آموزش پخت انواع کیککیک عصرانه

طرز تهیه کیک تاینی

آموزش کیک تاینی به روش خانگی

دراین آموزش طرز تهیه کیک تاینی خوشمزه با بافتی نرم وسبک و معطررا آموزش می دهیم برای مشاهده طرز مینی کیک شکلات قهوه کلیک کنید، کیک تاینی را می توانید به صورت کاپ کیک یا داخل یک قالب بریزید.برای مشاهده آموزش کیک تاینی به صورت مرحله به مرحله همراه  استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک تاینی دو قلو:

نام مقدار
تخم مرغ 4 عدد
پودرکاکائو 1 قاشق غذاخوری
شکر 160 گرم
کره 30 گرم
شیر 130 گرم
پنیرخامه ایی 50 گرم
پکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
آرد 200 گرم
روغن مایع 50 گرم

طرز تهیه کیک تاینی ساده و خوشمزه:

زرده و سفیده ها را از هم جدا کنید. سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید و پوک شود. سپس نصف شکر را اضافه و با همزن بزنید تا مانند مرنگ سفت و براق شود.

مابقی شکر و زرد ها و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرم و کشدار شود. سپس کره نرم، پنیر خامه ای، شیر و روغن را اضافه و با همزن بزنید تا مخلوط شود. سپس مخلوط آرد و پکینگ پودر را در سه مرحله اضافه و با لیسک مخلوط کنید. در انتها سفیده ها را در سه مرحله اضافه و به ارامی مخلوط پف ان نخوابد. یک سوم مواد را در ظرفی دیگر بریزید و با کاکائو مخلوط کنید. قالب میان تهی 24 سانتی متری با روغن جداکننده یا مخلوط کره، آرد و روغن ( به نسبت مساوری )  چرب شده کج قرار دهید

2/3  از مواد سفید رنگ کیک تاینی  و کل مواد کاکائویی را بریزید. روی مواد شکلات نوتلا یا صبحانه بریزید و مابقی مواد کیک را بریزید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 25 دقیقه در طبقه وسط قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کیک شکلاتی با گاناش گردو، طرز تهیه کیک زبرا، طرز تهیه کیک پای کیک اسنیکرز، طرز تهیه کیک انبه رزماری و طرز تهیه کیک ماربلد برانیز را به صورت رایگان مشاهده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا