آموزش دسر و نوشیدنیدسر میوه ای-تارت

طرزتهیه تارت موس ژله ایی میوه

آموزش تارت موس ژله ایی میوه

سطح این آموزش متوسط می باشد تمامی نکات و مرحله به مرحله به همراه فیلم اموزشی است و این دستور تارت بدون فر می باشد پایه کراست یا لایه اول آن بیسکویتی می باشد و لایه دوم موس می باشد و لایه سوم ژله ایی میوه می باشد این تارت در عین زیبایی خوشمزه هم می باشد برای مشاهده اموزش این تارت زیبا و خوشمزه با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کراست تارت موس ژله ایی :

نام مقدار
بیسکویت پتی پور 110 گرم
شکر 20 گرم
کره 65 گرم
کرم موس عسل
زرده 1عدد
عسل 35 گرم
شیر 70 گرم
وانیل کمی
شکلات سفید 40 گرم
پودر ژلاتین 5 گرم
آب 25 گرم
خامه صبحانه 120 گرم
ژله لیمو عسل
شکر 35 گرم
عسل 75 گرم
آّب 250 گرم
پودر ژلاتین 25 گرم
آب 125 گرم
آب لیمو 20 گرم

طرز تهیه تارت موس ژله ایی :

بیسکویت ها را پودر کنید و با کره و شکر مخلوط کنید داخل قالب تارت 23 سانت با ارتفاع 4 سانت بریزید و کاملا فشرده کنید کناره های تارت را با لیسک خوب فشرده کنید به مدت 30 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

سپس زرده، عسل، وانیل و شیر را مخلوط و روی حرارت قرار دهید تا مواد مخلوط و عسل باز شود مواد نجوشد مواد را از روی حرارت بردارید و ژلاتین بن ماری باز شده را اضافه و مخلوط کنید. سپس شکلات باز شده به آن اضافه و مخلوط کنید سپس خامه را اضافه و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شود. نصف مواد را داخل رینگ 18 سانت سلفون کشیده بریزید و به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کاملا ببندد.

مابقی مواد را روی تارت بریزید و مجددا داخل فریزر قرار دهید تا ببندد سپس موس را از رینگ خارج کنید و وسط تارت قرار دهید. تارت را به تعداد میوه ها تقسیم کنید میوه های به دلخواه مثل سیب، طالبی، شلیل، زغال اخته، انگور، بلوبری، آلبالو، گیلاس، توت فرنگی را نگینی کنید و میوه ها را بچینید و در آخر کمی فشرده کنید و داخل یخچال قرار دهید.

برای ژله میوه، شکر، عسل، آب و آب لیمورا مخلوط و روی حرارت قرار دهید تا شکر و عسل باز و ریز جوش کمی بزند. از روی حرارت بردارید و ژلاتین باز شده را به آن اضافه و مخلوط کنید. پس از خنک شدن روی میوه ها به آرامی بریزید و روی تمام میوه ها بگیرد. داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

انتخاب میوه ها دلخواه می باشد سعی کنید میوه هایی انتخاب کنید که داخل ژله رنگ پس ندهد. این دسر را می توانید داخل ظروف پیرکس یا نیم لیوان یا هر ظرف یا قالب متناسب به مقدار مواد انتخاب کنید.

برای آموزش چیز کیک انبه طالبی مشابه این دسر در سایت استاد آشپزی مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا