آموزش آشپزیپاستا-لازانیا-غذاهای خمیری

طرز تهیه اگالیک

اموزش اگالیک

مواد لازم اگالیک:

نام مقدار
خمیر ترش(خمیر مایع) 10 گرم
شکر 1قاشق مرباخوری
شیر یا آب 250 گرم یا 1لیوان دسته دار
تخم مرغ 1عدد
کره 80 گرم
نمک 2/1 قاشق مرباخوری
آرد بین 500تا 600گرم
مواد داخل اگالیکف
سینه مرغ پخته شده 2/1 عدد
قارچ 150 گرم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل دلمه ایی نگینی 2/1 عدد
جعفری خردشده 4قاشق غذاخوری

طرز تهیه اگالیک مرغ:

شیر ولرم را به خمیرمایه و شکر( 1قاشق چایخوری) اضافه و مخلوط کنید و روی آن پارچه انداخته و در محیط قرار دهید تا عمل آید.تخم مرغ و کره و نمک با هم مخلوط سپس خمیر مایه عمل آمده را اضافه و مخلوط و آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.تا زمانی که خمیر جمع شود و به دست تمیز نچسبد.به مدت 20 دقیقه ورز داده طوری که روی خمیر صاف و یکدست شود، داخل ظرف پیرکس سلفن کشیده یک ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

مرغ پخته را ریش ریش کنید و نمک و پودر سیر و فلفل سیاه و فلفل دلمه و قارچ سرخ شده را با هم مخلوط روی حرارت تفت داده در حدی که فلفل دلمه نرم شود.در آخر کمی پنیرپیتزا اضافه کنید.

خمیر را بعد از استراحت روی سطحی صاف باز کنید و آرد پاشی کنید و با وردنه باز کرده به اندازه  نلبکی خمیر را کاتر(قطر 12 سانت) بزنید و با چاقو یک طرف خمیر را برش هایی بزنید و سمتی که چاقو نزدید مواد را گذاشته و رول کنید و سمت چاقو زده(برش های موازی) را روی مواد گذاشته و بعداز پیچاندن در داخل سینی فر قرار داده و روی آن را تخم مرغ لخت داده شده بمالید. سپس10 دقیقه استراحت دهید. سپس داخل فر 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه طبقه وسط قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا