آموزش پخت انواع کیککیک میوه ای

طرز تهیه کیک گیلاس خوشمزه مرحله به مرحله

آموزش کیک گیلاس خانگی خوشمزه

سطح آموزش کیک گیلاس خوشمزه  مبتدی است کیک گیلاس با شیر نارگیل جزو کیک های عصرانه است بافت کیک گیلاس خانگی خوشمزه نرم و پفکی است می توانید این کیک را در منزل به راحتی تهیه کنید و در کنار چای عصرانه دلنشین می باشد  حتی برای پذیرایی مهمانی ها و دورهمی هم مناسب می باشد. در زیر طرز تهیه کیک گیلاس خوشمزه را برایتان شرح داده ایم.

در صورتی که به دنبال فیلم آموزش کیک انبه و شکلات، کیک آلبالو پنیری، کیک کدو حلوایی شکلاتی، کیک نارگیل کنجد و …به همراه فیلم و تمامی نکات آن به صورت رایگان می توانید دانلود کنید برای مشاهده آموزش کیک گیلاس و نارگیل با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک گیلاس

نام مقدار
کره 130 گرم
شکر 130 گرم
وانیل 4/1 قاشق مرباخوری
تخم مرغ 3عدد
آرد 170 گرم
پکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
شیرنارگیل صنعتی 125 گرم
نمک 8/1 قاشق مرباخوری
گیلاس (کمپوت) 20 عدد بدون هسته
پودرنارگیل 50 گرم

آموزش کیک گیلاس:

برای طرز تهیه کیک گیلاس خوشمزه، قالب خرطومی 2 لیتری را با مخلوط کره، روغن و آرد ( 1 قاشق مرباخوری از هرکدام )  چرب کنید سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا زمانی که سفید شود  سپس نصف شکر را اضافه و به همزدن ادامه دهید تا مانند مرنگ سفت و براق شود.

مابقی شکر و کره را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. سپس زرد ها را یکی یکی اضافه و هرکدام را 30 ثانیه بزنید وانیل را اضافه و مخلوط کنید سپس به تناوب شیرنارگیل و مخلوط آرد و پکینگ پودر و نمک را به مخلوط کره ها اضافه و با پالت مخلوط کنید سپس سفیده ها را در 2 مرحله ها اضافه و مخلوط کنید.

پودرنارگیل را اضافه و مخلوط کنید. در پایان گیلاس های نصف شده بدون هسته را اضافه و مخلوط کنید داخل قالب چرب شده بریزید.داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 الی 40 دقیقه طبقه وسط قرار دهید. با مخلوط سس گیلاس و خامه به صورت نامنظم روی کیک بدهید و چند شکوفه با خامه قنادی  بزنید و روی آن گیلاس بچینید.

نکات مهم در هنگام پخت کیک گیلاس

1- تمامی مواد کیک گیلاس را نیم ساعت قبل شروع به کار در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

2-آرد را اگر در یخچال نگهداری می کنید یا محیط زندگی تان رطوبت  بالایی دارد حتما آرد را 3 مرتبه الک کنید.

3-کره دستور کیک گیلاس و نارگیل را زودتر در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد و نرم شود.

4-در صورت در دسترس نداشتن به شیر نارگیل صنعتی می توانید به دستور کیک شیرنارگیل مراجعه کنید و آموزش شیرنارگیل را مشاهده کنید و از آن در کیک استفاده کنید.

5-کیک گیلاس بدون فر را می توانید در قابلمه 2 لیتری تهیه کنید و در وسط آن لیوان چرب شده قرار دهید و بر روی گاز تهیه کنید.

سخن آخر

در صورت تمایل می توانید کیک جنگل سیاه یا چیز کیک جنگل سیاه یا کیک میوه ای که در آن از گیلاس استفاده شده است می توانید بر روی سایت استاد آشپزی مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا