آموزش آشپزیاملت-سایر غذاها

طرز تهیه بیف استراگانف بدون قارچ

آموزش بیف استروگانف در منزل

فیلم آموزش بیف استراگانف یکی از دستور های غذای ساده و راحت و خوشمزه می باشد، دستور بیف استراگانف به کشور روسیه بر می گردد، بیف استراگانف با گوشت فیله گوساله است و چیکن استراگانف با مرغ می باشد.

در صورتی اگر به دنبال شام یا ناهار راحت و سریع هستید  بیف استراگانف گزینه مناسبی است، برای مشاهده آموزش بیف استراگانف با استاد آشپزی همراه باشید.  

مواد لازم بیف استروگانف دو نفره:

نام مقدار
گوشت مغز ران گوساله   250 گرم
آب گوشت 4 قاشق غذاخوری
سیب زمینی درشت 2عدد
آرد  1قاشق غذاخوری سر پر
شیر 1 لیوان
کره 50 گرم
خامه صبحانه 100 گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه بیف استراگانوف تصویری :

مرحله اول

ابتدا گوشت ها را از راه گوشت ، خلالی کنید، داخل کمی روغن  و 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه سرخ کنید (فلفل سیاه باعث زود پخته شدن گوشت می شود)، زمانی که سرخ شد و به روغن افتاد (حدود بیست دقیقه). یک لیوان آبجوش اضافه و درب ماهیتابه را قرار دهید تا گوشت ها پخته شوند، در صورتی اگر آب گوشت کشیده شد و هنوز گوشت ها پخته نشده بود مجددا یک لیوان آبجوش دیگر اضافه کنید، نصف استکان از آبگوشت باقی بماند.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را خلالی درشت و کپلی برش بزنید و نیم ساعت داخل آب سرد قرار دهید، سپس آبکش کنید و داخل روغن داغ بریزید و نمک و کمی زعفران دم کرده، اضافه کنید و سرخ کنید بر روی دستمال کاغذی بریزید که روغن اضافه آن گرفته شود.

مرحله سوم

برای سس بشامل هم ابتدا کره و آرد را روی حرارت ملایم قرار دهید، فقط کره باز شود و بوی خامی آرد گرفته شود، سپس به آن آبگوشت و شیر و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و اجازه دهید تا مانند فرنی غلیظ شود، در صورتی اگر خیلی غلیظ شد کمی شیر به ان اضافه و هنگام سرو روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سس باید روان باشد، سپس از روی حرارت بردارید و خامه صبحانه را  به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

می توانید مواد بیف استراگانف را داخل سس بریزید و مخلوط کنید یا مانند فیلم ابتدا سیب زمینی ها را داخل ظرف سرو بریزید، بعد گوشت بر روی سیب زمینی های سرخ شده و بعد سس بشامل روی بیف استراگانف بریزید روی سس فلفل سیاه و جعفری خرد شده و با گوجه گیلاسی بیف استراگانف تزیین کنید.

سیب زمینی رستورانی: می توانید سیب زمینی را داخل آبجوش به مدت 5 دقیقه بریزید و جوش بزند سپس آبکش کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

مدرس:استاد ندا ارجمند- آموزشگاه ارجمند مشهد

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش های غذاهای سریع استاد آشپزی در زیر آورده شده است، روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه رست چیکن

طرز تهیه رست چیکن
طرز تهیه رست چیکن

 طرز تهیه ساندویچ رست بیف

طرز تهیه ساندویچ رست بیف
طرز تهیه ساندویچ رست بیف

طرز تهیه پودینگ گوشت

طرز تهیه پودینگ گوشت
فیلم طرز تهیه پودینگ گوشت استاد آشپزی

 طرز تهیه پاستا بیف

طرز تهیه بیف پاستا
طرز تهیه بیف پاستا

طرز تهیه چیکن استروگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف
فیلم آموزش چیکن استراگانف استاد آشپزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا