آموزش پخت انواع کیککیک شکلاتی

طرز تهیه پای کیک اسنیکرز خانگی

آموزش پای کیک اسنیکرز

پای کیک اسنیکرز یکی از کیک های خوشمزه و جدید می باشد، پای کیک اسنیکرز شامل کیک شکلاتی نرم و لطیف، کرم پنیری و کارامل بادام می باشد، این کیک خوشمزه را می توانید برای دور همی ها یا مهمانی ها تهیه کنید، پای کیک اسنیکرز یکی از انواع کیک های کافی شاپ می باشد برای مشاهده آموزش پای کیک اسنیکرز با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم پای کیک شکلاتی اسنیکرز:

مقدار مواد نام مواد
2 عدد تخم مرغ
1 پیمانه شکر
1پیمانه شیر
1 پیمانه روغن مایع
8/1 قاشق چایخوری وانیل
10 گرم بکینگ پودر
2 پیمانه آرد
2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
مواد لازم کرم:
250 گرم خامه قنادی
125 گرم پنیر خامه ایی یا لبنه
3 قاشق غذاخوری پودر قند
50 گرم خامه صبحانه
مواد لازم کارامل:
1 پیمانه شکر
200 گرم خامه صبحانه
 1قاشق غذاخوری کره
1 فنجان بادام زمینی بدون نمک و تست شده
30 گرم گلوکز
90 گرم شکلات سفید کارات
2 قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز:

ابتدا کرم کارامل را آماده کنید، شکر و  گلوکز را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاراملی شود در این مرحله به هیچ عنوان بهم نزنید و فقط با دسته تابه مواد را حرکت دهید. پس از کاراملی شدن شکر و گلوکز، شیرداغ را اضافه و مخلوط کنید اینجا مجاز به هم زدن هستین پس از خوب مخلوط شدن، خامه صبحانه گرم شده و کره باز شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، پس خوب مخلوط شدن نمک را اضافه و مخلوط کنید. به غلظت رسید از روی حرارت بردارید و شکلات را اضافه و مخلوط کنید، سپس کنار بذارید تا خنک شود.

برای کیک،ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن برقی به مدت 7 دقیقه بزنید تا حجیم و کشدار شود، آرد،بکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کنید، قالب پای را با روغن جداکننده (کره، روغن مایع، آرد به یک میزان ) چرب کنید. پس از حجیم شدن تخم مرغ ها، روغن مایع را اضافه و در حد 30 ثانیه مخلوط کنید، سپس به تناوب شیر و مخلوط آرد را اضافه و با همزن مفتولی ( دستی ) بزنید تا کاملا مخلوط شوند سپس داخل قالب چرب شده ریخته و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 35 الی 45 دقیقه طبقه وسط قرار دهید (پس از 35 دقیقه چک کنید )

برای کرم، ابتدا خامه قنادی را فرم دهید، سپس خامه صبحانه را اضافه و مخلوط کنید، پنیرخامه ایی و پودر قند را با همزن بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به خامه اضافه و مخلوط کنید.

بادام زمینی ها را برای تست شدن به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید و هر از گاهی بهم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود کنار بگذارید تا کاملا خنک شوند.

پس از خنک شدن کیک، ابتدا مقداری از کرم روی کیک بدهید و کاملا صاف کنید، روی آن بادام زمینی ها را بریزید و پخش کنید، سپس از کرم کارامل بریزید که کاملا تمامی سطح و بادام ها را بپوشاند و چند ضربه بزنید کرم کارامل از دیواره های کیک کمی شره کند. در پایان روی کیک را با مابقی کرم پنیری روی کیک ماسوره بزنید و با خلال پسته و غنچه زرد تزیین کنید.

مدرس:استاد عزیزم خانم ندا ارجمند

آموزشگاه ارجمند-مشهد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا