آموزش ناننان کروسان

طرز تهیه خمیر کروسان شکلاتی

آموزش نان کروسان شکلاتی

فیلم اموزش خمیر کروسان شکلاتی یکی از بهترین دستور های کروسان بر روی سایت استاد آشپزی می باشد،  کروسان شکلاتی یک نان نرم و خوشمزه می باشد بافتی بی نظیر نرم و لطیف دارد. در صورت تمایل مشاهده فیلم  کروسان کرم دار به صورت رایگان کلیک کنید. طرز تهیه نان کروسان شکلاتی فرانسوی می باشد برای مشاهده نان کروسان شکلاتی با سایت استاد آشپزی همراه باشید. 

مواد لازم طرز تهیه کروسان:

نام مقدار
   آب گرم ولرم 4/3 لیوان
شیرولرم 4/3 لیوان
خمیرمایه 2و 2/1 قاشق مرباخوری
تخم مرغ 1عدد
شکر 6 قاشق غذا خوری
نمک 1 پنسه
آرد 4و 4/1 لیوان
کره 4 قاشق غذا خوری
شکلات تلخ به مقدار لازم
مواد لایه شکلاتی:
آب داغ 1و 2/1 قاشق غذاخوری
پودرکاکائو 1و  2/1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کروسان فرانسوی:

آب، شیر، تخم مرغ، نمک، شکر و خمیر مایه با هم مخلوط کنید سپس 3 و 4/1 لیوان آرد را اضافه و مخلوط کنید .یک لیوان باقی مانده را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست آید و به دست تمیز نچسبد. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه با دست یا دستگاه ورز دهید یا 100 ضربه بزنید تا روی خمیر صاف و شفاف شود.

سپس خمیرکروسان شکلاتی را وزن کنید و یک پنجم آن را جدا کنید آب داغ و پودر کاکائو را مخلوط ، سپس خنک شد با  یک پنجم خمیر مخلوط کنید تا خمیر تیره یکدستی بدست آید. داخل ظرف کمی با کره چرب کنید خمیر ها را جدا داخل ظرف قرار دهید و سلفون بکشید و به مدت  60 الی 70 دقیقه در محیط گرم استراحت دهید.

پس از استراحت خمیر کروسان شکلاتی، سفید را به 9 قسمت مساوی چونه و روی ان پلاستیک بکشید خمیر کروسان شکلاتی را هم به سه قسمت مساوی تقسیم کنید ابتدا چونه های سفید را یکی یکی به ضحامت 2 میل باز روی ان ها کره بمالید. داخل ظرف کاغذ روغنی دار روی هم بچینید.خمیر  کروسان شکلاتی را هم به همین شکل باز کنید و روی خمیرهای سفید قرار دهید. سپس 2 بار سلفون بکشید و داخل یخچال یک شب قرار دهید.

پس از استراحت  خمیر کروسان شکلاتی از یخچال خارج کنید و به شکل مستطیل 60*25 باز کنید. دور ان را بگیرید تا صاف شود و نواری برش بزنید و روی نان کروسان شکلاتی با تیغ برش زنید و برگردانید و لایه آن شکلات قرار دهید و رول کنید. داخل سینی کاغذ روغنی دار قرار دهید.د اخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 الی 45 دقیقه طبقه وسط قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید فیلم اموزش نان سیر، طرز تهیه نان بوحتله آلمانی، طرز تهیه نان سه رنگی و طرز تهیه نان کنجد-پنیری به صورت ایگان مشاهده کنید.

 

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا