مقالات

تأثیر آشپزی بر رابطه ی زناشویی

آیا آشپزی بر روابط زناشویی تاثیر گذار می باشد؟

بسیاری از زوج های جوان که تازه ازدواج کرده اند یا دانشجو هستند یا به تازگی فارغ التحصیل شده اند یا به دلایل، دیگری درآمد کمی دارند به غذاهایی با کیفیت پایین رو می آورند. اما به نظر ما آشپزی می تواند راهی مناسب برای بهبود رابطه ی زناشویی باشد. با خواندن این بخش یاد می گیرید که می توانید از غذاهایی که دوست شان دارید لذت ببرید و با یکدیگر در آشپزخانه ی کوچک تان غذاهای منحصر به فرد خلق کنید.

 خواهید دید آشپزی کردن با یکدیگر منبعی عالی از لذت است. بدانید که در این کار تنها نیستند طبق تحقیقات دکتر جان گری بیش از هفتاد درصد از ازدواج های ماندگار از آن زوج هایی است که از آشپزی کردن با یکدیگر لذت می برند و در تمام عرصه های زندگی به طرز چشم گیری رضایت بیشتری دارند. در بزرگداشت ملی تغذیه در کانادا متخصصان تغذیه و کارشناسان ارتباطات تأکید کردند، که آشپزی در کنار یکدیگر دستورالعملی عالی برای ازدواجی محکم و استوار است و به بهبود سلامت جسمی ارتباط محکم و قوی و تجربه های به یاد ماندنی منجر می شود، پیشنهادهای آنها را امتحان کنید

ترکیبات غذایی را کنترل کنید و سلامت خود را بهبود بخشید:

 کانادا هشدار داد بدون تمرین منظم آشپزی در سازمان سلامت عمومی خانه خانواده ها برای انتخاب آگاهانه ی غذاها آمادگی پیدا نخواهند کرد؛ یعنی وقتی آشپزی می کنید از مفید بودن و غیر مفید بودن مواد غذایی آگاه می شوید و می توانید با آگاهی و شناخت مواد غذایی را انتخاب کنید.

به گزارش بنیاد سکته ی مغزی و قلبی، کانادا هر هفت دقیقه یک نفر بر اثر بیماری های قلبی و سکته ی مغزی می میرد که ناشی از رژیم غذایی نامناسب است. این اتفاق غم انگیز یکی از زوجین را تنها می گذارد و صدمه ی روحی شدیدی برای اوست. این سازمان برای جلوگیری از این بیماری ها استفاده از رژیم غذایی متعادل را توصیه می کند. غذاهای کم چرب بخورید. بکوشید خودتان آشپزی کنید تا به خوردن غذاهای سالم عادت کنید. غذاهای رستورانی بیشتر از آنچه فکر می کنید، چربی و کالری دارند، اما کنترل شما روی مواد اولیه ی غذاهایی که در خانه درست می کنید، بیشتر است.

با همسرتان آشپزی کنید و ازدواج تان را استحکام ببخشید. آشپزی در کنار یکدیگر به شما یاد می دهد که برای یک هدف مشترک با هم کار کنید و در ارتباط باشید؛ برای مثال تعیین این که از کدام فروشگاه خرید کنید یا چه کسی در آشپزخانه چه کار یا وظیفه ای بر عهده داشته باشد. لام، یک استاد تغذیه ی آلمانی به زوج ها توصیه می کند. فرض کنند مواد موجود در آشپزخانه کادوهایی است که هر کدام هنگام ازدواج به دیگری هدیه داده اند. با ازدواج به یکدیگر می پیوندید. پس به این فکر کنید که در آشپزخانه چه کاری دارید که می توانید با هم انجامش دهید؟ به گفته ی لام، آن مواد تشکیل دهنده شامل اخلاق کاری، شور و علاقه و کیفیت است. به این فکر کنید، هنگامی که با یکدیگر آشپزی می کنید در حال خلق مخلوق تان هستید.

یادتان باشد که با هم اشپزی کردن می تواند به معنای تقسیم مسئولیت ها در اشپزخانه نیز باشد. حتی اگر به اشپزی کردن علاقه ندارید همسرتان را در اشپزخانه همراهی کنید؛ مثلاً پیشنهاد دهید که شما ظرف ها را بشویید.

مشتاقانه به تجربه های به یاد ماندنی که با هم کسب کردید فکر کنید:

وقتی که برای آشپزی کردن با هم صرف سرمایه گذاری عاطفی در ازدواج تان است.

شارن آنیل، درمانگر ازدواج و نویسنده ی کتاب « یک نکته ی کوتاه برای ازدواجی شاد » می گوید: « صرف زمانی خاص برای مشتاقانه و عشق فکر کردن به حفظ احساسات خوب و هیجانات مثبت غیر منتظره کمک می کند. » چنین رفتاری نشان می دهد که زوجین به رابطه ی خود بیش از هر چیزی اولویت می بخشند؛ برای مثال، تحقیقات نشان داده که با هم آماده کردن غذا بر دیدگاه زوج ها نسبت به رابطه شان به طور قابل توجهی تأثیر می گذارد.

 در تحقیقات دکتر جان گری، ۷۵ درصد زوج هایی که با هم غذا درست می کنند، ازدواج شان را عالی ارزیابی کرده اند؛ در حالی که فقط ۲۵ درصد از زوج هایی که با هم آشپزی نمی کنند، رابطه ی خود را به شدت تأیید می کنند. یک متخصص تغذیه و  دیابت می گوید: « از وقتی غذا درست کردن بخشی از زندگی روزمره ی ما شد، ازدواج مان تداوم یافت و غنی شد. تجربه ی نحوه ی صرف وعده های غذایی می تواند زندگی زناشویی را تحت تأثیر قرار دهد. »

چند نکته برای شروع آشپزی با یکدیگر:

1-برای خرید برنامه ریزی کنید: درباره ی این که چه غذاهایی قرار است در هر هفته، بخورید از قبل تصمیم بگیرید و طبق آن خرید کنید. این یک تمرین مفید است برای تصمیم گیری مالی با یکدیگر و اطمینان از این که شما و همسرتان شبیه هم فکر می کنید.

2-مواد غذایی پر مصرف را ذخیره کنید: اقلام غذایی سالم مانند مرغ، سبزیجات، پاستا، نان گندم کامل، روغن زيتون فوق بكر، سیر و برنج قهوه ای را بیشتر مصرف کنید. می توانید این اقلام پر مصرف را ذخیره کنید.

3-یک وعده ی غذایی را سه برابر کنید: بیشتر از مقدار مورد نیاز برای یک وعده غذا

بپزید و باقیمانده را در ظرف های در بسته در فریزر نگه دارید و سپس در طی روزهای شلوغ کاری از آن ها استفاده کنید؛ بدین ترتیب شما و همسرتان در فضای آرام خانه یک رستوران مجلل با غذاهای آماده خواهید داشت. این کار همچنین باعث صرفه جویی در پول می شود؛ در حالی که هزینه ی غذاهای رستوران تقریباً بالاست.

 4-برای دیگران غذا درست کنید: برای اعضای خانواده یا دوستانتان که بیمارند یا با یک بحران روحی مواجه اند، غذا بپزید. این کار نوعی ارتباط حقیقی بین افراد ایجاد می کند و محبت بین شما و دیگران و حتی محبت بین شما و همسرتان را رشد می دهد.

5-خاطرات قدیمی را زنده کنید: به خاطر بیاورید که در اولین روز آشنایی تان چه غذایی خوردید. سعی کنید آن خاطره ارزشمند را دوباره زنده کنید و غذایی درست کنید که شما را یاد آن خاطره ی خوب بیندازد. ساندی کافلین همکار نویسنده ی کتاب مجرد نه متأهل می گوید: « من پختن غذایی را به شما پیشنهاد می دهم که اوقات خوشی را به یادتان بیندازد حتی با هم حضور داشتن در آشپزخانه می تواند ازدواج را تحکیم بخشد.»

تغذیه و بهبود رابطه ی زناشویی

یکی از شایع ترین مشکلاتی که زنان و مردان در دنیای امروز با آن مواجه هستند، کاهش میل جنسی است. میل جنسی تمایلی است که درگیری زن و مرد را در فعالیت های جنسی گسترش می دهد و در طرفین کشش جنسی ایجاد می کند این کشش می تواند هم با یک محرک درونی و هم با یک محرک بیرونی فعال شود. اگر احساس می کنید که نیروی جنسی تان نسبت به قبل کاهش یافته ممکن است با برخی مشکلات پزشکی روبرو باشید. غذاهای بسیاری وجود دارد که به افزایش میل جنسی کمک می کند. چنانچه خوردن این غذاها مؤثر واقع نشد، باید با یک پزشک مشورت کنید.

عوامل زیادی ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود: استرس در محل کار و فشارهای ناشی از آن، مشکلات مربوط به برقراری ارتباط با دیگران، مشکلات حل نشده، مصرف بیش از حد نوشیدنی ها، کمبود خواب، بچه دار شدن، چاقی، افسردگی، اختلالات تیروئید و فیبروئید، مصرف برخی از داروها، اختلال نعوظ، یائسگی، عدم صمیمیت، سن، سطح پایین هورمون  تستوسترون و…..

هنگامی که عشق در زندگی تان وجود ندارد، وسوسـه مـیـ شـویـد هـر چیزی را که باعث یک جرقه ی دوباره شود، امتحان کنید. بسیار خوب! باید بدانید که یک پاسخ نزدیک وجود دارد؛ به نزدیکی آنچه در بشقاب تان قرار گرفته است. قرن هاست که مزه، بو، طعم و ظاهر غذاها شور و اشتیاق ایجاد می کند. غذاهای ویژه ای برای رفع موانع عشق ورزی وجود دارد که کیفیت، عملکرد و میل جنسی شما را بهبود می بخشد. در حقیقت مدارک علمی زیادی وجود ندارد که ارتباط بین غذا و رابطه ی جنسی پرتب و تاب را ثابت کند اما این دلیل نمی شود که شما و شریک جنسی تان از غذاهایی که در اصطلاح به آن « معجون عشق طبیعی » می گویند، اجتناب کنید.

کارشناسان تغذیه معتقدند بعضی از غذاهای معروف افزایش دهنده ی میل جنسی، گنجینه ای از مواد مغذی هستند که برای قوای جنسی و سلامتی ضروری است. این موقعیت به نفع هر دو طرف است. به طور کلی غذاها و نوشیدنی های انرژی زا و سایر غذاهای ادویه دار جزو تقویت کننده های قوای جنسی هستند؛ زیرا ضربان قلب و تعرق را بالا می برند. برخی از مواد غذایی مهار کننده های قوای جنسی را کاهش می دهند و باعث افزایش میل جنسی می شوند. برخی باعث افزایش جریان خون در سیستم تناسلی می شوند. بعضی غذاها باعث می شوند هورمون های شادی ترشح شود در کل تقویت کننده های قوای جنسی بر اساس اثرات فیزیولوژیک آن ها در بدن به سه دسته تقسیم می شوند:

۱. غذاهای نشاط آور و مؤثر در آمادگی روحی:

برخی از غذاها مواد شیمیایی و هورمون هایی را ترشح می کنند که فرد را سرحال و خوشحال می کند احساس اعتماد به نفس به وجود می آورد، مهارکننده های ذهنی فرد کم می شود و بانشاط تـر بـه نـظـر مـی رســد. در نتیجه ی یکی از شرایط تمایل جنسی که آمادگی روحی است، فراهم می شود. خوردن این مواد غذایی باعث ترشح مواد شیمیایی خاص و افزایش سروتونین ( هورمون شادی بخش ) می شود، درگیری های ذهنی را کم می کند، باعث افزایش پمپاژ قلب و خون رسانی به مغز می شود و تمرکز و تخیل جنسی را افزایش می دهد؛ برای مثال ماهی، شیر، عسل، بوقلمون، گردو و موز باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند؛ تخم مرغ، هویج و فیبرها میل جنسی را افزایش می دهند و گوشت گوساله ی کم چرب و غذاهای تند و پرادویه، پمپاژ قلب را بهبود می بخشند.  

صدف خوراکی و میگو: صدف خوراکی به افزایش ترشح دوپامین ( هورمون شادی بخش ) کمک می کند. صدف خوراکی برای زنان و مردانی که دوست دارند میل جنسی خود را افزایش دهند یک غذای مهم است. سعی کنید مصرف صدف را حداقل دو بار در هفته، در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. صدف خوراکی سرشار از زینک ( روی ) است که به افزایش هورمون تستوسترون و تولید اسپرم سالم و فعال کمک خواهد کرد. صدف خوراکی و میگو واقعاً افزایش دهنده ی میل جنسی هستند. صدف خام یکی از غنی ترین منابع غذایی روی است که نه تنها جریان خون را بهبود می بخشد، بلکه تولید هورمون تستوسترون را تقویت می کند. هنگامی که سطح هورمون تستوسترون کاهش می یابد، میل جنسی مردان هم پایین می آید.

ماهی آزاد: وقتی عصبی و ناراحت هستید و نمی توانید تمرکز کنید، خوردن ماهی آزاد به شما کمک می کند احساس سرزندگی کنید. ماهی آزاد، منبع فراوانی از چربی امگا ۳ و ویتامین D است. محققان دریافته اند که ویتامین D، همانند بسیاری از داروهای ضد افسردگی بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد؛ سطح سروتونین را ( ماده ای که موجب انتقال انگیزه ها و پیام ها به مغز می شود ) بالا می برد و باعث ایجاد احساس آرامش می شود.

ماهی آزاد، با افزایش مؤثر سه برابر تولید نیتریک اکسید، سلامت آلت قابل نعوظ را افزایش می دهد محققان مصرف روزانه یک گرم امگا سه را، که در سه اونس از ماهی آزاد یافت می شود، توصیه می کنند چون حالت سرزندگی ایجاد می کند.

ماهی: اسیدهای چرب، به افزایش میل جنسی در مردان و زنان کمک می کنند، استقامت جنسی را افزایش می دهند و به عملکرد بهتر مغز و سیستم عصبی کمک می کند. ماهی هایی که از آب دریا صید می شوند حاوی اسیدهای چرب اند؛ از جمله ماهی قزل آلا، ماهی آنچـوی (در جنوب ایران صید می شود )، شاه ماهی، ماهی تن، ماهی آزاد وحشی و ماهی ساردین.

عسل: آیا تا به حال کنجکاو بوده اید که واژه ی  « ماه عسل » از کجا آمده است؟ قرن ها پیش در اروپا زوج هایی که تازه ازدواج کرده بودند، در اولین ماه ازدواج شان برای افزایش استقامت جنسی خود شربت عسل می نوشیدند. این عاشق پیشگان قدیمی، ویتامین های سودمند، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را از عسل دریافت می کردند.

گردو: اسید آمینه ی ال – آرژنین در گردو به وفور یافت می شود. طبیعی است که رژیم غذایی حاوی آجیل، کیفیت رابطه ی جنسی را بهبود می بخشد طبق گفته ی متخصصان تغذیه، باید روزانه حدود یکچهارم فنجان گردو مصرف کنید.

موز: موز سرشار از پتاسیم و ویتامین B است و همچنین حاوی آنزیم بروملین است که به افزایش میل جنسی در مردان کمک می کند. برای افزایش میل جنسی و سطح هورمون تستوسترون روزانه یک عدد موز رسیده مصرف کنید.

موز دیواره ی رگ های خونی را شل می کند و اجازه می دهد خون بهتر در سراسر بدن جریان پیدا کند؛ به علاوه باعث تعادل در رژیم غذایی با سدیم بالا می شود و فشار خون تان را تنظیم می کند.

۲. غذاهایی برای افزایش میل جنسی

غذاهای بسیاری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند، به طور طبیعی اشتهای جنسی خود را افزایش دهید و رابطه ی جنسی تان را مهیج تر کنید. در این مرحله با خوردن مواد خوراکی مؤثر، باعث رها شدن هورمون های جنسی مانند تستوسترون می شوید؛ در نتیجه خون به اندازه ی کافی به سیستم تناسلی می رسد و هورمون های جنسی ترشح می شود و انرژی فرد را تقویت می کند؛ برای مثال غذاهای دریایی مثل میگو که حاوی ید، سلنیوم و روی هستند، چنین تأثیری دارند؛ به علاوه برای تنظیم عملکرد غده تیروئید نیز ضروری اند.

خوراکی های دیگری نیز در افزایش میل جنسی مؤثرند:

زیتون: زیتون سبز در مردان و زیتون سیاه در زنان باعث تقویت قوای جنسی می شود.

گوجه فرنگی: که به آن سیب عشق می گویند محرک نیروی جنسی است.

مارچوبه: حکمای چین معتقدند جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی سیستم تناسلی مرد و زن را تقویت می کند و برای برخی از بیماری های جنسی و کلیوی مناسب است.

سیر خام: خوردن روزانه سیر خام، میل جنسی شما را افزایش می دهد. نیازی نیست نگران این باشید که شریک تان شما را پس بزند؛ کافی است به اندازه همسرتان سیر بخورید. راه هایی نیز برای برطرف کردن بوی بد سیر وجود دارد اما مصرف آن باعث می شود عملکرد بهتری در بستر داشته باشید. طبع گرم سیر اصلی ترین چیزی اسـت کـه بـه افـزایش میل جنسی کمک می کند. سیر با افزایش تولید اکسید نیتریک و آرام سازی رگ های خون، جریان خون را در دستگاه تناسلی مردان افزایش می دهد. همچنین حاوی یک آنتی بیوتیک طبیعی به نام آلیسن است که به بهبـود جریان خون در اندام های جنسی کمک می کند. برای دیدن نتایج قابل مشاهده ی آن، هر روز به مدت یک ماه کمک سیر خام مصرف کنید.

روغن زیتون: روغن زیتون به افزایش تولید هورمون تستوسترون می کند.

پیاز: پیاز میل جنسی را افزایش می دهد؛ پیاز خرد شده را در کره سرخ کنید و هر روز صبح ناشتا به صورت منظم با یک قاشق عسل بخورید تا میل جنسی تان افزایش یابد.

هندوانه: هندوانه یک « ویاگرای » طبیعی بدون عوارض جانبی است. هندوانه یک اسید آمینه به نام «ال سیترولین» تولید می کند که به افزایش جریان خون برای اندام های جنسی کمک می کند. هندوانه در بهبود اختلالات روانی و جنسی و رفع خستگی نیز مؤثر است.

زغال اخته: زغال اخته یک غذای طبیعی است که مردان را به سطح بالایی از لذت جنسی می رساند. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به آرام سازی عروق خونی کمک می کنند و در نتیجه گردش می خون در تمام نقاط بدن از جمله اندام های جنسی را بهبود می بخشند. مردانی که می خواهند در رابطه ی زناشویی قوی تر باشند، باید به طور منظم زغال اخته مصرف کنند. زغال اخته سطح دوپامین را افزایش می دهد و به تولید هورمون شادی بخش کمک می کند.

دانه ی کدو تنبل: دانه ی کدو تنبل سرشار از ویتامین های ضروری و همچنین روی است. روی موجود در دانه ی کدو تنبل، به افزایش تولید اسپرم و افزایش هورمون تستوسترون در مردان کمک می کند. این دانه، سرشار از ویتامینC ،D ،E ،B  و K است که به بالا بردن میل جنسی کمک می کند.

 شکلات: یک افسانه قدیمی درباره ی ازتک، فرمانروای مونتزوما، می گوید او در مدت یک روز پنجاه لیوان شکلات شیرین شده با عسل را به نام « نیروی مردانگی » خورده است. شاید به خاطر خاصیت شادی بخش شکلات است که ازتک، اهمیت ویژه ای برای آن قائل بود. دانه های کاکائو حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام « فنیل اتیل آمین »  است که باعث آزاد شدن اندروفین در مغز می شود. اندروفین محرک سیستم مغزی است و لذت جنسی را افزایش می دهد. پودر کاکائو طبیعی ( قلیایی نشده ) ارزش آن را دارد که برای خریدنش پول خرج کنید، زیرا حاوی بالاترین سطح آنتی اکسیدان است که کلسترول خون و التهاب عروق خونی را کاهش می دهد و جریان خون را به حداکثر می رساند. شکلات تلخ حاوی پودر کاکائوی بیشتری است. آنتی اکسیدان موجود در شکلات خالص که از دانه های خام کاکائو درست شده، بیشتر از آنتی اکسیدان چای سبز است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که خوردن روزانه چهل گرم شکلات تلخ به صورت منظم، اتساع رگ های خونی را بیشتر می کند.

3-غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می بخشند:

 یک وعده ی غذایی مقوی و خوشمزه مقدمه ای برای رابطه ی جنسی است. با هم آشپزی کردن می تواند شروع رابطه صمیمی و نزدیک تری باشد. بوی بعضی از خوراکی ها در تقویت و بهبود عملکرد جنسی مؤثرند؛ با این خوراکی های خوشمزه، هیجان و میل جنسی خود را بالا ببرید. تحقیقات نشان داده است که بوی خوب پای کدو تنبل، پنیر پیتزا و ذرت بوداده همراه با کره باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی مردان می شود. ترکیبی از پای کدو تنبل و استخودوس این کار را به بهترین شکل انجام می دهد. از سوی دیگر زنان هم به این ماده ی غذایی با ترکیبی از خیار، واکنش مثبت نشان داده اند، به ویژه به بوی وانیل که بسیار وسوسه انگیز است. می توانید وانیل را به نان تهیه شده از غلات کامل اضافه کنید یا دانه های وانیل را در آب یا آبمیوه ی خود بیندازید و میل کنید.

اگر هیچ یک از غذاهایی را که باعث بهبود زندگی جنسی تان می شود دوست ندارید، دلیل نمی شود به زندگی عاری از میل جنسی محکوم شوید؛ به هیچ وجه آنچه از همه مهم تر است این است که شما و شریک زندگی تان هر دو از شامی که با هم می خورید لذت ببرید؛ به شرطی که بیش از حد نخورید و زیاده روی نکنید روی هم رفته، آنچه به صورت روزانه برای افزایش توانایی جنسی خود می خورید به مراتب بهتر از خوردن تنها یک وعده ی غذایی است. اگر به دنبال راهی برای افزایش میل جنسی خود هستید می توانید مواد غذایی بالا را با هم ترکیب کنید و امتحان کنید.

بادام زمینی: بادام زمینی منبع غنی از اسید آمینه ای به نام « ال آرژنین » است و به افزایش میل جنسی در مردان کمک می کند. ثابت شده است که ال آرژنین موجود در بادام زمینی، اختلال نعوظ را در مردان برطرف می کند. اسید آمینه های موجود در بادام زمینی به آرام سازی عروق خونی کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

گیلاس: مطالعات نشان می دهد که فلانوئیدهای موجود در گیلاس رادیکال های آزاد را از رگ های خونی پاک  می کنند و باعث بهبود و آرام سازی و یکنواخت شدن جریان خون در رگ ها می شوند.

پسته: اضافه کردن روزانه یک مشت پسته به رژیم غذایی تان می تواند عملکرد نعوظ ارضای جنسی عملکرد ارگاسم میل جنسی و رضایت کلی را بهبود بخشد این مغز دانه ی خوشمزه حاوی مقادیر زیادی از آرژنین است.

جوز هندی: جوز هندی، میل جنسی و عملکرد نعوظ را افزایش می دهد و همچنین حاوی « اسید میریستیک » است که تولید همه ی اکسید نیتریک ها را تحریک می کند که آن نیز کلید نعوظ سالم است.

 زنجبیل: زنجبیل با شستشوی رادیکال های آزاد از رگ های خونی و کاهش التهاب آن، باعث می شود رگ های خونی شل شوند و جریان خون در رگ ها بهبود یابد. بر طبق تحقیقات متخصصان، خوردن یک قاشق چای خوری زنجبیل، چند بار در هفته شما را از تمام خواص قلبی و عروقی زنجبیل بهره مند می کند. این گیاه سرشار از ترکیبی به نام ژینژرول است؛ به همین دلیل میل جنسی را افزایش می دهد. زنجبیل حاوی آرژنین است که در گوشت، آجیل، شیرکاکائو و پنیر یا در مکمل های غذایی هم یافت می شود و باعث افزایش لذت جنسی و کاهش خشکی واژن می شود. زنجبیل قدرت باروری را هم افزایش می دهد. می توانید از زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل همراه شیر و چای استفاده کنید.

سیب: به دلیل داشتن فلوریزین و شباهت زیاد فلوریزین به استروژن می تواند سبب لذت شما از رابطه ی جنسی شود.

نکاتی برای آقایان

هر چه بیشتر بتوانید سلامت، تندرستی و شادابی خود را حفظ کنید بیشتر جوان می مانید و در نتیجه بیشتر می توانید از سعادت یک زندگی زناشویی پایدار لذت بخش و شاد بهره مند شوید.

بين غذا و زندگی جنسی رابطه ی نزدیکی وجود دارد، به طوری که قبل از هر چیز لازمه ی یک رابطه ی جنسی خوب، سلامت و تندرستی است. یکی از علت های سردی و ناتوانی همسران در رابطه ی زناشویی « سوء تغذیه » است. اگر زن و مرد از سلامت کافی بهره مند باشند، برای انجام رابطه ی زناشویی شور و حال طبیعی خواهند داشت؛ بنابراین لازم است که از یک «برنامه غذایی درست و کامل» پیروی کنید. در یک برنامه ی غذایی صحیح، انواع ویتامین ها و مواد لازم برای بدن وجود دارد. روشن است که انواع ویتامین ها نه در یک یا چند غذا و میوه بلکه در غذاها و میوه های گوناگون یافت می شود شما نمی توانید بدون غذای مناسب بدن خود را بسازید؛ بنابراین به خوراکی هایی نیاز دارید که عناصر لازم را برای تولید بنیه و نیروی مفید تأمین کنند.

می توان گفت تمام غذاهایی که برای خون سازی و حفظ تندرستی لازم هستند، برای تأمین نیروی حیاتی مفیدند.

میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار مناسبی از فسفر، آهن، کلسیم و سایر املاح معدنی هستند. این مواد در سبزیجاتی مثل اسفناج، کلم، گل كلم، لوبیا سبز، کدو و سبزیجات دیگری که روی زمین می رویند، یافت می شود. سبزیجاتی که در داخل زمین رشد می کنند، نیز حاوی این مواد هستند. مصرف این نوع سبزیجات در فصل زمستان مناسب تر است. بهتر است تا حد امکان غذاهای طبیعی تازه و نپخته مصرف کنیم. همچنین خوراکی هایی را که حاوی ویتامین های E،C ، B ، A  روی و منیزیم هستند در برنامه غذایی خود بگنجانید. این مواد در تسهیل و تسریع گردش خون و افزایش میل جنسی مؤثرند و بهترین روش برای حفظ سلامت جسمی و پیشگیری از مشکلات جنسی اند.

مکمل های تقویت کننده ی جنسی

مکمل ها تأثیرات زود هنگامی روی افراد مي گذارد اما هنوز چیز زیادی درباره ی تأثیرات بلند مدت آن ها در بدن مشاهده نشده است.

از آن جا که تستوسترون نقش سازنده ای در تولید میل جنسی دارد داروهایی برای جبران کمبود این هورمون در داروخانه ها موجود است اما تحقیقات پزشکی اخیر نشان داده که  مصرف مکمل های جنسی به میزان زیادی افراد را در معرض حملات قلبی قرار می دهد؛ زیرا تستوسترون باعث لخته شدن خون در شریان های قلب می شود و احتمال بروز حمله ی قلبی را افزایش می دهد؛ بنابراین درباره ی مشکلات خود در زمینه ی جنسی ( کاهش میل جنسی، ناتوانی و …) حتماً با پزشک مشورت کنید و هرگز سرخود داروهای مکمل مصرف نکنید؛ به ویژه پیش از مصرف داروهایی که ممکن است از خارج از کشور برای شما ارسال شده باشند. با پزشک مشورت کنید.

امروزه بازار عرضه و فروش داروها و مکمل هایی که به بالا رفتن میل جنسی در مردان و زنان کمک می کند بسیار داغ شده است. توصیه می شود در صورت نیاز از مکمل هایی استفاده کنید که پایه ی گیاهی دارند.

داروهای گیاهی، از دیرباز استفاده  می شده اند و گرایش عمومی افراد در سراسر جهان نیز به استفاده از فراورده های طبیعی در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. بر اساس آمار منتشر شده بیش از ۹۰ درصد مردم آلمان و بلژیک و ۷۵ درصد انگلیسی ها به استفاده از درمان های طبیعی گیاهی تمایل دارند. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت جهان ( حدود چهار میلیارد ) نفر از طب گیاهی برای درمان بیماری ها استفاده می کنند.

شرکت های داروسازی ایرانی برخی از مکمل های معتبر گیاهی را ساخته اند که می توانید با نظر و پیشنهاد پزشک یا دکتر داروساز، جایگزین داروها و مکمل های شیمیایی کنید. با وجود این باز هم یادآوری می کنیم که تغذیه ی مناسب بهترین روش پیشگیری و حفظ سلامت جنسی است.

چه بخوریم و چه مقدار؟

بیش از حد خوردن، اشتباهی بزرگ است. شما می توانید با خوردن غذاهای خام از این کار اجتناب کنید.

اگر می خواهید همیشه سرحال و شاداب باشید و در بهترین وضعیت بدنی به سر ببرید، باید غذای تازه و زنده بخورید؛ بدن زنده از غذای زنده ساخته می شود. غذای زنده، غذایی است که آب زیاد داشته باشد (درصد آب موجود در سبزیجات، صیفی جات و میوه ها بسیار بالاست ) و در غیر این صورت، دیگر آن غذا زنده نیست. اگر هفتاد درصد رژیم غذایی تان را غذای مرده و تغییر شکل یافته و غیر طبیعی تشکیل می دهد توصیه می شود رژیم غذایی خود را از همین امروز اصلاح کنید.

بهتر است هفتاد درصد غذایی که می خورید. از گروه خوراکی های آب دار باشد ( میوه ها و سبزیجات) و سی درصد باقی مانده را غذاهای آب گرفته تشکیل دهد ( هر غذایی که میوه و صیفی و سبزی نباشد، غذای آب گرفته است ). در صورت امکان برای صبحانه، فقط میوه بخورید. از طرفی ترکیب غذای مصرفی نیز بسیار مهم است. هیچ چیز نمی تواند بیشتر از ترکیب صحیح مواد غذایی، هضم غذا را آسان کند. هضم غذا بیشتر از دویدن، شنا کردن و ، قایقرانی به انرژی احتیاج دارد ( در اصل هیچ چیز بیش از هضم غذا به انرژی احتیاج ندارد). بدن برای مهمترین کار هضم، یعنی سم زدایی به این انرژی احتیاج دارد و ما باید کاری کنیم که همیشه انرژی لازم روزانه را در دسترس بدن مان قرار دهیم.

 این راه حل، تنها راه حل سالم، تندرست و فعال بودن است و کوششی در راه سم زدایی است. ترکیب غذاها به ما می آموزد که بدن انسان برای هضم بیش از یک نوع غذای آب گرفته در معده، در هر وعده، طراحی نشده است.

حداقل دو ساعت قبل از رابطه ی زناشویی، از خوردن غذاهای پرچرب، غذاهای بیش از اندازه پخته شده، غذاهایی با گوشت قرمز بیش از حد، غذاهایی که مواد نشاسته ای مانند برنج و ماکارونی در آن زیاد به کار رفته و غذاهای سنگین مانند انواع آش های پرحبوبات، خودداری کنید.

گوشت قرمز تحریک کننده است ولی گوشت ماکیان، ماهی و خوراکی های دریایی کمتر تحریک کننده اند و با ارزش تر هم هستند. ( غذاهای غیر تحریک کننده، خون خالص تولید می کنند و نیروی حیاتی شما را پرورش می دهند). چنانچه از نوشیدن شیر لذت می برید، می توانید شیر را به جای آب مصرف کنید، شیر، آهک، فسفر و املاح معدنی را به طوری تأمین خواهد کرد که باعث تسریع رشد بدن می شود و موجبات تقویت آن را فراهم می آورد.

بهتر است تا حد امکان از خوردن شکر و شربت قند خودداری کنید و هر وقت میل به خوردن شیرینی داشتید، از عسل، خرما، انجیر، توت خشک، کشمش، مویز و مواد غذایی طبیعی دیگر استفاده کنید. نان سبوس دار مصرف کنید.

برخی از غذاهایی که تقویت کننده ی قوای جنسی است در زیر معرفی شده است، البته پیشنهاد می شود مصرف آنها براساس جدول رژیم غذایی گروه خون باشد که در مقاله  قسمت رژیم غذایی و گروه خونی به آن ها اشاره شد.

گوشت سفید ( به ویژه گوشت ماهی و میگو )، تخم مرغ ( به اندازه ی کم)، جگر، دل، قلوه، سیرابی، شیردان، کله پاچه، خوراک لوبیا، خوراک عدسی، سبزیجات، پیازچه، عسل خالص، کنجد، توت فرنگی، توت، شاتوت ،گلابی، هلو، لیموترش، نارنگی، انبه، گوجه فرنگی، زیتون سبز پرتقال، انگور، نارگیل، موز، شیر موز، گردو، بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پسته، زردآلو، گیلاس، آنار، انجیر، طالبی، سیب،هویج (آب هویج)،مربای هویج، مربای شقاقل، عرق بهار نارنج، زعفران ( به مقدار کم)، زنجبیل ( به مقدار کم ) در غذا، کباب بره ( بره باید از جنس « نر» باشند)، بلغور گندم سبوس دار، ذرت بو  داده همراه کره، کدو حلوایی، پنیر تازه، شیر نارگیل، شلغم پخته شده در شیر تازه، خوراک ( تهیه شده از گوشت مرغ، هویج، سیب زمینی، لوبیا، به و رب گوجه فرنگی)، کلم پخته و کلم قمری با پیازچه و یک یا دو عدد فلفل تازه، نان جو سبوس دار، پنیر پیتزا، خورش فسنجان، آبگوشت بزباش (آبگوشت سبزی دار با حبوبات کم)، کاهو و سکنجبین، ماست از شیر تازه و ….

به طور معمول خوراکی های تقویت کننده ی نیروی جنسی حاوی مقادیر بالایی ویتامین E هستند.

همچنین نحوه ی صرف غذا نیز در میزان اثرگذاری آن دخالت دارد. غذاهایی که در محیط باز در پرتو مطبوع آفتاب و در میان ترنم موسیقی ملایم صرف شود، اثر نیکوتری خواهد داشت و گواراتر خواهد بود. زیبایی و وضع ظاهری غذا نیز در روحیه ی فرد اثر فوق العاده ای دارد.

طب سنتی و تقویت نیروی جنسی

در تحکیم نیروی جنسی تنها تقویت نیرو کافی نیست؛ زیرا دستگاه های دخیل در نیروی جنسی، به پاکسازی و بازسازی نیاز دارند؛ به ویژه زمانی که در مصرف نیروی جنسی افراط به عمل آید.

نقش چهار عضو قلب، مغز، کبد و دستگاه تناسلی در نیروی جنسی بسیار مهم است. این اعضا باید هماهنگ باشند تا نیروی جنسی به سرعت تحلیل نرود. کلیه ها در کنار این اعضا نقشی اساسی دارند که در بیشتر موارد از آن غفلت می شود؛ از این روست که به عنوان مثال داروهای ادرارآور مقوی کلیه، همراه داروهای تقویتی، تأثیری دو چندان در تقویت نیروی جنسی بر جای می گذارند؛ حال آن که داروهای مشهور تقویت جنسی، برای کسی که دچار امتلاء و غلظت خون است، اگر چه به طور موقت تأثیر می گذارد اما به زودی بی اثر می شود و شخص پس از مدتی از قوی ترین داروهای محرک نیروی جنسی نیز نتیجه ی چندانی نمی گیرد.

زنجبیل، دارچین، کاکوتی، آویشن، تخم پیاز، بالنگو، تخم کافشه، تخم شوید، تخم شلغم، بوره ی ارمنی، سنا، روغن کنجد و روغن زیتون از مواد غذایی مقوی نیروی جنسی هستند.

غذاهای مقوی در سنین مختلف زمانی که پاکسازی و تعدیل اخلاط در بدن انجام شده است، موجب تقویت تمام بدن به طور عام و تقویت نیروی جنسی به طور خاص می شوند؛ مواد غذایی مانند تخم مرغ و پیاز و روغن زیتون، حلیمی که از گوشت بره ی جوان و گندم تهیه شده باشد، تخم مرغ همراه گوشت، تخم مرغ با پیاز، به ویژه اگر در روغن زیتون یا حیوانی و روغن کنجد سرخ شود، شیر گوسفند، شیر و عسل، زنجبیل و عسل، زعفران و عسل، کندر و عسل و مجموعه ی این ها همراه داروهای دیگر نیروی جنسی را تقویت می کنند. البته تأثیر این خوارکی ها در تقویت نیروی جنسی افراد از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و بهتر است با راهنمایی متخصصان طب سنتی و بر اساس مزاج مورد استفاده قرار گیرند. یادمان باشد تلاش طب سنتی حفظ سلامت و قدم اول هر فرد مزاج پیشگیری از بیماری هاست؛ بنابرین لازم است درقدم اول هر فرد مزاج خود را به کمک متخصص بشناسد و برای حفظ سلامتی اش روش تغذیه ی مناسب همان مزاج را رعایت کند.

نکاتی برای خانم ها

جودیش راشمن، پزشک و نویسنده ی کتاب حال و حوصله ندارم درباره ی آنچه زنان باید درباره ی بهبود میل جنسی خود بدانند، می گوید: « اگر می خواهید رابطه ی جنسی بهتری داشته باشید باید مراقب سلامتی خود باشید. اوج سلامت روحی و جسمی یک فرد مهم ترین عامل یک زندگی جنسی رضایت بخش است نیاز نیست بسیار خوش اندام باشید تا بتوانید از زندگی جنسی فوق العاده ای برخوردار شوید اما اگر از وزن خود ناراضی باشید نمی توانید از رابطه ی زناشویی لذت ببرید. » اضافه وزن ممکن است جلوی میل جنسی شما را بگیرد به ویژه اگر احساس کنید جذاب نیستید. چربی اضافی بدن نیز به طور تهدید آمیزی قند خون را بالا می برد که به که باعث بر انگیختگی و لذت جنسی می شود، صدمه می زند. چربی اضافی همچنین خطر ابتلا به فشار خون رگ های خونی و سیستم عصبی بالا و انسداد عروق را افزایش می دهد. عروق پاک و انعطاف پذیر اجازه در حین برقراری رابطه ی جنسی حداکثر جریان خون به تمام نقاط بدن برسد و این باعث می شود که لذت جنسی شما افزایش یابد. یک رژیم غذایی متعادل سرشار از غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و سایر غذاهای دارای پروتئین بدون چربی،کمک می کند که فشار خون، سطح کلسترول خون و وزن خود را کنترل کنید. کم خونی تأثیر منفی روی احساسات و خلق و خوی خانم ها دارد. اگر خانمی دچار کمبود آهن باشد، دچار بی میلی جنسی می شود. برای تامین آهن بدن، مصرف گوشت قرمز، جگر، حبوبات، زرده ی تخم مرغ، سبزیجات سبزرنگ مانند جعفری و اسفناج ضروری است شکلات تلخ نیز برای ایجاد شور و نشاط جنسی مؤثر است.

بادام: بادام منبع اصلی ویتامین E است که تولید نیتریک اکسید را افزایش می دهد. متخصصان تغذیه خوردن روزانه ی بادام را توصیه می کنند. تحقیقاتی در ایتالیا در سال ۲۰۰۷ نشان داد عملکرد قوای جنسی زنانی که از سندروم متابولیک رنج می بردند پس از دو سال با مصرف بادام آجیل و مغزها و دانه های روغنی بهبود یافت.

صدف خوراکی: صدف های خوراکی سرشار از دوپامین هستند که از جمله میل و لذت جنسی را تحریک می کند. این نرم تنان سرشار از مواد معدنی از جمله روی هستند که تولید هورمون تستوسترون را گسترش می دهد و برای تحریک و لذت جنسی در زنان ضروری است اما احتیاط کنید زیرا ممکن است رابطه ی عاشقانه ی شما با یک مسمومیت غذایی شدید حاصل از صدف خام به پایان برسد؛ بعضی از صدف های خام، آلوده به باکتری هستند. بعید است که خوردن صدف خام برای افراد سالم عوارض جانبی داشته باشد اما افرادی که به دیابت،  بیماری های کبدی، اختلالات سیستم ایمنی و دیگر بیماری های مزمن مبتلا هستند، ممکن است بر اثر یک عفونت، جان خود را از دست بدهند.

آووکادو: آووکادو منبع بسیار خوبی از اسیدفولیک است و برای تأمین انرژی بدن مؤثر است و همچنین به سوخت و ساز آسان پروتئین کمک کند و میل جنسی را در زنان و مردان افزایش می دهد. ویتامین B موجود در آووکادو تولید هورمون های مردانه را افزایش می دهد و پتاسیم موجود در آن به افزایش میل جنسی در خانم ها و نیز تنظیم غده ی تیروئید در زنان کمک می کند.

خرما: خرما یک منبع غنی از آهن است که به بهبود و تقویت رونــد تخمک گذاری زنان کمک خواهد کرد خرما را در یک فنجان عسل بخیسانید و روزانه یک یا چند قاشق از آن عسل را به منظور افزایش میل جنسی بخورید.

غذای خوب برای ارتباط جنسی بهتر

آیا بعضی از غذاها برای برانگیختن یک رابطه جنسی خوب، بهتر از غذاهای دیگرند؟ رژیم غذایی سالم می تواند یک زندگی زناشویی سالم بسازد. اگر می خواهید یک رابطه جنسی خوب برقرار کنید، مراقب قلب خود باشید این چیزی است که فیشر نویسنده کتاب رژیم غذایی برای رابطه ی جنسی بهتر در کتابش توصیه می کند. او درباره مراقبت از حالات عاطفی تان صحبت نمی کند اما مراقبت از سیستمی که اندام عضلانی داخل قفسه سینه را به حرکت در می آورد، توصیه می کند. او می گوید: « زنان و مردان در تمام سنین، برای تحریک جنسی و برقراری رابطه ی زناشویی به جریان خون در اندام تناسلی خود نیاز دارند. بسیاری از مردم ممکن است با انسداد عروق دچار مشکل شوند. برای جلوگیری از چنین شوند. برای جلوگیری از چنین عارضه ای متخصصان، رژیم غذایی کم چرب را که بر پایه ی یافته های پزشکی است، تجویز می کنند.» تحقیقات نشان داده است که بیماری های قلبی با یک رژیم غذایی کم چرب، ورزش ملایم و مهار استرس می تواند از بین برود. رژیم غذایی گیاهی فیشر شامل ده درصد چربی است اما او مقداری گوشت هم به آن اضافه می کند. به طور کلی « یک هفته رژیم غذایی برای رابطه ی جنسی بهتر » شامل خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات، حبوبات و مصرف ده درصد کالری از چربی، ۵ درصد از چربی اشباع شده و ۷۵ درصد از کربوهیدرات است.

بر طبق گزارشات، رعایت این رژیم غذایی به مدت شش هفته، نشاط، قدرت و سلامت جنسی شما را افزایش می دهد. در واقع هر چیزی که بتواند سلامت کل بدن را افزایش دهد، می تواند رابطه ی جنسی را بهبود ببخشد. روی هم رفته یک رژیم غذایی خوب و سالم می تواند در سلامت زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد.

افسانه یا حقیقت

انسان ها همواره از مواد تحریک کننده قوای جنسی استفاده کرده اند معتقد بوده اند بعضی از مواد غذایی لذت جنسی را به اوج می رساند. صدف خوراکی و میگو، یک نمونه ی رایج در جامعه ی امروز است؛ همچنین غذاهایی مانند تخم مرغ، بستنی وانیلی و کرفس، انگور، غلات و زغال اخته هم به منظور بهبود رابطه ی جنسی استفاده می شوند. بسیاری از این ادعاها بر پایه ی این ایده است که ویتامین ها و مواد مغذی خاص موجود در بعضی از غذاها می تواند یک جنبه از رابطه ی جنسی را بهبود بخشد؛ برای مثال ویتامین های موجود در تخم مرغ می تواند انزال زودرس و اضطراب را کاهش دهد، کلسیم موجود در بستنی وانیلی فرایند ارگاسم را قوی تر می کند و اسید فولیک موجود در غلات، عروق خونی را پاک و شفاف نگه می دارد و جریان خون را به نقاط مختلف بدن افزایش می دهد.

میوه ها و سبزیجات تحریک کننده ی جنسی

تمدن کهن همیشه در پی فهم چیزی بوده است و برخی از خوراکی های افزایش دهنده ی میل جنسی را نیز یافته است؛ مانند موز، مارچوبه، هویج، خیار. «آزتک ها»؛ یکی از تمدن های آمریکای مرکزی برای آووکادو، اهمیت زیادی قائل شده اند و یونانیان و رومیان باستان برای انجیرها ضیافت بر پا می کردند و نیز انار و گوجه فرنگی را «سیب عشق» می دانستند.

۱۰ غذای تعجب آور که زندگی جنسی شما را از بین می برد!

 اگر به برقراری رابطه ی جنسی قادر نیستید، در بدترین مرحله از زندگی جنسی خود به سر می برید. بسیاری از خوراکی ها می توانند به شما کمک کنند میل جنسیتان را افزایش دهید. ولی آیا تا به حال درباره ی مواد غذایی «کاهنده ی میل جنسی» چیزی شنیده اید؟ این مواد غذایی به راستی شما را از داشتن یک رابطه جنسی لذتبخش باز می دارند. اگر نتوانید با همسرتان به خوبی رابطه برقرار کنید، ممکن است از شما آزرده خاطر شود. زمان های بسیاری هستند که ممکن است حوصله ی انجام رابطه ی جنسی را نداشته باشید اما همسرتان بخواهد رابطه داشته باشد. حتى زمان هایی وجود دارد که هر دوی شما فاقد میل رابطه ی جنسی هستید؛ بنابراین بهتر است فهرستی از غذاهایی که مسئول کم شدن میل جنسی تان هستند و شما را از داشتن زندگی جنسی مطلوب و لذتبخش محروم می کنند، تهیه کنید. غذاهایی هستند که برای بهبود زندگی جنسی خود باید از آن ها اجتناب کنید.

نوشیدنی های غیر مجاز: بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف الكل، قبل از رابطه جنسی به آنها کمک می کند موانع بین خود و شریک شان را دور بریزند و بهتر به یکدیگر نزدیک شوند، حتی افرادی معتقدند مصرف مقدار کمی نوشیدنی الکلی میل جنسی آنها را افزایش می دهد و باعث می شود در بستر عملکرد بهتری داشته باشند اما در بسیاری از مواقع به خوردن مقدار کمی بسنده نمی کنند و سه تا چهار بار در روز الکل می نوشند که باعث می شود از داشتن یک رابطه ی جنسی مطلوب محروم شوند. مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی باعث افسردگی می شود و حتی ممکن است باعث شود که از اختلالات روحی و روانی رنج ببرید. مصرف الکل تولید هورمون تستوسترون را نیز در مردان کاهش می دهد.

قهوه: اگر عاشق قهوه هستید بهتر است مصرف زیاد آن را کاهش دهید تا بتوانید عملکرد جنسی خود را بهبود ببخشید. مصرف پنج تا شش فنجان قهوه در روز باعث آسیب رسیدن به غدد آدرنال یا فوق کلیوی می شود. با مصرف بیش از حد قهوه، عملکرد غدد آدرنال پایین می آید و در پی آن، هورمون های استرس تولید می شوند. استرس از عوامل مهمی است که شما و همسرتان را در رابطه ی جنسی متحمل شکست می کند و می تواند به عدم تعادل هورمون های جنسی منجر شود؛ از این رو، مصرف قهوه را به یک فنجان در روز محدود کنید تا بتوانید شریک جنسی تان را در بستر تحت تأثیر قرار دهید.

نعناع: بسیاری از افرادی که برای داشتن رابطه ی جنسی با شریک شان آمادگی دارند برای تازه نگه داشتن و خوشبو کردن دهان، آدامس نعناع فلفلی یا حتی برگ های تازه ی نعناع را می جوند، ولی آیا می دانید نعناع در رابطه جنسی تان اثر بد میگذارد؟ «منتول» موجود در نعناع سطح تولید هورمون تستوسترون را کاهش می دهد و عملکرد شما را در بستر تضعیف می کند. اگر احساس کردید می خواهید از شر بوی بد دهان تان خلاص شوید جویدن یک تکه زنجبیل تازه را امتحان کنید.

 نوشابه: یکی از بدترین مواد غذایی که باعث اختلال در عملکرد شما می شود نوشابه است قبل از رابطه جنسی، باید از خوردن هر نوع نوشیدنی خودداری کنید. خوردن نوشابه باعث از دست دادن آب بدن، چاقی و پوسیدگی دندان نیز می شود؛ پس سعی کنید از نوشیدن نوشابه های گازدار خودداری کنید.

کورن فلکس: کورن فلکس میل جنسی را در مردان و زنان کاهش می دهد.قند موجود در  غلات، فشار خون را به طور ناگهانی افزایش می دهد و می تواند هورمون تستوسترون را تحت تأثیر قرار دهد، عملکرد جنسی تان را تضعیف می کند.

شیرین کننده های مصنوعی: تمام شیرین کننده های مصنوعی حاوی «آسپارتام» هستند که انتشار سروتونین را در بدن شما کاهش می دهد. سروتونین یک ماده ی اصلی شیمیایی است که همان طور که باعث شادی می شود، میل و شهوت جنسی را افزایش می دهد و شما را خوش اخلاق می کند. کمبود سروتونین در بدن باعث سردرد، زودرنجی، کج خلقی و افسردگی می شود و در این صورت شما هرگز به داشتن رابطه ی جنسی تمایل نخواهید داشت.

مواد غذایی کنسرو شده: مقادیر زیادی سدیم در مواد غذایی کنسرو شده وجود دارد که جریان خون را در سراسر بدن کاهش می دهد. مصرف بیش از حد غذاهای کنسرو شده سطح پتاسیم خون را پایین می آورد و همچنین جریان خون را در اندام های جنسی کاهش می دهد. در نهایت، قدرت و میل جنسی تان را تضعیف می کند.

محصولات ساخته شده از سویا: از محصولات فراوری شده ی سویا دوری کنید؛ زیرا تمام مواد سالم و ضروری موجود در سویا در طی مراحل فراوری از بین می رود گفته شده است که «فیتواستروژن» موجود در سویا، بر تعادل هورمون های جنسی مردان تأثیر می گذارد و عملکرد جنسی آنها را تضعیف می کند.

شیرین بیان: اگر عادت به خوردن جوشانده ی شیرین بیان دارید، توصیه می کنیم که چای سبز را جایگزین آن کنید تا زندگی جنسی بهتر و لذت بخش تری داشته باشید. «گلیسیریتنیک اسید» موجود در شیرین بیان، سطح کورتنرول را به طور قابل توجهی کاهش می دهد که به کاهش سطح هورمون تستوسترون و به دنبال آن کاهش میل جنسی منجر می شود.

پنیر فرآوری شده: از مصرف تمام مواد غذایی فراوری شده، به ویژه پنیر اجتناب کنید. پنیرهایی که در سوپر مارکت ها به فروش می رسد، از شیری تهیه شده است که حاوی آنتی بیوتیک ها و هورمون های رشد است مصرف بیش از حد محصولات لبنی فراوری شده باعث آزاد شدن ترکیباتی مشابه «استروژن ها» در بدن می شود که میل جنسی و کاهش می دهد و همچنین ممکن است باعث اختلال عملکرد جنسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا