نان حجیم

طرز تهیه نان تست ساده به روش خانگی

اموزش طرز تهیه تست فرانسوی 

دستور نان تست کره ای بسیار راحت و مقدار مواد آن دقیق می باشد، بافت نان تست نرم و لطیف می باشد و طعم ان هم خوشمزه است، نان تست یکی از انواع نان های روزمره است که براحتی می توانید با کمترین هزینه در منزل تهیه کنید. برای مشاهده دستور نان تست کره ای با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان تست فرانسوی:

نام مقدار
آرد 500 گرم
شیرخشک 30 گرم
نمک 8 گرم
خمیرمایه 8 گرم
بهبوددهنده 2 گرم
شکر 10 گرم
کره نرم شده 40 گرم
آب 290 تا 300 گرم

طرز تهیه نان تست خانگی با آرد گندم:

مرحه اول

ابتدا خمیرمایه و شکر را با نصف لیوان  آب ولرم ریخته و  کنار گذاشته تا خمیر مایه حل شود. سپس مواد خشک را مخلوط کرده و الک کنید.

مرحله دوم

خمیرمایه عمل آمده  و کره آب شده را به مواد خشک اضافه کنید.  آب ولرم را کم کم به مواد آردی اضافه کنید تا خمیر جمع شود. خمیر را به مدت 15 دقیقه  ورز داده یا 100 ضربه بزنید و  دست تان را چرب کنید و خمیر را چانه و داخل ظرف قرار داده و روی خمیر را با دست چرب شده بکشید، سلفون بکشید و به مدت 1 ساعت استراحت دهید تا خمیر عمل بیاید. در این مرحله هیچ هوایی رد و بدل نمی شود.

 مرحله سوم

2 عدد قالب لوف 24*10 سانتی متری را چرب و کاغذ روغنی بیاندازید. پس از استراحت، خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، وبا دست چرب شده  زواله کنید و داخل ظرفی قرار دهید و روی آن پلاستیک قرار دهید و به مدت 10 دقیقه استراحت دهید. در این مرحله هوا رد و بدل می شود.

مرحله چهارم

سپس زواله ها را به سایز قالب با وردنه باز کنید و رول کنید و داخل قالب قرار دهید و با دست به آرامی پهن کنید و مجددا روی خمیر نان تست با دست چرب کنید و پلاستیک قرار دهید و به مدت یک ساعت استراحت دهید تا حجم آن سه برابر شود.

مرحله پنجم

سپس روی نان تست را با تخم مرغ زده شده و 2 قاشق غذاخوری  آب مخلوط و روی نان های تست رومال کنید و کنجد بپاشید.داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا روی نان تست طلایی شود.

در داخل فر یک کاسه آبجوش قرار دهید تا نان تست نرمی بدست آید، در فیلم سایز قالب نان تست اشتباه تایپ شده و 24 سانت می باشد.

مدرس: استاد ندا ارجمند-آموزشگاه ارجمند مشهد

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش  انواع نان بر روی سایت استاد آشپزی در زیر اورده شده است، روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه نان باگت

طرز تهیه نان باگت صنعتی
طرز تهیه نان باگت خانگی با آرد گندم

 طرز تهیه نان ارده و گردو

طرز تهیه نان ارده و گردو ترکی
فیلم آموزشی طرز تهیه نان ارده و گردو ترکی

 طرز تهیه نان کروسان شکلاتی

طرز تهیه خمیر کروسان شکلاتی
فیلم آموزش خمیر کروسان شکلاتیر استاد آشپزی

طرز تهیه نان تویست رول

طرز تهیه نان تویست رول
طرز تهیه نان تویست رول

 طرز تهیه نان حجیم

طرز تهیه نان حجیم صبحانه
فیلم آموزش نان حجیم صبحانه سایت استاد آشپزی

 طرز تهیه نان بربری

طرز تهیه نان بربری خانگی
طرز تهیه رومال نان بربری استاد آشپزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا