آموزش آشپزیغذاهای رژیمی

طرز تهیه کیک کلم و فلفل دلمه

آموزش کیک کلم عربی خوشمزه

فیلم طرز تهیه کیک کلم بسیار ساده و آسان می باشد که براحتی در منزل می توانید تهیه کنید طعم کلم  در داخل کیک کلم مشخص نمی باشد و خوشمزه می باشد برای مشاهده طرز تهیه غذا با گل کلم کلیک کنید. برای مشاهده طرز تهیه کیک کلم خوشمزه با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک کلم وفلفل دلمه:

نام مقدار
روغن مایع 4 قاشق غذاخوری
پیازداغ 1عدد
سیب زمینی متوسط نگینی و سرخ شده 2عدد
کلم خردشده 400 گرم
هویج رنده شده 1عدد
فلفل دلمه نگینی شده 4 عدد
فلفل چیلی 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
نمک 1قاشق چایخوری
تخم مرغ 3عدد
شیر 170 میلی لیتر
ماست 170 گرم
روغن مایع 45 گرم
آرد 35 گرم
نمک نصف قاشق چای خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
پکینگ پودر 10 گرم
جعفری خردشده 1 پیمانه
پنیر چدار 200 گرم

طرز تهیه کیک کلم عربی:

ابتدا کلم های خرد شده را داخل آبجوش و سرکه بریزید 5 دقیقه جوش خورد آبکش کنید  سپس داخل روغن کمی تفت دهید تا نرم شود  سپس پیاز داغ، سیب زمینی سرخ شده، هویج رنده شده، فلفل دلمه نگینی شده، نمک و فلفل سیاه و چیلی را مخلوط کنید و درب آن را قرار دهید روی حرارت ملایم تا پخته و نرم شوند.

سپس تخم مرغ ها را با همزن مفتولی بزنید سپس شیر را اضافه و مخلوط و بعد ماست و روغن مایع را اضافه و مخلوط کنید سپس آرد و نمک و فلفل سیاه را اضافه و مخلوط کنید. بکینگ پودر را اضافه و در پایان جعفری خردشده را اضافه و مخلوط کنید.

سپس مواد سبزیجات پخته شده و خنک شده را اضافه و مخلوط کنید داخل ظرف پیرکس یا تابه بریزید و صاف کنید. روی آن پنیرچدار بریزید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا رویه ان طلایی شود. در فیلم مقدار مواد یک و نیم برابر شده است.

در صورت دلخواه می توانید نصف سینه مرغ را نگینی و در کمی روغن و نمک و فلفل سیاه با حرارت زیاد تفت دهید و پس از پخت به مواد کیک کلم در هنگام اضافه کردن سیب زمینی اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کلم پلو را به صورت رایگان مشاهده کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا