آموزش پخت انواع کیککیک عصرانه

طرز تهیه کیک هل و گلاب

اموزش تزیین کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب یکی از دستور های کیک های عصرانه قدیمی است، مناسب برای مراسم های مذهبی و دور همی ها می باشد، دستور کیک هل و گلاب ساده است و براحتی می توانید در منزل تهیه کنید.

کیک هل و گلاب بافتی نرم و اسفنجی دارد، کیک هل و گلاب خوش خور و مورد پسند اکثر مردم است، برای مشاهده دستور پخت کیک هل و گلاب با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم تزیین کیک هل و گلاب

نام مقدار
آرد 2 لیوان
شکر 1لیوان
گلاب 2/1 لیوان
روغن مایع 2/1 لیوان
تخم مرغ 4عدد
بکینگ پودر 1قاشق چایخوری سرپر
پودرهل 2/1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هل و گلاب

مرحله اول

ابتدا قالب میان تهی 23 الی 26 سانت را با روغن جداکننده  (مخلوط کره، آرد و روغن مایع از هرکدام به یک اندازه ) چرب کنید، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.

مرحله دوم

سپس زرده و سفیده ها را از هم جدا کنید. سفیده ها را با همزن برقی فرم دهید و نصف شکر را به آن اضافه کنید. به مدت 5 الی 7 دقیقه بزنید که از ظرف برنگردد.

مرحله سوم

در ظری دیگر، مابقی شکر را با زرده و وانیل و پودر هل خوب با همزن برقی بزنید تا سفید شود. کم کم گلاب را اضافه کنید و  5 دقیقه بزنید. سپس روغن را اضافه  و در حد  مخلوط شدن بزنید.

مرحله چهارم

مخلوط زرده ها را به سفیده ها اضافه کنید با لیسک یا قاشق مخلوط کنید، بکینگ پودر و آرد را مخلوط و سه مرتبه الک کنید و به مواد کیک هل و گلاب اضافه کنید و با لیسک خوب مخلوط کنید، مواد کیک هل وگلاب را داخل قالب چرب شده ( مخلوط کره و آرد و روغن مایع از هرکدام یک قاشق غذاخوری ) بریزید و کیک هل و گلاب را به مدت 45 دقیقه در فر 180 درجه سانتی گراد طبقه وسط قرار دهید.

مرحله پنجم

پس از پخت کیک هل و گلاب و خنک شدن، روی کیک باید کاملا طلایی شود. برای تزیین 150 گرم شکلات سفید کارات را بن ماری کرده با 50تا 75 گرم خامه صبحانه را روی حرارت غیرمستقیم (بن ماری یا داخل ماکروفر ) گذاشته تا کاملا مخلوط شوند. گاناش آماده را روی کیک ریخته و با گل محمدی تزیین کنید.

در صورت تمایل می توانید تعدادی از آموزش های کیک های عصرانه و سنتی سایت استاد آشپزی در زیر آورده شده است بر روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه کیک تاینی

طرز تهیه کیک تاینی به روش خانگی
فیلم کیک تاینی خوشمزه و ساده

طرز تهیه کیک خانوادگی عمه

طرز تهیه کیک خانوادگی عمه
طرز تهیه کیک خانوادگی عمه

طرز تهیه کیک قرص عقیلی

طرز تهیه کیک قرص عقیلی
طرز تهیه کیک قرص عقیلی

طرز تهیه کیک کشمشی

طرز تهیه کیک کشمشی
طرز تهیه کیک کشمشی

طرز تهیه کیک ارده و کنجد

طرز تهیه کیک ارده و کنجد
طرز تهیه کیک ارده و کنجد

طرز تهیه کیک شیر موز خوشمزه

طرز تهیه کیک شیر موز خوشمزه
فیلم آموزش کیک شیر موز خوشمزه استاد آشپزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا