آموزش آشپزیپاستا-لازانیا-غذاهای خمیری

طرز تهیه کلوچه اسپانیایی

آموزش کلوچه اسپانیایی

فیلم کلوچه اسپانیایی یکی از موارد آموزش های آشپزی ملل می باشد، بافت کلوچه اسپانیایی نرم و ترد و خوشمزه می باشد، برای مشاهده طرز تهیه اگالیک کلیک کنید، کلوچه اسپانیایی به دلیل خمیر انعطاف پذیری که دارد را می توانید به شکل های دیگر بپیچید. برای مشاهده اموزش کلوچه اسپانیایی با استاد آشپزی همراه باشید. 

مواد لازم خمیر کلوچه اسپانیایی:

نام مقدار
خمیر مایه 1قاشق سوپ خوری
شکر 1 قاشق سوپ خوری
شیر یا آب ولرم 250 گرم
کره یا روغن مایع 100 گرم
نمک نصف قاشق مرباخوری
آرد بین 500الی 600 گرم
مواد میانی:
پیاز نگینی ریز خرد شده نصف لیوان
سوسیس نگینی ریز خرد شده 250 گرم
سس کچاب 3-4 قاشق سوپخوری
فلفل دلمه نگینی ریز شده نصف لیوان
ژامبون نگینی ریز خرد شده 150 گرم
آویشن نصف قاشق مرباخوری
جوز هندی نصف قاشق مرباخوری
پنیر پتزا رنده شده 200 گرم
زرده تخم مرغ برای رومال 1عدد

طرز تهیه کلوچه سنتی:

پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود. سپس سوسیس را اضافه و سرخ کنید. سپس سس کچاب و فلفل دلمه  را اضافه یک دقیقه تفت دهید. ژامبون را اضافه و تفت دهید. سپس آویشن و نمک ( من نصف قرص مرغ )  و فلفل سیاه و جوز هندی را اضافه مخلوط کنید. کنار بگذارید تا خنک شود. سپس پنیر پیتزا را اضافه و مخلوط کنید.

خمیرمایه را با آب ولرم یا شیر ولرم ( من نصف دستور آب ولرم ) و شکر مخلوط کنید و روی ان دستمال انداخته و کنار بگذارید تا عمل بیاید. تخم مرغ و نصف شیر و نمک و خمیر مایه عمل آمده را با کمی آرد مخلوط کنید. سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر بدست بیاید. روی آن را بپوشانید و 15 دقیقه استراحت دهید. سپس روغن را اضافه و کمی آرد را اضافه تا خمیر به دست تمیز نچسبد و 10 دقیقه ورز دهید. خمیر را سلفون بکشید. به مدت 1 ساعت استراحت دهید.

پس از استراحت، خمیر را بر روی میز کار به ضخامت 2-3 میلی متر باز کنید و مربع ببرید و مانند فیلم برش بزنید. مواد میانی روی ان ریخته و ببندید. داخل سینی چیده 20 دقیقه استراحت دهید. روی ان زرده تخم مرغ و کنجد بزنید. سپس داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 الی 30 دقیقه طبقه وسط قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کلوچه نارگیل و عسل، طرز تهیه نان بوحتله آلمانی، پیراشکی دوکی،  طرز تهیه پیراشکی گوشت و طرز تهیه پیراشکی مرغ را به صورت رایگان از سایت استاد آشپزی  www.cookingostad.com دانلود و مشاهده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا