آموزش دسر و نوشیدنیدسر مدرن لایه ای

طرز تهیه کیک پرتقالی با موس پنیر پرتقالی

آموزش  کیک پرتقالی با سس پرتقالی

کیک پرتقالی با موس پرتقالی، کیکی متفاوتاز کیک های پرتقال تا کنون تست کرده اید، طعم واقعی پرتقال در آن حس می شود و بسیار بسیار خوشمزه می باشد این موس پنیر پرتقال آن دلپذیر و خواستنی است که به تنهایی هم می توانید تهیه کنید. این کیک درعین حال شکیل و زیباست که مناسب برای مهمانی ها و دور همی ها و حتی تولد ها می باشد و حتی دسر مناسب شب یلدا است.برای مشاهده فیلم آموزشی کیک پرتقالی با موس پنیر پرتقالی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم ژله پرتقالی:

فیله پرتقال 1عدد-آب پرتقال 50 گرم-شکر 5 گرم-ژلاتین 2 گرم-آب 10 گرم

مواد لازم کیک پرتقال:

اسلایس پرتقال 1عدد-شیر1 65 گرم-کره 65 گرم-آرد 100 گرم-تخم مرغ کامل 1عدد-زرده 4 عدد-وانیل کمی-شیر2 25 گرم-سفیده تخم مرغ 4عدد-شکر 105 گرم

مواد لازم پاتیسیر پرتقالی:

زرده تخم مرغ 2عدد-شکر 30 گرم-شیر 90 گرم-آّب پرتقال 110 گرم-پوست پرتقال 1عدد-نشاسته ذرت 10 گرم-کره 15 گرم

مواد لازم موس پنیر پرتقالی:

پنیرخامه ایی 140 گرم-شکر 20 گرم-آب پرتقال 50 گرم-آب لیمو10 گرم-پودر ژلاتین 5 گرم-آب 25 گرم-خامه قنادی فرم گرفته 170 گرم

طرز تهیه کیک پرتقالی مجلسی:

یک عدد پرتقال را اسلایس نازک کنید داخل ظرفی 160 گرم آب و 110 گرم شکر را مخلوط و اجازه دهید بجوش آید سپس اسلایس ها را داخل آب قرار دهید و 5 دقیقه روی حرارت بماند.سپس از روی حرارت بردارید و کمی رنگ اضافه کنید  به مدت 3 ساعت بماند و روی دستمال قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

ژله پرتقالی :

رینگ یا ظرف گودی  13 سانت را سلفون بکشید  فیله ها  پرتقال داخل آن بریزید آب پرتقال و شکر را با هم مخلوط کنید ژلاتین باز شده را اضافه و مخلوط و روی فیله های پرتقال بریزید به مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

کیک پرتقالی :

آرد را الک کنید اسلایس های پرتقال نصف شده را داخل قالب 25*35 سانت کاغذ روغنی دار طبق فیلم بچینید کره و شیر را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کره باز شود. سپس آرد را به یکباره اضافه کنید و مرتب هم بزنید به اندازه 10 دقیقه برروی حرارت کافیست.داخل فیلم کمی بیشتر روی حرارت بوده و خشک شده است ( خمیر نرمی و رطوبت دار باید باشد ) مانند نون خامه ای یا اکلر. داخل ظرفی دیگر بریزید تا خنک شود.سپس دونه دونه زرده ها و تخم مرغ را اضافه وخوب مخلوط کنید تا کاملا به خورد آن برود و یکدست شود  روی آن سلفون بکشید و کنار بگذارید.

سفیده ها را با همزن برقی بزنید سپس شکر را اضافه کنید تا مانند مرنگ شود سپس مابقی شیر و وانیل را به زرده ها اضافه و خوب مخلوط کنید.سفیده ها را در 3 مرحله به زرده ها اضافه و مخلوط کنید. کمی از مواد را داخل قیف بریزید.کناره های اسلایس پرتقال را پر و صاف کنید. سپس مابقی مواد را داخل قالب بریزید و داخل یک ظرف آبجوش قرار داده  قالب را به مدت 45 دقیقه طبقه وسط فر با دمای 165 درجه سانتی گراد از قبل گرم شده قرار دهید.

پس از پخت روی اسلایس پرتقال عسل رومال کنید کیک را طبق فیلم برش بزنید  کف رینگ یا قالب کمربندی 16 سانتی متری را سلفون بکشید کیک های نواری دور قالب قرار دهید و کیک های ساده کف قالب قرار دهید.

کرم نارنجی پاتیسیر پرتقالی :

زرده ها، شکر، شیر، آب پرتقال، نشاسته ذرت وپوست پرتقال اضافه و مخلوط کنید. و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود.حباب که زد از روی حرارت برداشته و کره را اضافه و مخلوط کنید. داخل ظرفی دیگر بریزید و سلفون بکشید تا خنک شود.

کرم موس پنیر پرتقال :

پنیر خامه ایی را هم بزنید سپس شکر را اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس آب پرتقال و آب لیمو را اضافه و مخلوط کنید سپس کرم پاتیسیر را با صافی به مواد  اضافه و مخلوط کنید  خامه فرم گرفته را اضافه کنید خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شود. ژلاتین باز شده را اضافه و مخلوط کنید  مواد را بر روی کیک بریزید وسط آن ژله پرتقالی قرار دهید روی آن را صاف کنید به مدت 3 الی 4 ساعت داخل فریزر قرار دهید پس از بسته شدن از رینگ خارج کنید کیک دیواره را اگر بلند با چاقو یکدست کنید روی آن گلیز بریزید روی آن ماسوره بزنید به دلخواه تزیین کنید.

گلیز آینه ایی :

آب و شکر را روی حرارت قرار دهید تا به دمای 103 درجه سانتی گراد برسد سپس به شیرعسلی اضافه و مخلوط کنید شکلات خرد شده را اضافه تا باز شود سپس ژلاتین باز شده را اضافه و مخلوط کنید.سپس رنگ زرد را اضافه و با گوشکوب برقی بزنید تا مواد یکدست شود. سپس سس را به مدت 12 ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس بن ماری باز کنید و بر روی دسر بریزید.

در صورت تمایل فیلم آموزش کیک پرتقال ساده و طرز تهیه کیک پرتقال و قهوه و تراول کیک پرتقال از سایت استاد آشپزی دیدن کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا