آموزش دسر و نوشیدنیحلوا

طرز تهیه تر حلوا شیرازی

آموزش  حلوای شیرازی

فیلم طرز تهیه ترحلوا یکی از انواع فیلم های آموزش های حلوا های سنتی و مدرن استاد آشپزی است، برای مشاهده طرز تهیه حلوا ویفری کلیک کنید، طرز تهیه ترحلوا شیرازی یکی از حلواهای سنتی شیرازی است می توانید ترحلوا را بدون کراست ان تهیه کنید، برای مشاهده  آموزش ترحلوا شیرازی مشاهده کنید.

مواد لازم تر حلوا ساده:

نام مقدار
روغن مایع 165 گرم
آرد 175 گرم
آرد برنج 110 گرم
آب 160 گرم
شکر 250 گرم
زعفران دم کرده کمی
گلاب 30 گرم
عسل 20 گرم
زرده تخم مرغ 1عدد
مواد لازم کراست
خرمای بدون هسته 15 عدد
کره 15 گرم
گردو یا پسته خرد شده 4 قاشق غذاخوری
بیسکویت خرد شده به مقدار لازم
زرده تخم مرغ 1عدد

طرز تهیه ترحلوا مجلسی :

خرما و زرده تخم مرغ و کره را روی حرارت قرار دهید تا حدی که گرم شود با دست خوب مخلوط کنید از روی حرارت برداشته و مغز و بیسکویت کم کم اضافه کنید تا به دست نچسبد. مواد خرمایی را داخل منوپورشن بریزید یا به انداره گردو بردارید و گرد کید و داخل کنجد تفت داده و پودر نارگیل بغلتانید. نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

روغن مایع و آرد را با هم مخلوط و روی حرارت قرار دهید و مرتب بهم بزنید و کمی که تغییر رنگ داد و آرد برنج را اضافه و مخلوط کنید و تفت دهید. مرتب بهم بزنید و تغییر رنگ ندهد. پس ریز جوش زدن و بخار بلند شدن از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا ولرم شود.

برای شربت، آب و شکر و زعفران و زرده تخم مرغ روی حرارت قرار دهید تا جوش آید. سپس گلاب و عسل را اضافه و مخلوط کنید، کنار بگذارید. سپس شربت ولرم را به آن اضافه و مخلوط کنید. در صورت شل بودن مجددا روی حرارت قرار دهید تا حدی که بتوان با آن ماسوره زد زیاد سفت یا شل نباشد.

سپس خرماها را به کمک آسانسوری از منوپورشن خارج کنید یک طرف آن را داخل پودرنارگیل بزنید تا به ظرف نچسبد دورتا دور آن داخل خلال پسته بزنید و بر روی آن با ماسوره  1M   حلوا ماسوره بزنید و با غنچه گل رز یا محمدی تزیین کنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه حلوا لبو و حلوا کدو حلوایی، طرز تهیه رولت حلوا، طرز تهیه حلوا هویج و طرز تهیه حلوای شیر نارگیل رابه صورت رایگان مشاهده و دانلود کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا