آموزش آشپزیفینگرفود-راتا

طرز تهیه اسپشال پای

آموزش ساوارین مرغ

فیلم آموزش اسپشال پای یا ساوارین مرغ از جمله موارد فینگر فودی است مانند کوکوی مرغ و پیازچه  تهیه می شود خوشمزه و آسان می باشد در کنار میز مزه و یا کنارچند فینگر فود تدارک ببینید، برای مشاهده دستور اسپشال پای یا ساورین مرغ با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم اسپشال پای یا ساوارین مرغ:

نام مقدار
پیاز نگینی ریز شده 1عدد متوسط
فلفل دلمه نگینی ریز شده 1عدد
فیله مرغ یا ژامبون مرغ 160 گرم
ذرت 2 قاشق غذا خوری
جعفری ساطوری شده 2 قاشق غذا خوری
فلفل سیاه و نمک و پودر آویشن به مقدار لازم
مواد لازم خمیر:
نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ 3عدد
ماست 250 گرم
روغن 100 گرم
آرد 270 گرم
پنیر موزارلا 30 گرم
پکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
پودر پارمیزان 30 گرم

طرز تهیه اسپشال پای خوشمزه:

پیاز را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس مرغ های نگینی ریز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا پخته شود سپس فلفل دلمه را  اضافه و تفت دهید. زیاد تفت ندهید تلخ می شود  از روی حرارت بردارید، ذرت و جعفری و نمک وفلفل و آویشن را اضافه و تفت دهید و کنار بگذارید تا خنک شود. قالب پای یا قالب سیلیکونی را با روغن جدا کننده یا مخلوط کره، روغن مایع وآرد ( از هرکدام 1قاشق مرباخوری ) چرب کنید و فر را روشن کنید.

تخم مرغ ها را با نمک و فلفل سیاه با همزن برقی 2 دقیقه بزنید تا حجیم شود. سپس روغن مایع و ماست را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن بزنید. پارمیزان و موزارلا را اضافه و مخلوط کنید. سبزیجات تفت داده شده را اضافه و با لیسک مخلوط کنید، در پایان آرد و پکینگ پودر را اضافه و مخلوط کنید. مواد را داخل قالب  چرب شده بریزید. قالب ها را کاملا پر نکنید سرخالی بگذارید چون پف می کند. سپس داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه تا رویه آن کمی طلایی شود طبقه وسط فر قرار دهید. برای تزیین آن از مخلوط پنیرخامه ایی و سس مایونز استفاده کنید و ماسوره بزنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه مافین گوشت و طرز تهیه کاپ کیک کدو سبز را به صورت رایگان مشاهده و دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا