آموزش پخت انواع کیککیک مدرن-کیک کافی شاپ

دستور پخت کیک شارلوت یا ژنوا

آموزش کیک شارلوت کافی شاپی

کیک شارلوت یا ژنوا از جمله کیک های دسر ی فرانسوی هستند، کیک شارلوت کافی شاپی از جمله کیک دسر کافی شاپی است، کیک شارلوت کافی شاپی بسیار شیک و مجلسی است، کیک شارلوت کافی شاپی بسیار خوشمزه و ساده است براحتی می توانید در منزل آن را بدون کیک هم تهیه کنید، برای مشاهده دستور کیک شارلوت کافی شاپی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک شارلوت کافی شاپی:

نام مقدار
تخم مرغ کامل 4عدد
زرده تخم مرغ 2عدد
شکر 200گرم
وانیل کمی
آرد 250 گرم
نمک 8/1 قاشق چایخوری
پکینگ پودر 2/1 قاشق مرباخوری-
کاکائو 2قاشق سوپخوری
مواد میانی
کره 15گرم
زرده تخم مرغ 4 عدد
پودر کاکائو 6 گرم
پودر قند 100 گرم
وانیل کمی
شیر 160گرم
نسکافه 4گرم
پودر ژلاتین 18گرم
سفیده تخم مرغ 2عدد
شکر 50گرم
خامه قنادی 450گرم

طرز تهیه کیک شارلوت کافی شاپی:

مرحله اول اماده سازی کیک شارلوت کافی شاپی

ابتدا شکر و تخم مرغ ها و زرده ها و وانیل را با همزن مفتولی ترکیب کنید و بعد روی بخار آب قرار دهید و مرتب با همزن مفتولی بزنید تا مواد داغ شود(در حدی گرم شود که انگشت تحمل گرما را داشته باشد).

مرحله دوم کیک شارلوت کافی شاپی

بعد از خنک شدن مواد تخم مرغی، با همزن برقی بزنید تا حجم مواد 2 برابر وکرم رنگ شود ( تقریبا 5 دقیقه ). آرد را با الک به تخم مرغ ها اضافه کنید.

مرحله سوم کیک شارلوت کافی شاپی

مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و یکی را ساده و یکی دیگر را پودر کاکائو و بکینگ پودر به آن اضافه کنید مواد را داخل کیسه ریخته.

مرحله چهارم کیک شارلوت کافی شاپی

سپس داخل سینی 30*40 کاغذ روغنی انداخته و مواد سفید را به صورت اریب و با فاصله کم بریزید تا کل سینی به صورت یک در میان مواد سفید اریب قرار گیرد و بعد ما بین مواد سفید مواد کاکائویی را به صورت اریب بریزید.

مرحله پنجم کیک شارلوت کافی شاپی

سپس سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 250 درجه سانتی گراد و به مدت 10 دقیقه در بالاترین طبقه فر قرار دهید. بعد از اینکه از فر خارج شد روی سینی را فقط 5 دقیقه بپوشانید.

مرحله ششم کیک شارلوت کافی شاپی

سپس با چاقو دورگیری کرده و بعد روی دستمال آن را بر گردانید و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و مجددا برگردانید. کیک را به اندازه قد دیواره قالب کمربندی 23 سانت و دور آن برش بزنید. برای کف تیکه های کیک را کنارهم بگزارید. سپس مواد میانی کیک شارلوت کافی شاپی سنگین شده را روی کیک بریزید. و با پالت صاف کنید و  کیک شارلوت کافی شاپی را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه مواد میانی کیک شارلوت کافی شاپی:

مرحله اول

ابتدا شیر و نسکافه و پودر ژلاتین را با هم ترکیب کرده و کمی که حل شد آن را بن ماری کرده یا داخل ماکروفر گذاشته تا ژلاتین حل شود.

مرحله دوم

سپس زرده ها و کره و پودر قند و وانیل را به مدت 5 دقیقه با همزن برقی بزنید. هر چه بیشتر بزنید بهتر است. سپس مخلوط شیر داغ را اضافه و مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن کنار قرار دهید تا سرد شود.

مرحله سوم

خامه  قنادی را جداگانه با همزن برقی فرم دهید. سفیده  های تخم مرغ را جداگانه با همزن برقی بزنید تا سفید شود، سپس شکر را به شکل بارانی به آن اضافه کنید. تا کاملا فرم بگیرد.

مرحله چهارم

سپس سفیده های فرم گرفته را به خامه فرم گرفته اضافه و با همزن برقی بزنید تا ترکیب شوند. سپس زرده ها را به مخلوط سفیده و خامه اضافه کنید و با همزن کامل بزنید تا مواد کیک شارلوت کافی شاپی یکدست شود. مواد سنگین شد بر روی کیک بریزید.

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش کیک های کافی شاپی سایت استاد آشپزی در زیر آورده شده است، روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه دوناولن کیک

طرز تهیه دوناولن کیک
طرز تهیه دوناولن کیک

طرز تهیه کیک شکلات قهوه با گاناش قهوه

طرز تهیه مینی کیک شکلات قهوه با گاناش قهوه
طرز تهیه مینی کیک شکلات قهوه با گاناش قهوه

طرز تهیه موکا کیک

طرز تهیه موکه کیک
طرز تهیه موکه کیک

طرز تهیه کیک انبه رزماری

طرز تهیه کیک رزماری انبه
طرز تهیه کیک رزماری انبه

طرز تهیه کیک کارامل قهوه

طرز تهیه کیک کارامل قهوه
فیلم اموزش کیک کارامل قهوه سایت استاد آشپزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا