آموزش دسر و نوشیدنیحلوا

طرز تهیه رولت حلوا

اموزش حلوا رولی

مواد لازم حلوا رولی:

نام مقدار
روغن جامد 150 گرم
آرد 250 گرم
کره 20 گرم
شکر 250 گرم
آب 1پیمانه
گلاب 2/1 پیمانه
محلول زعفران 3 قاشق سوپخوری
پودرهل 1 قاشق چایخوری
مواد کرم
شیر 1 پیمانه
تخم مرغ نصف عدد
کره 1قاشق غذاخوری
وانیل کمی
شکر 4/1 پیمانه
آرد 8/1 پیمانه

طرز تهیه حلوا رولی:

آرد وروغن را روی حرارت کم قرار دهید تا طلایی شود.آب و شکر و گلاب و زعفران و هل را مخلوط و روی حرارت قرار دهید جوش که آمد خاموش کنید(با قاشق یک کمی بهم بزنید که شکر کاملا حل شود).آرد که طلایی شد،از روی حرارت برداشته کره را اضافه کنید و شربت که سرد شده را کم کم اضافه کنید و با همزن مفتولی بزنید. در صورت لزوم با بلندر خوب بزنید تا صاف و یکدست شود. اگر لازم بود مجددا روی حرارت قرار دهید تا سفت شود.

طرز تهیه کرم:

همه مواد کرم  به غیر از کره را در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که می خواهید از مایع با قاشق بردارید و از قاشق نریزد از فرنی هم صفت تر شود.حرارت را خاموش کنید و کره را اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

حلوا که آماده شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. و پلاستیک فریزر را باز کنید و حلوا را روی آن باز کنید(20*30).خوب مستطیلی شودروی آن را از کرم بریزید و صاف کنید و با کمک پلاستیک  رول کنید و با پلاستیک داخل سینی قرار دهید و به مدت 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.تا خودش را بگیرد.برای تزیین 50گرم شکلات تلخ را بن ماری کنید با دو قاشق سوپخوری روغن مایع مخلوط کنید و روی رول ها بریزید و پودر پسته بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا