آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی سنتی و نوروز

طرز تهیه بامیه هندی

اموزش بامیه هندی

بامیه هندی یکی از معروف ترین شیرینی های کشور هندوستان می باشد.که بامیه را در میان وعده و ماه رمضان استفاده می کنند.بامیه هندی تفاوتی که با بامیه ایرانی دارد که ابتدا با فر پخته و در روغن سرخ و در شربت ریخته می شود.برای مشاهده دستور بامیه هندی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم بامیه هندی :

نام مقدار
آرد 200گرم
آب 400 گرم
تخم مرغ 4عدد
روغن جامد 80 گرم
وانیل 8/1 قاشق چایخوری
شربت یا عسل 1قاشق غذاخوری
مواد شربت
شکر 1و نیم لیوان
آب 4/3 لیوان
گلوکز نصف قاشق غذاخوری
آبلیمو وزعفران کمی

طرز تهیه بامیه هندی شربتی:

آب و روغن و عسل را داخل شیرجوش ریخته روی حرارت قرار دهید تا جوش آید سپس آرد را به یکبار به آن اضافه کنید و مرتب بهم بزنید تا رطوبت آن گرفته و پخته شود( حرارت ملایم ).زمانی که یک گوشه از ظرف کمی ته گرفت از روی حرارت برداشته ودر یک سینی ریخته و پهن کنید تا خنک شود.بعد از خنک شدن داخل کاسه همزن ریخته و تخم مرغ اول را اضافه و با دورکند همزن بزنید بعد از خوب جذب شدن تخم مرغ بعدی را اضافه و با دور تند همزن بزنید.تخم مرغ سوم را هم اضافه کنید.بعد از خوب مخلوط شدن تخم مرغ 4ام را ابتدا در یک ظرف لخت دهید. و کم کم اضافه کنید( داخل فیلم بیشتر از 4 تخم مرغ استفاده شد ).اگر خمیرمان به اندازه کافی نرم و یکدست شد نه خیلی شل طوری که با قیف راحت بتوان کار کرد.درصورتی که اگر با 4عدد تخم مرغ خمیر سفت بود نصف تخم مرغ دیگر هم می توان استفاده کرد.سپس سینی 30*40 را کاغذ روغنی انداخته و خمیر را داخل قیف با ماسوره دلخواه، ماسوره بزنید و داخل فر 180 درجه سانتی گراد به مدت 12 دقیقه طبقه وسط فر قرار دهید.زمانی که زیر آن طلایی شد.از فر خارج  کنید. و داخل روغن فراوان سرخ و داخل شربت بیاندازید.داغ داغ این مراحل را انجام دهید.

تمامی مواد شربت( به غیر از زعفران و آبلیمو ) را با هم مخلوط روی حرارت قرار دهید از زمان جوش رسیدن.5 دقیقه روی حرارت بمانداز روی حرارت برداشته و زعفران و آبلیمو را اضافه کنید.

نکته ایی که دستور بامیه دارد در زمان رطوبت گیری است که اگر رطوبت گیری کامل انجام نشود.بامیه مغز پخت و ترد نمی شود. برای رطوبت گیری حداقل ده دقیقه زمان می برد.

مواد بامیه را نیم ساعت از شروع به کار در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا