آموزش آشپزیسوخاری-همبرگر و برگر

طرز تهیه کرپ ساده تنه درخت

آموزش طرز تهیه فینگر فود تنه درخت

فینگر فود تنه درخت را هم با نام کرپ  و رولت ژامبون نام برد، این آموزش جزو دستور های فینگرفودی است، فینگر فود تنه درخت علاوه بر اینکه خوشمزه است زیبا هم است، فیلم آموزش کرپ پنیری تنه درخت سطح آن آسان و راحت می باشد این کرپ پنیری نرم و بسیار خوشمزه می باشد، برای مشاهده طرز تهیه رولت ژامبون کلیک کنید.

یکی از مزیت های فینگر فود تنه درخت این است، مواد داخل  کرپ پنیری اختیاری است می توانید سالاد بریزید ولی نباید سوخاری شود یا مایه ماکارونی و یا ژامبون و پنیرهای رنگی قرار دهید و همچنین می توانید حتی کرپ رنگی تهیه کنید. برای مشاهده آموزش کرپ پنیری تنه درخت با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کرپ پنیری تنه درخت

نام مقدار
تخم مرغ 2عدد
آرد 1 لیوان فرانسه
شیر 1 لیوان فرانسه
روغن مایع 5 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
مواد داخل کرپ:  
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز 1عدد برای مایه گوشتی
رب 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
ادویه پاستا 1 قاشق چایخوری
قارچ نگینی شده   200 گرم
فلفل دلمه 1عدد
پنیر پیتزا 100 گرم یا پنیر گودا 10 ورق

طرز تهیه رولت تنه درخت

مرحله اول: ابتدا کرپ تنه درخت را تهیه کنید، داخل ظرف مناسب تخم مرغ ها، شیر، آرد، نمک و روغن مایع بریزید و با گوشکوب برقی بزنید تا زمانی مواد یکدست شود، زیاد نزنید ( به نحوه قرار دادن سرگوشکوب برقی دقت نمایید) و یا با همزن برقی نزنید چون حباب ایجاد می کند موجب خراب شدن کرپ پنیری می شود.

مرحله دوم: تابه نچسبی سایز 20  در 30 سانتی متری را روی حرارت قرار دهید کمی روغن بریزید و چرب کنید و اضافات روغن را با دستمال کاغذی بگیرید وقتی گرم شد، یک ملاقه از مواد کرپ پنیری داخل تابه بریزید و تابه را حرکت بدهد تا کف تابه کاملا از مواد کرپ بپوشاند. پس از پخته شدن کرپ پنیری را بردارید در صورت دلخواه می توانید طرف دیگر هم چند لحظه قرار دهید تا کاملا پخته شود، فقط طلایی نشود.

مرحله سوم: برای مواد داخل کرپ پنیری، ابتدا پیاز را تفت دهید و گوشت چرخ کرده را اضافه و نصف لیوان آب به آن اضافه و مخلوط کنید تا آب آن کشید و به روغن بیفتد، سپس نمک و فلفل سیاه و رب را اضافه و تفت دهید. پس از آن قارچ ها را اضافه و تفت دهید در پایان فلفل دلمه نگینی شده را اضافه و تفت دهید فقط نرم شود. در آخر ادویه پاستا را اضافه و مخلوط کنید، مواد پس از خنک شدن به تعداد نان کرپ پنیری ها تقسیم کنید.

مرحله چهارم: بر روی نان کرپ پنیری مواد گوشتی را پخش کنید می توانید پنیر پیتزا روی ان بریزید یا مانند فیلم دو ورق پنیر گودا قرار دهید دور تا دور لب نان کرپ سفیده تخم مرغ که از لختگی خارج کرده اید را با برس بکشید، لبه های نان کرپ را تا بدید و از سمت طول شروع به رول کنید و در اخر لب سفیده تخم مرغ بزنید تا لب های نان کرپ بهم بچسبند.

مرحله پنجم: پس از رول کردن کرپ ها، ان ها را ابتدا داخل آرد بغلتانید، روی تمامی قسمت های کرپ پنیری تخم مرغ زده شده رومال کنید، ابتدا داخل کنجد بغلتانید و مجددا روی ان تخم مرغ زده شده رومال کنید و سپس داخل پودر پانکورا بغلتانید و سپس داخل روغن کم سرخ کنید.

مرحله ششم: کرپ سوخاری را به دو قسمت مساوی و کج برش بزنید و کاغذ رزونامه دور آن بپیچید و با رمان گره بزنید.  

مدرس: استاد خانم ندا ارجمند-آموزشگاه ارجمند مشهد

  در صورت تمایل می توانید  برخی از آموزش رولت های سایت استاد آشپزی در زیر اورده شده است روی آن  کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه لازانیا سوخاری

طرز تهیه لازانیا سوخاری با سس بشامل
فیلم لازانیا سوخاری به صورت رایگان بر روی سایت استاد آشپزی

طرز تهیه ناگت مرغ سوخاری

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی
طرز تهیه ناگت مرغ تصویری در سایت استاد آشپزی

 طرز تهیه رولت سیب زمینی

طرز تهیه رولت سیب زمینی
طرز تهیه رولت سیب زمینی

 طرز تهیه رولت قارچ و مرغ

طرز تهیه رولت قارچ ومرغ
طرز تهیه رولت قارچ ومرغ

 طرز تهیه رولت کانلونین

طرز تهیه رولت کانلونین
طرز تهیه رولت کانلونین

 

 

  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا