آموزش شیرینی و شکلاتکلوچه-کوکی-بیسکویت

طرز تهیه کوکی کرینکل پرتقالی

آموزش  کرینکل پرتقالی

کوکی کرینکل پرتقالی بافت نرمی دارد، طعم پرتقال در آن کاملا محسوس است، کوکی کرینکل پرتقالی هم خوشمزه و هم زیباست، کوکی کرینکل پرتقالی مناسب نوروز است، برای مشاهده دستور کوکی کرینکل پرتقالی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم  کرینکل پرتقالی:

نام مقدار
کره همدمای محیط ۷۰ گرم
شکر دانه ریز ۱۰۰ گرم
نمک ۱ پینج
تخم مرغ درشت ۱ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال ۱ قاشق چایخوری سر پر
آب پرتقال ۲۰ گرم
اسانس پرتقال به دلخواه ۵ قطره
بیکینگ پودر یک و یک چهارم قاشق چایخوری
پودر نشاسته ذرت ۱۰ گرم
آرد قنادی ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کوکی کرینکل پرتقالی :

مرحله اول

ابتدا همه مواد را نیم ساعت قبل شروع کار در محیط قرار دهید . این کوکی را می توانید با هر نوع میوه دوست دارید در رنگ های مختلف درست کنید.

مرحله دوم

کره ی هم دمای محیط را حدود یک دقیقه با  همزن مفتول دستی بزنید تا باز و کرمی شود. شکر دانه ریز و نمک را اضافه کنید و دو دقیقه با مفتول بهم بزنید. سپس تخم مرغ و وانیل را افزوده و در حد ترکیب شدن مخلوط کنید.

مرحله سوم

حالا رنده پوست پرتقال، آب پرتقال و اسانس پرتقال را اضافه کنید و در حد ترکیب شدن مخلوط کنید.

مرحله چهارم

نیمی از مواد خشک شامل آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را روی مواد الک کنید و با لیسک مخلوط کنید. برای خوش رنگ تر شدنِ کوکی، از رنگ ژله ای نارنجی یا ترکیب رنگ زرد و قرمز استفاده کنید و مقداری به آن اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید.

مرحله پنجم

مابقی مواد خشک را نیز اضافه کنید و با لیسک خمیر را جمع کنید. این خمیر مقداری چسبندگی دارد نگران نباشید. روی خمیر را با مشما بپوشانید و یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله ششم

سپس از خمیر کوکی کرینکل پرتقالی گلوله های ۲۵ گرمی بردارید و در دست گرد کنید. خمیرهای کوکی کرینکل پرتقالی گلوله شده را اول در شکر دانه ریز و بعد در پودر قند بغلتانید و با فاصله در سینی فر که کف آن را کاغذ روغنی یا صفحه نسوز پهن کرده اید، بگذارید. اگر بعد از غلتاندن در شکر مجددا کمی در دست گرد کنید و بعد در پودر قند بزنید، ترک های کوکی کرینکل پرتقالی  مرتب تر می شود اما دقت کنید شکر نباید بیش از حد جذبِ خمیر شود و باید روی پوسته بماند.

مرحله هفتم

حتی می توانید برای ایجاد ترک های قهوه ای، به جای پودر قند خمیرها را در پودر کاکائو بغلتانید.

سینی کوکی کرینکل پرتقالی را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد به مدت تقریبی ۱۵ الی ۱۸ دقیقه بگذارید تا زمانیکه زیر کوکی ها در حد کمی تغییر رنگ دهد. سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید کوکی ها خنک شوند و بعد از سینی جدا کنید و در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

نکاتی که در هنگام تهیه کوکی کرینکل پرتقالی باید رعایت کنید:

این کوکی ها را می توانید یک هفته در یخچال و سه ماه در فریزر نگهداری کنید. قبل از سرو حتما در دمای محیط بگذارید تا کوکی کرینکل پرتقالی از سفتی درآید.

حتما از شکر دانه ریز استفاده کنید و اگر شکرتان دانه درشت است، آن را یکی دو‌ پالس در آسیاب میکس کنید.

رنگ را یا در مرحله ی اول با مایعات مخلوط کنید و یا طبق اموزش عمل کنید.

این کوکی کرینکل پرتقالی را می توانید با طعم های مختلف از جمله ادویه ای مثل زنجبیل، دارچین، کمی جوز هندی و … درست کنید و ادویه جات را با آرد ترکیب کنید و به جای آب پرتقال از شیر استفاده کنید. یا می توانید مثلا با طعم نسکافه درست کنید و نسکافه را به شیر اضافه کنید. یا از پودر قهوه یا اسپرسو یا … استفاده کنید و آنها را به ارد اضافه کنید.

از انواع آبمیوه های مختلف به همراه رنگ و اسانس نیز می توانید استفاده کنید. اگر از کره گیاهی استفاده میکنید، ۱۵ گرم از آرد کم کنید. با این میزان مواد حدود ۱۷ عدد کوکی کرینکل پرتقالی ۲۵ گرمی خواهید داشت.

مدرس: استاد خانم ندا ارجمند از آموزشگاه ارجمند

در صورت تمایل می توانید تعدادی از اموزش های مختلف شیرینی سایت استاد آشپزی در زیر اورده شده است، می توانید بر روی ان کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه شیرینی هازار

طرز تهیه شیرینی هازار
طرز تهیه شیرینی هازار

طرز تهیه کوکی شکلات آلمانی

طرز تهیه کوکی شکلاتی آلمانی
فیلم طرز تهیه کوکی شکلاتی آلمانی

طرز تهیه شیرینی کاپوچینو

طرز تهیه شیرینی کاپوچینو
طرز تهیه شیرینی کاپوچینو

طرز تهیه کوکی پ

رتقال

طرز تهیه کوکی پرتقال
فیلم آموزش کوکی پرتقال

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک دار با روغن مایع
فیلم اموزشی کوکی شکلاتی ترک دار با روغن مایع استاد آشپزی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا