر آموزش های کوکی های دیگر می باشد  کوکی ترک دار ردولوت  با روغن مایع و شکر تهیه می شود، طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار  کلیک کنید، این کوکی بافتی شبیه کیک دارد برای مشاهده دستور کوکی ترک دار ردولوت با روغن مایع با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کوکی شکلاتی ترک دار با روغن مایع:

مقدار مواد نام مواد
55 گرم روغن مایع

 

60 گرم پودر کاکائو
180 گرم شکر
2 عدد تخم مرغ
140 گرم آرد
8/1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
کمی وانیل

طرز تهیه کوکی ترک دار شکلاتی:

ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن مفتولی بزنید تا مواد یکدست و کشدار شود سپس روغن مایع را اضافه و مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه و مخلوط کنید در صورتی که اگر بخواهید فقط شکلاتی درست کنید. پودر کاکائو را هم با آرد اضافه کنید. مواد کوکی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید یک قسمت آن 40 گرم پودر کاکائو اضافه کنید و مخلوط کنید و سلفون بکشید. برای قسمت دیگر 12 گرم از پودر کاکائو  و رنگ قرمز را اضافه و مخلوط کنید و 8 گرم آرد اضافه کنید آرد را کم کم اضافه کنید تا به غلظت برسد سلفون بکشید. برای قسمت سوم 8 گرم پودر کاکائو و رنگ آلبالویی اضافه و مخلوط کنید سپس 12 گرم  آرد را اضافه و مخلوط کنید و سلفون بکشید به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید استراحت کند. از مواد 10 گرم برداشته و داخل پودر قند بغلتانید وکف دست گرد کنید و داخل سینی کاغذ روغنی دار بچینید. فر را یک ربع طودتر با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. زمانی که کوکی ها را داخل فر قرارر دادید دمای فر را به 170  درجه سانتی گراد و به مدت 10 دقیقه قرار دهید.

پس از پخت و خنک شدن کوکی ها را داخل ظرف درب دار نگهداری کنید تا خشک نشود.

مدرس:خانم ندا ارجمند عزیز از آموزشگاه ارجمند

نکاتی که باید در هنگام تهیه کوکی شکلاتی ترک دار رعایت کنید:

1-کوکی ها به دلیل داشتن پودر شکر زود خشک می شوند این دستور به دلیل داشتن روغن مایع و شکر بافت کیکی دارد ولی حتما پس از خنک شدن در ظرف درب دار نگهداری کنید.

2- دستور کوکی ها با همزن برقی ولی به دلیل جلوگیری از زود خشک شدن با همزن مفتولی بزنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کوکی اسمارتیز، طرز تهیه کوکی عسلی و طرز تهیه کوکی شکلات پنیری را به صورت رایگان مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا