آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی بین الملل

طرز تهیه شیرینی کره ای مبتدی با ویدئو

آموزش شیرینی کره ای مخصوص

شیرینی کره ای بسیار خوشمزه و همه پسند است، شیرینی کره ای بسیار ساده و آسان تهیه می شود. مناسب برای مهمانی ها و دور همی ها است. شیرینی کره ای بسیار مناسب برای نوروز می باشد چرا که طرفداران خود را دارد.

فیلم شیرینی کره ای به دو روش تزیین می شود، می توانید یک جعبه شیک با شیرینی کره ای به عنوان هدیه تهیه کنید. برای مشاهده اموزش شیرینی کره ای با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کره ای مخصوص:

مقدار مواد نام مواد
50 گرم پودر قند
75 گرم کره به دمای محیط رسیده
1عدد زرده تخم مرغ
نصف قاشق چایخوری پودر هل
120 تا 140 گرم آرد

طرز تهیه کوکی کره ای فرانسوی:

مرحله اول

ابتدا پودر قند الک شده، پودر هل و کره نرم را مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد سفید شوند، سپس زرده تخم مرغ را اضافه و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم

سپس آرد الک شده را کم کم اضافه و با لیسک مخلوط کنید و در پایان با نوک انگشت تان خمیر را جمع کنید، چنگ نزنید به این دلیل که گرمای دست و چنگ زدن موجب الاستیک شدن و کاهش کیفیت شیرینی کره ای می شود.

مرحله سوم

خمیر شیرینی کره ای را بین دو کاغذ روغنی به قطر 2 الی 3 میل با کمک وردنه باز کنید و با کاتر دالبری 5 سانتی متری کاتر بزنید و داخل سینی کاغذ روغنی بچینید و وسط شیرینی کره ای ها را با کاتر شماره 1 سانتی متری کاتر بزنید.

مرحله چهارم

  باقی خمیرشیرینی کره ای را مجددا باز کنید و با کاتر 5 سانتی متری دالبری خمیر را کاتر بزنید و وسط روی شیرینی کره ای کاتر خورده گل بنفشه بزنید. سینی های شیرینی کره ای را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه طبقه وسط قرار دهید.

مرحله پنجم

پس از پخت شیرینی کره ای  ( فقط زیر شیرینی ها کمی طلایی شود کافی است ) روی شیرینی کره ای، شکلات سفید بن ماری باز شده است را با قلمو پایپ کنید و روی شکلات سفید ها گل محمدی ریز شده و مغز پسته خرد شده بریزید. کنار بگذارید تا شکلات روی شیرینی کره ای ها خشک شود.  

مدرس: خانم ندا ارجمند از آموزشگاه ارجمند-مشهد 

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش انواع شیرینی خشک نوروز سایت استاد آشپزی در زیر اورده شده است، روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه شیرینی چای قزوین

طرز تهیه نان چای قزوین
طرز تهیه نان چای قزوین

طرز تهیه بیسکویت گردویی

طرز تهیه بیسکویت گردویی به روش قنادی ها
طرز تهیه بیسکویت گردویی به روش قنادی ها

 طرز تهیه شیرینی بهشتی قالبی

طرز تهیه شیرینی بهشتی قالبی
آموزش شیرینی بهشتی قالبی با تمام نکات و فیلم

 طرز تهیه شیرینی موکا

طرز تهیه شیرینی موکا
طرز تهیه شیرینی موکا

 طرز تهیه شیرینی هازار

طرز تهیه شیرینی هازار
طرز تهیه شیرینی هازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا