آموزش پخت انواع کیککیک عصرانه

طرز تهیه کیک زبرا با پف زیاد

آموزش کیک زبرا خوشمزه و مجلسی

فیلم آموزش کیک زبرا با تمامی نکات در ان ذکر شده است کیک زبرا با وجود دستور قدیی بود ولی طرفداران خود را دارد بافت کیک زبرا از عکس آن مشخص بافت اسفنجی و نرم ودر عین سادگی خوشمزه است، برای مشاهده طرز تهیه تراول کیک زبرا کلیک کنید، کیک زبرا مناسب برای پذیرایی و در کنار چای عالی می باشد برای مشاهده آموزش کیک زبرا با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک ساده با پف زیاد:

نام مقدار
تخم مرغ درشت ۴عدد اگرریز بود ۵ عدد
شکر ۲پیمانه
آب گازدار یک پیمانه
روغن مایع یک پیمانه
بیکینگ پودر ۳قاشق مرباخوری
آرد ۳پیمانه
پودر کاکائو ۳قاشق غذاخوری سرخالی
آب جوش ۲قاشق غذاخوری
رنده پوست پرتقال یک قاشق چایخوری یا وانیل یک هشتم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک دو رنگ ساده:

ابتدا پودر کاکائو را با 2 قاشق غذاخوری آبجوش مخلوط کنید فقط مواد حالت خمیر شود شل نشود خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. قالب گرد ۲۷ سانتی یا مربع ۲۳ سانتی کاغذ روغنی بیاندازید.

تخم مرغ وشکر و وانیل را با همزن برقی به مدت ۳ دقیقه بزنید بعداز۳ دقیقه بگذارید  مایع استراحت کند و ظرف را تکان ندهید، بعد از ۳ دقیقه استراحت همزن را با دور کند روشن کنید روغن را اضافه کنید و یک دور فقط بزنید. آرد و بیکینگ پودررا باهم الک کنید . داخل مایع تخم مرغ کمی از مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک کنید کمی آب گازدار بریزید و بالیسک مخلوط کنید بازکمی آرد کمی آب گازدار به همین ترتیب طی ۳ مرحله تا ارد و اب گازدار تمام شود.

در آخر با دور کند همزن یک دورفقط بزنید تا یکدست شود. مایع را دو قسمت کنید یک دوم آن را با یک قاشق سوپخوری آرد سفید مخلوط کنید.  یک دوم دیگران را با ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو مخلوط شده با آبجوش که حالت خمیری دارد مخلوط کنید. سپس با دو لیوان هم اندازه اول یک لیوان رنگ قهوه ای بریزید وسط قالب ازمرکز آن یک لیوان رنگ سفید به همین ترتیب از مرکز بریزید تا قالب پرشود. وداخل فر ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید.

مدرس:خانم ندا ارجمند از آموزشگاه ارجمند مشهد

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کیک ساده، طرز تهیه کیک اسفناج، طرز تهیه کیک اسفنجی نسکافه ایی، طرز تهیه کیک اسفنجی آمریکایی، طرز تهیه کیک شیر موز خوشمزه، طرز تهیه کیک شیر نارگیل و طرز تهیه کیک هویج را به صورت رایگان دانلود و مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا