آموزش دسر و نوشیدنیچیزکیک

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی کادایف

آموزش طرز تهیه کنافه

چیز کیک زعفرانی کادایف دسری ترکیه می باشد که کادایف شربت می خورد و مواد میانی مواد چیز کیک می باشد، برای مشاهده طرز تهیه دسر اینترمنت کوکو بری کلیک کنید، چیز کیک کادایف بسیار خوشمزه می باشد.دستور چیز کیک زعفرانی کادایف  بدون فر می باشد که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. در صورتی که قالب کمربندی ندارید می توانید داخل ظروف پیرکس مستطیلی شکل چیز کیک زعفرانی کادایف خوشمزه را درست کنید. برای مشاهده دستور چیز کیک کادایف ساده با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم چیزکیک کادایف:

نام مقدار
کادایف خشک (کنافه) 4 پیمانه
کره باز شده 100 گرم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
هل یا عرق هل 1 قاشق چایخوری
پنیرخامه ایی 300 گرم
خامه صبحانه 200 گرم
ژلاتین 2 قاشق غذا خوری
شکر 1 پیمانه سرخالی
مواد شربت:
شکر نصف لیوان
آب نصف لیوان

طرز تهیه کنافه ساده:

مواد شربت را با هم مخلوط روی حرارت قرار دهید تا شکر باز شود قاشق نزنید و فقط با دسته ظرف تکان دهید پس از باز شدن شکر، پودر هل را اضافه کنید نصف کنافه ها را روی حرارت تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد و طلایی تیره شود.سپس نصف کره را اضافه تا با گرمای آن باز شود و داخل قالب کمربندی 22 سانت بریزید و فشرده کنید. سپس داخل فر 180 درجه سانتی گراد به مدت 8 دقیقه قرار دهید.

پنیرخامه ایی و شکر را با همزن برقی بزنید. سپس خامه را اضافه و مخلوط کنید تا شکر حل شود. زعفران دم کرده را اضافه و مخلوط کنید. ژلاتین باز شده را اضافه و میکس کنید. سپس نصف شربت سرد شده را روی کنافه از فر خارج شده بریزید.

سپس مواد پنیری را روی کنافه خنک شده بریزید و صاف کنید. مابقی کنافه ها را تفت داده تا تغییر رنگ دهد با مابقی کره مخلوط کنید پس از خنک شدن روی مواد پنیری بریزید و مابقی شربت را بریزید و در یخچال قرار دهید تا شهد به خورد کناف ها برود.

نکاتی که باید در هنگام تهیه چیز کیک زعفرانی کادایف رعایت شود:

1-مواد چیز کیک زعفرانی کادایف را نیم ساعت زودتر از شروع به کار در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

2-رشته های کادایف را زیاد تفت نخورد که خشک شود.در حدی که طلایی شد کافی است.

3- برای پودر ژلاتین نصف پیمانه آب کافی است.

4-برای کنافه یا کادایف ها در مرحله اول همه با هم را تفت دهید و کره را به آن اضافه کنید و نصف کناف ها را داخل قالب بریزید و فشرده کنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کنافه پنیری، طرز تهیه باقلوا شعریه  عربی ساده و طرز تهیه چیز کیک  با شعریه عربی ساده  به صورت رایگان مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا