آموزش ناننان بین الملل

طرز تهیه نان کارتونی پینوکیو

آموزش نان  کارتونی پینوکیو

فیلم آموزش نان کارتونی پینوکیو نان با بافتی نرم ولطیف می باشد نان کارتونی پینوکیو به دلیل شباهت به نان داخل برنامه پینوکیو به این نام شکل گرفت، طرز تهیه نان سه رنگ کلیک کنید، برای مشاهده آموزش نان کارتونی پینوکیو با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان کارتونی پینوکیو:

نام مقدار
آرد حدود 500 گرم
کره 50 گرم
شیر 125 گرم
شکر 1 قاشق غذاخوری
خمیرمایه 1قاشق چایخوری
تخم مرغ 1عدد
ماست بدون آب 100 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه نان  پینوکیو:

کره و شیر را با هم مخلوط و روی حرارت بگذارید تا کره آب شود. شکر را اضافه کنید تا شکر حل شود. وقتی شیر ولرم شد ( انگشت نسوزد ) خمیرمایه داخل آن بریزید 10 دقیقه استراحت بدید تا عمل بیاید.

سپس ماست و نمک و تخم مرغ را اضافه و مخلوط کنید، آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود تمامی آرد استفاده نمی شود. کمی چسبندگی داشت با ورز دادن برطرف می شود. روی میز کار کمی آرد بپاشد و خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید یا 100 ضربه بزنید. سپس داخل کاسه چرب شده قرار داده و سلفون بکشید و پارچه روی ان انداخته و در محیط گرم قرار دهید به مدت 1 ساعت استراحت دهید.

پس از استراحت خمیر را دو دقیقه ورز دهید و به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید و به صورت بیضی چانه بزنید داخل سینی کاغذ روغنی دار قرار دهید و روی آن نایلون بگذارید و 40 دقیقه استراحت بدهید تا حجم آن دو برابر شود، فر را به مدت 20 دقیقه زودتر روشن کنید.ظرفی را آبجوش بریزید و داخل فر قرار دهید.حمام بخار درست شود. نایلون را بردارید و روی چانه ها کمی آرد با الک بپاشید. با یک تیغ تیز روی نان ها خط بیندازید و به مدت 30 دقیقه داخل فر طبقه وسط قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه نان آپ سایدان و طرز تهیه نان رول دارچین  به صورت رایگان دانلود و مشاهده کنید. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا