مقالات

یک مشت تخمه آفتابگردان چند گرم است؟

تخمه آفتابگردان یکی از تنقلات  مورد علاقه اکثر افراد می باشد که در هنگام تماشای فیلم مورد علاقه خود، در پکنیک، دور همی ها و مهمانی ها و …مصرف می گردد. در صورتی اگر در  مصرف آن افراط گردد  به دلیل داشتن نمک و چربی، موجب چاقی و اضافه وزن می شود.در این مقاله سعی داریم بگوییم یک مشت تخمه آفتابگردان چند گرم است؟

وزن یک مشت تخمه آفتابگردان به طور میانگین بین 30 تا 50 گرم است که به مقدار و  وزن و تعداد تخمه ها بستگی دارد.

پاسخ این سوال دقیق نیست به خاطر اینکه اندازه مشت شما و نوع تخمه آفتابگردان متغیر می باشد. با این  حال با توجه به مقدار برداشتن هر مشت تخمه آفتاگردان این عدد متغیر هست و نمی توان جواب پاسخ ثابت و روشن داد.

یک مشت تخمه چند گرم است؟

تعداد تخمه آفتابگردان که در یک مشت جا می گیرد بسته به سایز مشت شما و اندازه و نوع تخمه آفتابگردان  بستگی دارد که به طور میانگین بین 30 تا 50 عدد است. یک مشت تخمه آفتابگردان بین 120 تا 150 گرم وزن دارد پس بهتر است در خوردن آن تعادل را حفظ نمایید

کالری یک عدد تخمه آفتابگردان چقدر است؟

مقدار کالری موجود در یک عدد تخمه آفتابگردان بسته به سایز و نوع آن  و خام و یا پخته بودن آن و میزان نمک و ادویه آن بستگی دارد و  مقدار آن متغییر می باشد ولی به طور میانگین می توان گفت 5 کالری دارد.

کالری تخمه افتابگردان در یک بسته 

مقدار کالری در یک بسته تخمه آفتابگردان به میزان تخمه ها و روغن و نمک و افزودنی های آن و مقدار تخمه آفتابگردان داخل بسته بستگی دارد. که هر بسته تخمه آفتابگردان بین 120 تا 150 گرم است که با توجه به مقدار کالری یک تخمه آفتابگردان، میزان کالری یک بسته تخمه آفتابگردان هم بین 700 تا 900 کالری است.

میزان کالری یک مشت تخمه افتابگردان با توجه به تعداد تخمه آفتابگردان بین 30 تا 50 عدد است که مقدار کالری آن هم بین 180 تا 300 کالری است.

مقدار چربی تخمه آفتابگردان چقدر است؟

 در بالا گفتیم یک مشت تخمه آفتابگردان چند گرم است؟ اما تخمه آفتابگردان دارای چربی سالم می باشد، ولی در عین حال دارای چربی ناسالم مانند چربی اشباع شده و ترانس چربی نیز دارا است، با این وجود چربی های نامتعدد موجود در تخمه افتابگردان به عنوان چربی سالم در نظر گرفته شده است.

مصرف بیش از انداز از تخمه آفتابگردان موجب افزایش وزن و افزایش سطح کلسترول خون می شود و باید با توجه به نیاز روزانه تخمه آفتابگردان مصرف شود.

کالری تخمه آفتابگردان موجب چاقی می شود؟

مقدار مصرف زیاد تخمه آفتابگردان به دلیل دارای بودن کالری زیاد و چربی که دارد موجب افزایش وزن و در نتیجه چاقی خواهد شد، در هر 100 گرم تخمه آفتابگردان به میزان 570 کالری و 49 گرم چربی است، باید توجه داشته باشید که مصرف تنها تخمه آفتابگردان موجب چاقی نمی شود در مصرف زیاد این امر موجب چاقی است.

برای پرهیز از چاقی در مصرف تخمه افتابگردان توصیه می گردد با توجه به نیاز بدن از تخمه افتابگردان استفاده نمایید چرا که تخمه آفتابگردان  موجب افزایش میزان کالری و چربی در رژیم غذایی شما می شود و در نهایت افزایش وزن می شود، می توانید از تخمه آفتابگردان با ترکیباتی چون سبزیجات و میوه جات و محصولات گندمی استفاده نمایید، این امر موجب می شود از مصرف زیاد تخمه آفتابگردان جلوگیری کنید و رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنید.

آیا تخمه آفتابگردان پروتئین هم دارد؟

تخمه آفتابگردان چند گرم پورتئین دارد؟ تخمه آفتابگردان نسبت به سایر منابع پروتئین دار مقدار پروتئین کمتری دارد. در هربسته تخمه افتابگردان که حدود 120 تا 150 گرم وزن آن است مقدار پروتیئن موجود در آن  حدود 24 الی 30 گرم است. بهتر است تخمه آفتابگردان را با منابع پروتیئنی دیگر مانند ماهی، مرغ، گوشت، حبوبات و سویا ترکیب کنید و از تخمه آفتابگردان به عنوان یکی از منابع پروتینی با توجه به مقدار کالری و چربی که دارد استفاده نمایید.

در صورتی که از تخمه آفتابگردان به عنوان تنقلات مصرف می کنید از تنقلات کم کالری و سالم تری  مانند  میوه های تازه چون هندوانه، سیب، خیار، پرتقال، انگور، گوجه فرنگی و سبزیجاتی مانند گشنیز، تره، هویج و کرفس و .. استفاده نمایید. حتی می توانید از مغزیجات دیگر مانند گردو، بادام، کشمش و زرشک که حاوی مواد مغزی و سالم تری هستند، استفاده نمایید.

سخن آخر

بنابراین در مصرف تخمه افتابگردان توصیه می شود، که با توجه به نیاز بدن تان استفاده نمایید، همچنین می توانید تخمه آفتابگردان را با میوه، سبزیجات و محصولات گندمی ترکیب کنید تا از مصرف زیاد تخمه افتابگردان جلوگیری کنید و رژیم غذایی متناسبی داشته باشید.امیدواریم مقاله یک مشت تخمه آفتابگردان چند گرم است؟ برایتان مفید واقع باشد.

شما می توانید مقاله هر اسلایس پیتزا چند کالری دارد؟ را هم  مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا