آموزش آشپزیته چین-پلو-چلو

طرز پخت بریانی مرغ هندی

آموزش بریانی هندی

بریانی هندی یک غذای معروف هندوستان می باشد که شامل برنج و مرغ یا گوشت با ادویه فراوان می باشد، برای مشاهده طرز تهیه ته چین مرغ و سبزیجات کلیک کنید، بریانی هندی خوشمزه ومتناسب با ذائقه هر ایرانی است برای مشاهده آموزش بریانی مرغ هندی با استاد آشپزی است.

مواد لازم بریانی مرغ:

مقدار مواد نام مواد
500 گرم           سینه مرغ

 

1عدد پیاز
3حبه سیر
کمی روغن
5عدد گوجه فرنگی
2عدد پیاز خلالی باریک
4تا5 لیوان ماست
از هر کدام یک قاشق مرباخوری نمک و فلفل و ادویه کاری و زیره سبز و میخک و زردچوبه و زعفران
 4قاشق غذاخوری گشنیز
5 پیمانه برنج

طرز تهیه بریانی اصفهانی:

سینه مرغ را برش ها دراز و باریک بزنید و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سپس آن ها را رول و خلال دندان زده به مدت بیست دقیقه داخل یخچال مرینت کنید. پیاز را خلالی کرده و در روغن سرخ کنید تا سبک شود سپس مرغ ها به آن اضافه و سرخ کنید. سیر را هم اضافه کنید و تفت دهید.3  عدد برگ بو داخل آن انداخته و زعفران دم کرده بریزید بعد از سرخ شدن در آن را به مدت 5 دقیقه قراردهید با حرارت کم تا پخته شود.

پیاز های خلالی را سرخ کنید تا طلایی شود سپس ادویه ها را اضافه تا عطر آن خارج شود بعد گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و نگینی کنید به آن اضافه کنید تا زمانی که گوجه فرنگی ها نرم شود.

خلال های گوشت و برگ بو را خارج و مواد گوجه فرنگی  ایی را به آن اضافه کنید  و مخلوط کنید تا به روغن بیاید، سپس ماست را به آن اضافه کنید تا زمانی که آب آن کاملا کشیده شود و به روغن بیاید ( مانند مایه استانبولی ).

آب برنج را گذاشته و 5 پیمانه برنج خیس شده را آبکش کنید تا زمانی که حالت دورانی رسید برنج را آبکش کنید. سیب زمینی را پوست گرفته و کاتر بزنید. کف قابلمه تفلون را از روغن مواد گوشتی بریزید سیب زمینی با یک برگ جعفری قرار دهید.  روی سیب زمینی ها را یک لایه برنج و یک لایه مواد گوشتی و مجددا یک لایه برنج و بعد مواد گوشتی بریزید و در آخر زعفران دم کرده بریزید و روی آن فویل کشیده چند سوراخ زده ودر فر 180 درجه سانتی گراد طبقه وسط به مدت یک ساعت قرار دهید.

مدرس: خانم ندا ارجمند از آموزشگاه ارجمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا