آموزش آشپزیفینگرفود-راتا

طرز تهیه نان قیفی پیتزا

آموزش نان قیفی الویه

نان قیفی یکی از انواع فینگر فود ها می باشد، که براحتی می توانید در منزل تهیه کنید، دستور نان قیفی مرحله به مرحله داخل فیلم توضیح داده شده است، شما می توانید نان قیفی را از مواد سالاد سرد یا مواد پیتزا پر کنید، نان قیفی را هم می توانید حتی برای حلوا  یا نان و سبزی عروس یا دور همی ها درست کنید، برای مشاهده دستور نان قیفی با سایت آموزشی استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان قیفی پیتزا:

نام مقدار
خمیر ترش 10گرم
شکر 1قاشق سوپخوری
شیریا آب 1 لیوان
کره یا روغن 100گرم
نمک 2/1 قاشق مرباخوری
آرد 500تا 600 گرم

مواد لازم پیتزا  قیفی

نام مقدار
مایه ماکارونی 100گرم(شامل پیاز سرخ شده 1عدد متوسط-رب 1قاشق غذاخوری-گوشت چرخ کرده 80گرم)
سوسیس یا کالباس نگینی ریز 100گرم
سیب زمینی آبپز نگینی ریز 1عدد
پنیرپیتزا 30گرم

طرز تهیه الویه نان قیفی :

مرحله اول

ابتدا خمیرمایه و  یک قاشق چایخوری از شکر و شیر ولرم (گرمای شیر بین 35 الی 40 درجه سانتی گراد در حدی که گرما حس شود ولی انگشت را نسوزاند) و نمک را با هم مخلوط کنید و با همزن مفتولی بزنید تا خمیر مایه باز شود. کنار بگذارید.

مرحله دوم

سپس روغن یا کره باز شده را به خمیر مایه اضافه کنید. کم کم آرد را با الک اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا زمانی که خمیر نان قیفی به دست تمیز نچسبد. تمامی آردها استفاده نمی شود. دست تان را چرب کنید و خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید (یا 100 ضربه روی میز کار بزنید). علت ترک روی نان بعد از پخت به علت خوب ورز ندادن است. خوب ورز دهید که خمیر یکدست و صافی بدست آید. سپس خمیر نان قیفی را داخل کاسه سلفون بکشید و یک دستمال بر روی آن قرار دهید و در دمای محیط به مدت یک ساعت قراردهید.

مرحله سوم

خمیر نان قیفی که استراحت کرد و حجم آن دو برابرشد، مقداری از خمیر را به کمک وردنه به طور یکنواخت پهن کرده و با رولت بر هلالی نوارهایی به عرض 2 سانتی متر  برش زده و دور تا دور قیف چرب شده بپیچید. زمان پیچیدن مقداری از خمیرها روی هم باشد و فضای خالی نداشته باشد.در فر از قبل گرم شده با دمای  180 درجه سانتی گراد طبقه وسط به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا رویه نان طلایی شود ولی خشک نشود. اگر کاسه ایی پر آب در فر قرار دهید با کیفیت تر می شود.

مرحله چهارم

پس از خارج کردن از فر قیف ها را جدا کنید. داخل قیف های را می توانید از سالاد سوسیس یا مواد پیتزا قیفی پر کنید. با هویج گل بزنید با خلال دندان داخل نان قیفی فرو ببرید و برگ جعفری تزیین کنید.

طرز تهیه پیتزا قیفی:

تمامی مواد پیتزا قیفی  را با مایه ماکارونی مخلوط کنید و داخل قیف یکبار مصرف  بریزید. داخل نان قیفی را از مواد پیتزا قیفی پر کنید و به مدت 5 الی ده دقیقه داخل فر 180 درجه سانتی گراد قرار داده تا پنیر پیتزا ها باز شوند.

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش فینگر فود بر روی سایت استاد آشپزی در زیر اورده شده است، روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه راتا ژامبون

طرز تهیه راتا ژامبون
طرز تهیه راتا ژامبون

طرز تهیه رست چیکن

طرز تهیه رست چیکن
طرز تهیه رست چیکن

طرز تهیه پیتزا پیکو

طرز تهیه پیتزا پیکو
طرز تهیه پیتزا پیکو

طرز تهیه کالزونه

طرز تهیه کالزونه
طرز تهیه کالزونه

طرز تهیه پودینگ مرغ و قارچ

طرز تهیه پودینگ مرغ و قارچ
فیلم اموزش اسلایس مرغ و قارچ استاد آشپزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا