آموزش دسر و نوشیدنیچیزکیک

طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی یخچالی ساده

اموزش چیزکیک توت فرنگی یخچالی با بیسکویت

دستور چیز کیک توت فرنگی یخچالی یکی از ساده ترین چیز کیک ها و خوشمزه می باشد برای مهمانی ها و دور همی ها می توانید تهیه کنید، در صورتی که به دنبال جدید ترین چیز کیک توت فرنگی با دیزاین متفاوت و خوشمزه کلیک کنید. فیلم چیز کیک توت فرنگی با پنیر ماسکارپونه وبیسکویت در ظروف پیرکس یا لیوانی هم تهیه کنید برای مشاهده فیلم آموزش چیز کیک توت فرنگی یخچالی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک توت فرنگی بدون فر :

نام مقدار
بیسکوئیت خرد شده 125 گرم
کاکائو 8گرم
کره 55 گرم(به دمای محیط رسیده)
آب 3 قاشق سوپخوری
توت فرنگی 2/1 پیمانه
خامه قنادی 250گرم
پنیرخامه ایی 250گرم
شکر 2/1 پیمانه
پودر ژلاتین 1قاشق مرباخوری

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با پودر ژلاتین :

بیسکوئیت را کاملا پودر کنید و سپس کاکائو و کره را اضافه و با غذاساز کاملا مخلوط کنید  کف قالب کمر بندی را از این مخلوط پودر بیسکوئیت ریخته و کاملا فشرده و فیکس کنید.

سپس دورتا دور  دیواره رینگ را با آب خیس کنید ( کمی )  سپس توت فرنگی های اسلایس شده را روی آن چیده ( توت فرنگی ها را به دیواره خیس شده قالب بچسبانید) .

سپس خامه قنادی را زده تا پوک شود  2/1 پیمانه شکر را به پنیرخامه ایی افزوده و با همزن برقی بزنید نصف توت فرنگی ها را رنده ریزه که حالت پوره شود برای داخل چیز کیک استفاده کنید. ژلاتین حل شده را داخل پوره توت فرنگی ریخته و هم بزنید.سپس به مخلوط پنیر خامه ایی اضافه و با همزن خوب مخلوط کنید بعد به خامه فرم گرفته اضافه کنید. یک دور با همزن دور کند بزنید تا یکدست شود  و آن را روی لایه بیسکوئیت ها بریزید و صاف کنید

مدت کمی داخل فریزر گذاشته تا خودش را بگیرد یک بسته ژله توت فرنگی را با یک و یک دوم پیمانه آبجوش و یک قاشق چایخوری ژلاتین مخلوط کرده و روی بخار کتری قرار داده تا کاملا حل و شفاف شود وقتی خنک شد و کمی سنگین روی چیز کیک بریزید.قالب 21 سانت گرد یا 30*12 می توانید استفاده کنید.

نکاتی که در هنگام تهیه چیز کیک توت فرنگی رعایت کنید:

1-می توانید به جای خامه قنادی، از خامه صبحانه به همان مقدار ولی شکر دستور چیز کیک توت فرنگی را دوبرابر کنید. 

2-در صورتی که طعم پنیر خامه ایی را دوست ندارید می توانید به همان مقدار خامه صبحانه استفاده کنید.

3-پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط و بن ماری یا اخل ماکروفر باز کنید تا کاملا شفاف شود از مقدار پودر ژلاتین کم نکنید چیز کیک کامل نمی بندد در صورت اضافه تر کردن کیفیت چیز کیک توت فرنگی کاهش می هد.

4-می توانید اسلایس های توت فرنگی های دور قالب را حذف کنید برای زیبایی کار می باشد.

در صورت تمایل می توانید بر روی سایت استاد آشپزی فیلم های آموزش چیز کیک زعفران کادایف، چیز کیک نوتلا، چیز کیک شعریه، چیز کیک ژاپنی و چیز کیک  سیب دارچین را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا