آموزش آشپزیته چین-پلو-چلو

طرز تهیه بریانی مرغ هندی

آموزش ادویه بریانی هندی اصلی

بریانی هندی یک غذای معروف هندوستان می باشد که شامل برنج و مرغ یا گوشت با ادویه فراوان می باشد،  بریانی هندی خوشمزه ومتناسب با ذائقه هر ایرانی است. بریانی هندی مشابه با ته چین است ولی طعم متفاوت تری دارد، اگر به دنبال تنوع دادن به غذای روزانه خود هستید حتما برای مشاهده آموزش بریانی مرغ هندی و سایر دستورات با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم بریانی هندی با مرغ برای 5 نفر:

مقدار مواد نام مواد
500 گرم سینه مرغ

 

1عدد پیاز
3حبه سیر
کمی روغن
5عدد گوجه فرنگی
2عدد پیاز خلالی باریک
4تا5 لیوان ماست
از هر کدام یک قاشق مرباخوری نمک و فلفل و ادویه کاری و زیره سبز و میخک و زردچوبه و زعفران
 4قاشق غذاخوری گشنیز
5 پیمانه برنج

طرز تهیه بریانی مرغ پاکستانی:

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را برش ها دراز و باریک بزنید و نمک و فلفل سیاه اضافه و مزه دار کنید. سپس آن ها را رول و خلال دندان زده به مدت بیست دقیقه داخل یخچال مرینت کنید. سپس مرغ ها را دونه دونه جداگانه شبیه به حلزون بپیچید و خلال دندون بزنید.

مرحله دوم

یکی از پیازها  را خلالی کرده و در روغن سرخ کنید تا سبک شود، سپس مرغ ها به آن اضافه و سرخ کنید. سیر را هم اضافه کنید و تفت دهید.3  عدد برگ بو داخل آن انداخته و زعفران دم کرده بریزید بعد از سرخ شدن در ماهیتابه  را به مدت 5 دقیقه قراردهید با حرارت کم تا پخته شود.

مرحله سوم

 پیاز دیگر را خلالی و سرخ کنید تا طلایی شود، سپس ادویه ها را اضافه تا عطر آن خارج شود بعد گوجه فرنگی های پوست گرفته و نگینی شده را به آن اضافه کنید تا زمانی که گوجه فرنگی ها نرم شود.

مرحله چهارم

خلال های مرغ و برگ بو را خارج و مواد گوجه فرنگی ایی را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا به روغن بیاید، سپس ماست را به آن اضافه کنید تا زمانی که آب بریانی هندی کاملا کشیده شود و به روغن بیاید ( مانند مایه استانبولی ).

مرحله پنجم

آب برنج را گذاشته و 5 پیمانه برنج خیس شده را آبکش کنید تا زمانی که حالت دورانی رسید برنج را آبکش کنید. سیب زمینی را پوست گرفته و کاتر بزنید.

مرحله ششم

کف قابلمه تفلون را از روغن مواد گوشتی بریانی هندی بریزید، سیب زمینی با یک برگ جعفری قرار دهید. روی سیب زمینی ها را یک لایه برنج و یک لایه مواد گوشتی بریانی هندی و مجددا یک لایه برنج و بعد مواد گوشتی بریانی هندی بریزید و در آخر زعفران دم کرده بریزید و روی بریانی هندی فویل کشیده چند سوراخ زده و در فر 180 درجه سانتی گراد طبقه وسط به مدت یک ساعت قرار دهید.

 مرحله هفتم

پس از پخته شدن بریانی هندی، به مدت 5 دقیقه اجازه دهید کمی از استراحت کند، سپس با کفگیر کمی مواد بریانی هندی را فشرده کنید و سپس برگدانید.

 

مدرس: خانم ندا ارجمند از آموزشگاه ارجمند مشهد

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش های انواع پلو و ته چین سایت استاد آشپزی در زیر آورده شده است روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه ته چین ساده و خوشمزه

طرز تهیه ته چین ساده و خوشمزه
فیلم طرز تهیه ته چین ساده و خوشمزه

 طرز تهیه ته چین با مرغ خام

طرز تهیه ته چین با مرغ خام
طرز تهیه ته چین با مرغ خام

طرز تهیه مقلوبه

طرز تهیه مقلوبه غذای ترکی
طرز تهیه مقلوبه غذای ترکی

طرز پخت پاچین زعفرانی کف قابلمه

طرز تهیه پاچین زعفرانی کف قابلمه
طرز تهیه پاچین زعفرانی کف قابلمه

طرزتهیه قیمه نثار قزوین مجلسی

طرز تهیه قیمه نثار قزوین مجلسی
طرز تهیه قیمه نثار قزوین مجلسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا