آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی برشی

طرز تهیه اسلایس ترد

اموزش شیرینی برشی مجلسی

شیرینی اسلایس ترد جزو  شیرینی های تر می باشد شیرینی برشی شکلاتی مناسب مهمانی ها و پذیرایی می باشد، برای مشاهده شیرینی برشی کارامل گلابی کلیک کنید، شیرینی اسلایس ترد خوشمزه و نرم می باشد، برای مشاهده دستور شیرینی اسلایس ترد با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم اسلایس ترد:

نام مقدار
پودرکاکائو 3 قاشق سوپخوری
قهوه 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ درشت 2عدد
پکینگ پودر 1قاشق چایخوری
روغن جامد معمولی 150 گرم
آرد 300 گرم
شکر 210 گرم
مواد فیلینگ
پنیرخامه ایی 100 گرم
آب سرد 1قاشق سوپخوری
آبجوش 1 قاشق سوپخوری
نسکافه 1قاشق مرباخوری
ژلاتین 15 گرم
پودرقند 20 گرم
خامه قنادی 100 گرم

طرز تهیه:

تخم مرغ و شکر و وانیل را زده تا حجیم شود ( 5 دقیقه ) بعد روغن را اضافه کنید در آخر مواد خشک را با هم مخلوط کنید به مواد مایع با الک اضافه کنید و به آرامی با لیسک مخلوط کنید تا یک خمیر لطیف به دست بیاد سینی 25*35 روغن جداکننده بزنید خمیر را در آن پهن و صاف کنید و در فر  از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه قرار دهید.

خامه قنادی را فرم دهید، پنیرخامه ای و پودر قند را با همزن برقی بزنید ( در صورتی که از طعم شوری خوشتان نیامد می توانید به جای پنیرخامه ایی از خامه صبحانه استفاده کنید ) . سپس ژلاتین را با آب سرد مخلوط و به حالت بن ماری باز کنید. نسکافه و آبجوش را با هم مخلوط کنید.سپس نسکافه را با  ژلاتین حل شده مخلوط کنید و به پنیر خامه ای اضافه کنید و با همزن یک دور بزنید در آخر مواد پنیری را به خامه فرم گرفته اضافه کنید و مخلوط کنید. کرم آماده شده را بر روی کیک پخته شده بریزیدف با کمک پالت صاف کنید و روی کرم، پودر نیسکویت یا پودر کاکائو الک کنید، اسلایس ترد را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کرم ببندد و کیک نرم شود. سپس به اندازه دلخواه با چاقو اره ای برش بزنید و با خامه قنادی و شکلات تزیین کنید.

به مقدار 100 گرم شکلات شیری را به روش بن ماری یا داخل ماکروفر باز کنید و 20 گرم دیگر شکلات شیری به ان اضافه کنید و تا با گرمای شکلات باز شده، آب شود سپس بر روی کاغذ روغنی ریخته و صاف کنید، چند ضربه بزنید تا صاف شود. پس از چند دقیقه که روی کشلات ها مات شد و کمی بسته شد با کاتر ستاره در 3 سایز به آرامی روی شکلات ها کاتر بزنید و کنار بگذارید تا کاملا شکلات ها ببندد و به آرامی جدا کنید.

مدرس: خانم ندا ارجمند -آموزشگاه ارجمند مشهد

برای مشاهده طرز تهیه اسلایس شکلاتی، طرز تهیه اکلر یا نان خامه ای و طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی را به صورت رایگان از سایت استاد آشپزی دانلود و مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا