آموزش ناننان بین الملل

طرز تهیه نان گوشتی ترکیه ای ساده خانگی و خوشمزه

آموزش طرز تهیه نان گوشتی خانگی ساده

نان گوشتی ترکیه ای، نانی با بافتی سبک و نرم ولطیف است، به راحتی با کمترین مواد می توانید در منزل  به عنوان شام یا در سایز کوچکتر به عنوان فینگرفود تهیه کنید، یا مواد گوشتی را داخل خمیر بریزید و مانند کلوچه درست کنید و به عنوان چاشت سالم برای فرزندان تان و یا میان وعده اماده کنید. دستور نان گوشتی 9 الی 10 عدد نان گوشتی می دهد، برای مشاهده طرز تهیه نان گوشتی خوشمزه با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

در صورتی اگر مشغله زندگی تان زیاد می باشد، و فرصت برای تهیه شام ندارید و به غذاهای ساندویچی علاقه مند هستید، می توانید ساندویچ ساده با مرغ ریش ریش و یا 4 مدل ساندویچ به عنوان شام  فوری از این سایت آموزش ببینید.

در صورتی اگر از افراد علاقه مند به یادگیری تهیه نان در منزل هستید، می توانید آموزش نان پیده ترکی با گوشت چرخ کرده را دانلود و مشاهده کنید.

مواد لازم خمیر نان گوشتی ترکیه:

نام مقدار
شیر ولرم 1لیوان
آب ولرم 1 لیوان
آرد حدود 4تا 5 لیوان ( آرد را کنترل شده اضافه کنید)
خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن مایع نصف لیوان
شکر 1 قاشق غذاخوری
مواد میانی:
گوشت چرخ کرده 300 تا 400 گرم
پیاز سرخ شده 2 قاشق غذاخوری
فلفل  دلمه 2عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک،فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه نان  شکم پر ترکی خانگی مرحله به مرحله

در مرحله اول اماده سازی خمیر نان گوشتی ترکی

در صورتی اگر از سالم بودن خمیرمایه فوری خود اطمینان ندارید، ابتدا آب ولرم و خمیرمایه فوری و یک قاشق غذاخوری شکر را با هم مخلوط  و کنار بگذارید تا عمل بیاید، در غیر این صورت لزومی به این کار نمی باشد.

سپس  در ظرفی جداگانه شیر، نمک، روغن مایع، مابقی شکر و خمیر مایه عمل امده و آرد را کم کم اضافه کنید، تا زمانی که خمیر به دست تمیز نچسبد.

مرحله دوم ورز دادن و استراحت دادن خمیر نان گوشتی ترکی

سپس خمیر به مدت 10 الی 15 دقیقه با دست یا دستگاه ورز دهید تا روی خمیر صاف و شفاف شود، سپس خمیر داخل ظرفی قرار دهید و سلفون بکشید و در محیط قرار دهید و به مدت یک ساعت استراحت دهید.

مرحله سوم اماده سازی مواد گوشتی نان خانگی ساده

ابتدا در تابه ای روغن و گوشت چرخ کرده و نصف لیوان اب بریزید تا مایه گوشتی پخته و به روغن بیاید این کار موجب و دون دون شدن گوشت چرخ کرده و  پخته شدن آن می شود. سپس پیاز سرخ شده، نمک و فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را اضافه و تفت دهید.

گوجه ها را پوست گرفته و نگینی کنید، به صورت جداگانه داخل کمی روغن سرخ کنید تا کاملا آب آن گرفته شود، همچنین فلفل دلمه ها را نگینی کنید، و به صورت جداگانه در کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. در آخر مایه گوشتی و گوجه فرنگی و فلفل دلمه ها را با هم مخلوط کنید و در صورت لزوم نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

مرحله چهارم زواله کردن خمیر نان گوشتی ترکی خانگی

خمیر را پس از استراحت به زواله های 80 گرمی جدا کنید، و داخل سینی فر با فاصله بچینید، ته لیوانی یا گوشکوب را کمی چرب کنید و بر روی زواله ها کمی فشار دهید تا وسط زواله ها حفره ایجاد شود، سپس از مواد میانی داخل حفره بریزید.

مرحله پنجم رومال زدن خمیر نان گوشتی ترکی ساده

برای رومال روی نان، یک قاشق چایخوری شیر، یک قاشق چایخوری کره باز شده، یک عدد زرده تخم مرغ و سرقاشق چایخوری پودر قند را مخلوط کنید و با برس روی خمیر بکشید.

مرحله اخر استراحت و پخت نان گوشتی ترکی خانگی

بر روی نان گوشتی ترکی یک پارچه تمیر انداخته و ن به مدت 10 دقیقه استراحت دهید و سپس داخل فر از قبل گرم شده با دمای  180 درجه سانتی گراد طبقه وسط به مدت 30 الی 40 دقیقه تا رویه آن طلایی شود، قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید آموزش نان پیده آچ سوسیس را دانلود و مشاهده کنید.

طرز تهیه نان پیده آچ سوسیس
فیلم آموزش نان پیده آچ سوسیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا