آموزش آشپزیپیتزا-پیراشکی-ساندویچ

طرز تهیه پیتزا قالبی و لایه لایه

آموزش پیتزا قالبی و لایه لایه

فیلم آموزش پیتزا قالبی یکی از دستور های آموزش پیتزا سایت استاد آشپزی است با وجود اینکه مواد پیتزا ها یکی می باشد ولی هر کدام طعم فوق العاده و متفاوتی دارند، دستور پیتزا قالبی خوشمزه و عالی است, برای مشاهده طرز تهیه پیتزا ایتالیایی کلیک کنید، دستور پیتزا قالبی ساده و راحت می باشد شبیه به کیک پیتزا ولی لایه لایه می باشد، برای مشاهده آموزش  پیتزا قالبی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم خمیر پیتزا قالبی:

نام مقدار
خمیرمایه 3 قاشق چایخوری
شکر 3 قاشق مرباخوری
آب ولرم 4/1 پیمانه
شیر ولرم 1 پیمانه
نمک 1 پنسه
تخم مرغ 1عدد
روغن مایع 6 قاشق چایخوری
آرد 500 گرم

مواد رویه: مایه ماکارونی یا مرغ ریش ریش شده، سس کچاب، قارچ سرخ شده، فلفل دلمه نگینی شده، سوسیس نگینی شده، پنیرپیتزا، آویشن، نمک و فلفل سیاه و جوز هندی

طرز تهیه خمیر پیتزا قالبی:

خمیرمایه و 1 قاشق چایخوری شکر و آب ولرم را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید تا عمل بیاید. شیر و مابقی شکر وروغن مایع و تخم مرغ با هم مخلوط و خمیرمایه عمل آمده را اضافه و آرد را کم کم اضافه کنید.تا خمیر جمع شود. به مدت 10 دقیقه ورز دهید و سلفون بکشید و به مدت 1 ساعت استراحت دهید.

قالب کمربندی 22 یا 23 سانتی متری را با روغن جداکننده یا مخلوط کره و روغن مایع و آرد دیواره و کف قالب را چرب کنید. یک سوم از خمیر را کنار بگذارید. مابقی خمیر را بر روی سطح کار آرد پاشی شده به کمک وردنه  به قطر 23 سانت باز کنید. داخل قالب قرار دهید با دست مرتب کنید و اضافات خمیر را با وردنه جدا کنید.

روی خمیر سس کچاب، مایه گوشتی یا مرغ، آویشن، نمک و فلفل سیاه، جوز هندی، قارچ، فلفل دلمه، سوسیس و پنیرپیتزا بریزید. مابقی خمیر را به ضخامت یک میل کنید و با کاتر برش بزنید و روی مواد قرار دهید و مجددا به همین ترتیب تا خمیر تمام شود. سپس با چنگال لبه خمیر آخری رو به خمیر دیواره بچسبانید. روی آخرین لایه خمیر با برس و آب خیس کنید و کنجد بپاشید. سیس حلقه شده بچینید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت طبقه وسط قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه پیتزا پیکو، طرز تهیه مینی پیتزا، طرز تهیه پیتزا فوری و طرز تهیه پیتزا با رویه بسته و طرز تهیه پیتزا خانگی ساده به صورت رایگان دانلود و مشاهده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا