آش، سوپ،پتاژ-حلیمآموزش آشپزی

طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه مجلسی

آموزش دستور پخت سوپ جو با شیر و خامه

سوپ جو با شیر وخامه یکی از سوپ های رستورانی می باشد که به عنوان پیش غذا استفاده می شود سوپ جو با شیر را در زمان افطار ماه رمضان، سرماخورگی و در مهمانی ها در مقدار کم به عنوان پیش غذا تهیه کنید. دستور سوپ جو با شیر و خامه سایت استاد آشپزی بسیار خوشمزه و راحت می باشد.می توانید در منزل تهیه کنید واز آن لذت ببرید.برای مشاهده دستور سوپ شیر با خامه و جو مجلسی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم سوپ جو و شیر:

نام مقدار
جو پوست گرفته 1 پیمانه
آب مرغ 4 لیوان
شیر 4 لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آرد 4 قاشق غذاخوری
هویج یک پیمانه
خامه صبحانه 100 گرم

طرز تهیه:

جو را با آب مرغ ( آب و عصاره مرغ ) و یک قاشق غذاخوری کره روی حرارت قرار دهید تا پخته شود سپس هویج و عصاره مرغ را اضافه کنید شیر و  آرد و نمک وفلفل سیاه را مخلوط و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. پس از پختن جو، سوپ را بلندر کنید سپس شیر را به سوپ اضافه کنید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید تا سوپ جا بیفتد. ( 20 الی 30 دقیقه ) در آخر پخت 2 قاشق سوپخوری آبلیمو اضافه کنید. خامه صبحانه را در ظرفی ریخته و مقداری از سوپ را به ان اضافه و مخلوط کنید و به کل سوپ اضافه کنید. زمانی که خامه را اضافه می کنید سوپ را از روی حرارت برداشته باشید.

نکاتی که باید در هنگام پخت سوپ جو با شیر و خامه رعایت کنید:

1-در صورت دلخواه می توانید مرغ نیز به سوپ جو اضافه کنید زمانی که جو با آب در قابلمه قرار می دهید به جای عصاره مرغ یا آب مرغ از خود مرغ استفاده کنید.

2-زمان بلندر کردن سوپ جو با شیر و خامه احتیاجی به تمام مواد بلندر شود نیست نصف مواد بلندر شود و مابقی زیر دندان حس شود خوشمزه تر می شود.

3-دلیل گرم کردن مخلوط شیر و آرد برای هم دما شدن با مخلوط جو است در صورتی که مخلوط شیر و آرد سرد باشد سوپ دو فاز می شود.پس بهتر است مخلوط شیر و آرد را گرم کنید.

4-دلیل ابتدا خامه را با مقداری از شیر مخلوط و سپس به تمام سوپ اضافه می شود به این خاطر خامه با شیر هم دما شود و دوفاز به اصلاح عامیانه نبرد.

5-در زمان اضافه کردن شیر  به جو، سوپ جو  با خامه و شیر را زود به زود هم بزنید که سوپ ته نگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا