آموزش ناننان بین الملل

طرز تهیه نان سیب زمینی شکم پر

آموزش نان سیب زمینی پنیری بدون فر

فیلم دستور نان سیب زمینی پنیری بافتی نرمی دارد می توانید نان سیب زمینی پنیری را هم روی گاز تهیه  کنید، برای مشاهده طرز تهیه نان پنیری کلیک کنید، نان سیب زمینی پنیری مقوی و خوشمزه می باشد، برای مشاهده اموزش نان سیب زمینی پنیری با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان سیب زمینی پنیری:

نام مقدار
آرد 200 گرم
تخم مرغ 1عدد
خمیرمایه 4 گرم
شیر ولرم 80 گرم
شکر 20 گرم
نمک 3 گرم
کره باز شده 5 قاشق غذاخوری
مواد میانی:
پنیر پیتزا 150 گرم
خامه صبحانه یا شیر 40 گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
سیب زمینی آبپز  و له شده 460 گرم

طرز تهیه نان سیب زمینی پنیری :

ابتدا شیرولرم و 1 قاشق چایخوری شکر و خمیرمایه را با هم مخلوط کنید، روی آن یک دستمال بیندازید تا عمل بیاید. تخم مرغ و شکر و نمک را در ظرفی دیگر مخلوط کنید. سپس خمیر مایه عمل امده را اضافه و مخلوط کنید. سپس آرد را اضافه و مخلوط کنید. در اخر کره را اضافه و مخلوط و ورز دهید تا سطح خمیر صاف شود. سپس سلفون کشید به مدت 1 ساعت استراحت دهید.

سیب زمینی داغ هست با گوشکوب بکوبید سپس خامه و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید، کنار بگذارید.

خمیر استراحت کرده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید یک قسمت روی ان کمی آرد بپاشید و با وردنه دایره ایی به ضخامت 2 میل باز کنید داخل سینی کاغذ روغنی دار جابه جا کنید. روی ان سیب زمینی را ریخته و صاف کنید و بعد پنیر پیتزا روی ان بریزید و صاف کنید.

خمیر دیگر را باز و روی پنیرپیتزا قرار دهید و دو خمیر را به هم بچسبانید و با دست گرد کنید روی پلاستیک قرار دهید و به مدت 10 الی 20دقیقه استراحت دهید  در پایان روی آن شیر بمالید و با سر انگشتان آرام و سطحی داخل خمیر فرو ببرید تا حفره حفره روی آن ایجاد شود. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت 30 الی 40 دقیقه قرار دهید تا رویه ان طلایی شود پس از پخت روی آن کره بمالید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه نان کنجد پنیری و طرز تهیه نان صبحانه ترکی و طرز تهیه نان صبحانه آلمانی را از روی سایت استاد آشپزی دانلود و مشاهده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا