آموزش پخت انواع کیکتراول کیک

طرز تهیه تراول کیک اگزوتیک یا انبه

اموزش تراول کیک انبه

تراول کیک ها از دسته کیک های فرانسوی است که جدیدا باب شده است، تراول کیک انبه یکی از تراول کیک های فرانسوی است که به صورت رایگان قرار داده شده است، بافت یک تراول کیک انبه نرم و تر است بافتی کیکی و کوکی مانند دارند. تراول کیک ها با طعم شکلات و میوه ای دارند. برای مشاهده تراول کیک انبه با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کرامبل تراول کیک انبه:

کره 100 گرم-آرد 100 گرم-شکر 100 گرم- پودر بادام 100 گرم-نمک 1 گرم

طرز تهیه کرامبل تراول کیک انبه:

کره و شکر و نمک را با همزن برقی بزنید. سپس آرد و پودر بادام را اضافه و مخلوط کنید.تا خمیر جمع شود.خمیر را لوله کنید .داخل سلفون بکشید و داخل فریزر قرار دهید تا کاملا ببندد و سفت شود. سپس داخل سینی 30*40 کاغذ روغنی دار رنده کنید.داخل فر 140 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه طبقه وسط قرار دهید تا بپزد.

مواد لازم کیک تراول کیک اگزوتیک یا انبه:

کره 160 گرم-شکر 100 گرم-زرده تخم مرغ 53 گرم-سفیده تخم مرغ 64 گرم-وانیل یک هشتم قاشق چایخوری- پودر بادام 80 گرم- پودر نارگیل 30 گرم- آرد 115 گرم- بیکینگ پودر 3 گرم-پوره انبه85 گرم

طرز تهیه کیک تراول کیک انبه:

شکر وکره را به مدت 5 دقیقه بزنید.در حین هم زدن دورگیری کنید.سپس به تناوب زرده و سفیده را اضافه کنید.وانیل را اضافه کرده، سپس پودر نارگیل  و پودر بادام  را اضافه و مخلوط کنید.آرد و پکینگ پودر را به یکباره اضافه  و با لیسک یا دور کند همزن مخلوط کنید. در آخر پوره انبه را اضافه و مخلوط کنید.در کیک های تراول تمامی مواد را می توان همزن برقی استفاده کرد فقط در زمان اضافه کردن مواد خشک درجه آن را کند کنید.مواد را داخل قیف ریخته و داخل قالب را با آن پر کنید تا روی سطح لوله پرکنید.و چند ضربه بزنید تا تمامی قسمت های قالب پر شود.داخل فر 165 درجه سانتی گراد به مدت 40 دقیقه در طبقه وسط قرار دهید.

مواد لازم کنفی انبه تراول کیک :

پوره انبه200گرم-پکتین 12 گرم-شکر 40 گرم

طرز تهیه کنفی انبه تراول کیک:

پوره انبه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به دمای 45 درجه سانتی گراد برسد.شکر و پکتین را با هم مخلوط کنید.و به پوره انبه اضافه و مخلوط کنید.یک دقیقه روی حرارت ملایم و مرتب هم بزنید.تا سنگین شود.سپس از روی حرارت برداشته و داخل ظرف ریخته و روی سطح ان سلفون بکشید تا روی آن نبندد.در یخچال قرار دهید.

 

مواد لازم شربت آناناس یا انبه تراول کیک:

پوره اناناس یا انبه یا آب اناناس 150 گرم-آب30 گرم-شکر 20 گرم

طرز تهیه شربت تراول کیک انبه:

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید.روی حرارت قرار دهید تا جوش آید. یک دقیقه بجوشد.سپس از روی حرارت بردارید.روی کیک خنک شده بریزید.سپس به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید. در زمان ریختن شربت بر روی کیک،یکی باید سرد و دیگری گرم باشد تا شربت کاملا به خورد کیک برود.

گلیز ساده:

یک قاشق مرباخوری بریلوی ساده را با کمی آب مخلوط کنید تا کمی رقیق شود.

اسمبل کردن تراول کیک انبه

کیک پس از خنک شدن شربت داغ روی ان ریخته و به مدت دو ساعت داخل فریزر قرار دهید.سپس داخل کیک را با کنفی خنک شده پر کنید(از هر دو طرف).نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.سپس روی کیک را با گلیز ساده کاور کنید.و روی و اطراف کیک را با  کرامبل پودر شده بپوشانید.و با حلقه های اناناس خشک شده به شکل گل در آورید و دیزاین کنید.

آماده کردن قالب:

درب قالب و لوله را با کره یا روغن مایع یا روغن جداکننده کاملا چرب کنید.کف و دیواره های قالب را می توانید چرب یا کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز یا سیلپد بیندازید.یا در قالب لوف یا همان صبحانه کاغذ روغنی بیندازید و پس از پخت وسط آن را خالی کنید(طبق فیلم).قالب تراول داخل فیلم سایز 20*6*6 می باشد.

پس از پخت تراول کیک انبه در حینی که گرم است لوله را به آرامی جدا کنید و از قالب خارج و بر روی توری قرار دهید تا خنک شود.  سپس کرامبل را داخل سینی 30*40 کاغذ روغنی دار رنده کنید. داخل فر 140 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه طبقه وسط قرار دهید تا بپزد

نکات تراول کیک انبه:

  • تخم مرغ ها و کره و خامه حتما هم دمای محیط باشد.
  • وقتی تراول کیک انبه گرم است لوله قالب را خارج کنید.
  • برای خارج کردن تراول کیک انبه از قالب،در صورتی که داخل قالب سیلپت یا ورق نسوز استفاده نکرده اید اجازه دهید کیک سرد شود سپس به کمک کارد دور کیک را از قالب جدا کرده و بعد روی توری برگردانید.
  • دمای داده شده در رسپی برای فر گازی می باشد.برای پخت در فر برقی یا سولازدام دما 10 تا 20 درجه کمتر می شود.برای پخت در توستر دما 20 الی 30 درجه کمتر می شود.
  • پس از اسمبل کردن نهایی،کیک را داخل ظرف در بسته نگاه دارید.این کیک تا 3 روز در دمای محیط نرم می ماند.در صورتی که کیک را داخل یخچال نگهداری می کنیدحتما یک ساعت قبل از سرو از یخچال خارج کنید تا بافت کیک لطافت لازم را به دست آرود.

 

در صورت تمایل می توانید سایر آموزش های تراول کیک های فرانسوی سایت استاد آشپزی در زیر آورده شده است، روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه تراول کیک روبی

طرز تهیه تراول کیک روبی
طرز تهیه تراول کیک روبی

طرز تهیه تراول کیک زبرا

طرز تهیه تراول کیک زبرا
طرز تهیه تراول کیک زبرا

طرز تهیه تراول کیک بادام و  آلبالو

طرز تهیه تراول کیک بادام و آلبالو
طرز تهیه تراول کیک بادام و آلبالو

طرز تهیه تراول کیک پرالین و شکلات

طرز تهیه تراول کیک شکلات و پرالین
طرز تهیه تراول کیک شکلات و پرالین

طرز تهیه تراول کیک پرتقال

کیک پرتقالی فرانسوی
کیک پرتقالی فرانسوی

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا