آموزش دسر و نوشیدنیحلوا

طرز تهیه حلوای زنجبیلی سه رنگ

آموزش لوز حلوا زنجبیلی سه رنگ 

لوز حلوا یکی از حلوای خوشمزه و پرطرفدار و مقوی می باشد که برای تهیه آن حوصله به خرج بدهید، ولی ساده و براحتی می توانید در منزل تهیه کنید. برای مشاهده طرز تهیه میکادو مجلسی کلیک کنید. لوز حلوا را می توانید دو رنگ نیز تهیه کنید برای مشاهده طرز پخت لوز حلوا سه رنگ زنجبیلی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم لوز حلوا سه رنگ :

نام مقدار
آرد 300 گرم
پودرقند 250 گرم
کره 175 گرم
پودر هل 2 گرم
پودر زنجبیل 2 گرم
زعفران دم کرده 30 گرم
پودر کاکائو 12 گرم
پودر دارچین 6 گرم
شکلات تلخ 150 گرم

طرز تهیه حلوای زنجبیلی دو رنگ :

آرد را داخل تابه روحی یا مسی تفت دهید تا زمانی که بخار از آن بلند شود. رنگ آن تغییر نکند و فقط بوی خامی آن از بین برود  سپس الک کنید. پودر هل را به ان اضافه کنید. سپس کره را اضافه تا با گرمای آرد باز شود. سپس پودر قند را اضافه و مخلوط کنید.

مواد را با چرخ گوشت، تا زمانی که جمع شود چرخ کنید. سپس به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. یک قسمت به آن پودر کاکائو و دارچین اضافه و مخلوط کنید در صورتی که خمیر جمع نشد کمی کره آب شده اضافه و مخلوط کنید. سپس به ظرف دیگر زعفران دم کرده کم کم اضافه کنید و مخلوط تا رنگ آن زرد و خمیر جمع شود و در ظرف دیگر زنجبیل را اضافه و مخلوط کنید. در صورتی که مواد جمع نشد مجدد چرخ کنید.

مواد کاکائویی را بین دو نایلون با وردنه به سایز 18*23 سانتی متری باز کنید. روی آن شکلات باز شده بمالید. قسمت زعفرانی را به همان سایز باز و روی لایه شکلاتی قرار دهید کمی با دست فشرده کنید. کنار بگذارید و لایه سفید را باز کنید، روی لایه زعفرانی شکلات باز شده بکشید و لایه سفید را روی آن قرار دهید. روی لایه سفید شکلات باز شده بریزید و با شانه روی آن خط موج دار بکشد. پس از کمی خودش را گرفت برش بدهید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه رولت حلوا و طرز تهیه حلوا آرد گندم با شیر و طرز تهیه حلوا ویفری به صورت رایگان مشاهده و دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا