آموزش شیرینی و شکلاتکلوچه-کوکی-بیسکویت

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی

آموزش کلوچه زنجبیلی با روغن مایع

کلوچه زنجبیلی از شیرینی های سنتی و پرطرفدار است، کلوچه زنجبیلی مناسب برای دور همی ها در کنار چای عصرانه به ویژه در سفر عالی است، کلوچه زنجبیلی به خاطر داشتن زنجبیل خاصیت فراوانی دارد مناسب برای فصل سرماست. کلوچه زنجبیلی بافتی کیکی و نرم دارد، می توانید کلوچه زنجبیلی را هم با روغن جامد و هم با روغن مایع تهیه کنید با کره هم می توانید تهیه کنید ولی ماندگاری آن کوتاه می شود، برای مشاهده کلوچه زنجبیلی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه زنجبیلی با روغن مایع:

نام مقدار
آرد سفید نیم کیلو
آرد سبوس دار نیم کیلو
شکر 300 گرم
روغن مایع یا جامد 200 گرم
گلدن سیروپ 2یا شربت یا عسل قاشق غذاخوری
آب ولرم برای مخلوط با سیروپ نصف لیوان
آب معمولی یک لیوان
جوش شیرین 15 گرم
زنجبیل 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی با روغن مایع:

مرحله اول

شکر و روغن را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. سپس آرد سبوس دار و آرد سفید الک شده را اضافه کنید. جوش شیرین، زنجبیل را اضافه و با پالت مخلوط کنید.

مرحله دوم

گلدن سیروپ مخلوط شده با نصف لیوان آب ولرم را اضافه کنید و مخلوط کنید. آب را کم کم اضافه کنید با دستگاه یا با دست ورز مخلوط کنید تا خمیر به دست تمیز نچسبد، خمیر احتیاج به ورز زیاد ندارد. خمیر را سلفون بکشید در جای گرم به مدت 1ساعت و نیم تا دو ساعت استراحت دهید.

مرحله سوم

سپس روی میز کار بین دو نایلون یا کاغذ روغنی کمی آرد بپاشید خمیر کلوچه زنجبیلی را کمی برداشته و به قطر نیم سانت باز کنید و روی کلوچه زنجبیلی را چنگال و کاتر گرد بزنید. در صورت تمایل روی آن با سیروپ کمی خیس کنید و گیپور خوراکی بچسبانید.

مرحله چهارم

کلوچه زنجبیلی ها را داخل سینی کاغذ روغنی دار بچینید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه طبقه وسط قرار دهید. اگر از روغن مایع استفاده کنید کلوچه زنجبیلی لطیف تر می باشد. بعد از خنک شدن کلوچه زنجبیلی ها، در ظرف در بسته قرار دهید تا نرم باقی بماند.

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش های شیرینی های سنتی و کلوچه های سایت استاد آشپزی در زیر آورده شده است، روی ان کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه شیرینی ماه زنجبیلی

آموزش شیرینی ماه زنجبیلی
طرز تهیه شیرینی ماه زنجبیلی عالی

طرز تهیه کلمپه خانگی

طرز تهیه کلمپه خانگی
فیلم طرز تهیه کلمپه خانگی استاد آشپزی

طرز تهیه کلوچه هلالی

طرز تهیه کلوچه هلالی
طرز تهیه کلوچه هلالی

طرز تهیه کلوچه عسلی

طرز تهیه کلوچه عسلی
طرز تهیه کلوچه عسلی

طرز تهیه کلوچه خانگی

طرز تهیه کلوچه با آرد گندم
طرز تهیه کلوچه با آرد گندم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا