آموزش پخت انواع کیککیک میوه ای

طرزتهیه کیک انبه و شکلات سفید

آموزش کیک انبه خانگی خوشمزه

دستور پخت کیک انبه در سطح مبتی است برای افرادی که مبتدی هستند مناسب می باشد سایت استاد آشپزی فیلم آموزش انواع کیک میوه ای، کیک عصرانه ، کیک کافی شاپ و…از مبتدی تا حرفه ایی و جدید ترین آموزش ها را به صورت رایگان با تمام نکات ارائه می دهد.

در صورتی که به دنبال دستور کیک یا چیز کیک یا دسر با انبه هستید می توانید طرز تهیه دسر انبه، طرز تهیه تراول کیک انبه، چیز کیک انبه، کیک انبه رزماری و  …مراجعه کنید. کیک انبه و شکلات جزو کیک های کره ایی و بافتی نرم و پوکی داردبافت کیک از روی عکس آن قابل تشخیص می باشد این کیک خوشمزه و مورد پسند اکثر افراد می باشد که مناسب برای دور همی ها و جلوس های دوستانه ومهمانی های می باشد در کنار چای عصرانه مناسب می باشد برای مشاهده فیلم آموزش کیک انبه با شکلات با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک انبه با شکلات:

نام مقدار
شکلات سفید 120 گرم
آرد 225 گرم
پکینگ پودر 1و 2/1 قاشق مرباخوری
تخم مرغ 3عدد
کره نرم شده 120 گرم
شکر 100 گرم
وانیل 8/1 قاشق چایخوری
شیرنارگیل صنعتی 120 گرم
نمک 8/1 قاشق مرباخوری
انبه اسلایس شده 300 گرم
خلال بادام 50 گرم

طرز تهیه کیک انبه خوشمزه:

قالب صبحانه 23*8*10را کاغذ روغنی بیندازید. شکلات را به روش بن ماری باز کنید آرد و پکینگ پودر را مخلوط کنید و فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.

ابتدا سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید و کف کند سپس نصف شکر را به آن اضافه و به همزدن ادامه دهید تا مانند مرنگ سفت و از ظرف برنگردد. در ظرفی دیگر کره و شکر و وانیل را مخلوط و با همزن برقی به مدت 1دقیقه بزنید. سپس زرده ها را دونه دونه اضافه و 30 ثانیه هر کدام را بزنید در پایان 1 دقیقه بزنید.شکلات سفید باز شده را اضافه مخلوط کنید.سپس شیرنارگیل و مخلوط آرد  را به تناوب به مواد اضافه و مخلوط کنید.

سپس سفیده ها را در 2 مرحله به مواد اضافه و مخلوط کنید مقداری از مواد را داخل قالب بریزید و اسلایس انبه روی آن بچینید و مقداری دیگر از مواد بریزید و مجددا اسلایس های انبه را قرار دهید و مقداری از مواد بریزید و صاف کنید یک سوم قالب خالی بماند در پایان خلال بادام ها را بریزید.داخل فر از قبل گرم شده به مدت 50 دقیقه طبقه وسط قرار دهید قبل از خارج کردن کیک با خلال دندان تست کنید.

نکاتی که باید در هنگام تهیه کیک انبه و شکلات رعایت کنید:

1-تمامی مواد کیک انبه را نیم ساعت زودتر در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسند.

2-آرد را در صورتی که در یخچال یا در محیط رطوبت هستید حتما آرد را 3 بار الک کنید.

3- مواد کیک انبه را کم یا زیاد یا حتی حذف نکنید و طبق دستور پیش بروید تا نتیجه مطلوب بدست بیاورید.

4-به جای کره حیوانی از کره گیاهی یا مخلوط هر دو می توانید استفاده کنید. به هیچ عنوان به جای کره از روغن مایع استفاده نکنید .

5-کیک انبه وشکلات را می توانید در قابلمه بر روی گاز تهیه  کنید.

برای مشاهده تارت انبه یا مانگو، نوشیدنی شیر انبه و فراپه کوکتل میوه به سایت استاد آشپزی مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا