آموزش آشپزیپیتزا-پیراشکی-ساندویچ

طرز تهیه پیراشکی دوکی

آموزش پیراشکی دوکی تنوری

فیلم طرز تهیه پیراشکی  دوکی به علت شباهت ظاهری  به دوک، به آن پیراشکی دوکی گفته شده است، برای مشاهده طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و مرغ کلیک کنید. از تصویر پیراشکی بافت و نرمی آن مشخص می باشد براحتی در منزل تهیه کنید برای مشاهده طرز تهیه پیراشکی دوکی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم یراشکی دوکی تنوری:

نام مقدار
آرد 500 گرم
آب ولرم 1 پیمانه
خمیرمایه 10 گرم
روغن مایع 50 گرم
فلفل مقداری
نمک 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ 1عدد
مواد رومال:
زرده 1عدد
شیر 3قاشق غذاخوری
کنجد به مقدار لازم
مواد لازم میانی:
فلفل دلمه 1عدد
پیاز نگینی خردشده 4 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
سس خردل 2قاشق غذاخوری
کالباس مرغ 4 ورق
قارچ سرخ شده 7عدد
پنیرپیتزا 1 پیمانه

طرز تهیه پیراشکی دوکی:

ابتدا مواد میانی را آماده کنید  پیاز را سرخ کنید سپس قارچ های نگینی شده را اضافه و تفت دهید تا آب ان کشیده شود سپس کالباس نگینی و فلفل دلمه نگینی شده را اضافه و تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید، سس خردل و فلفل سیاه را اضافه و مخلوط کنید. در پایان پنیر پیتزا را اضافه و مخلوط کنید، کنار بگذارید تا خنک شود.

خمیر بدون استراحت است آب ولرم و 1 قاشق چایخوری شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و 10 دقیقه زمان دهید تا عمل بیاید، سپس تخم مرغ و روغن و نمک و فلفل و آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر بدست آید. سپس خمیر را ورز دهید یا 100 ضربه به میز بزنید تا روی خمیر صاف شود. خمیر را به چونه های 30 گرمی تقسیم کنید.

خمیر را با دست کمی باز کنید بر روی قالب پیراشکی را به آرد آغشته کنید. خمیر را روی ان قرار دهید و مواد میانی داخل آن بریزید و ببندید. خمیر اضافه آن را جدا کنید و پیراشکی ها را داخل سینی کاغذ روغنی دار بچینید. روی آن ها را با مخلوط زرده و شیر رومال کنید و کنجد بپاشید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 17 الی 25 دقیقه قرار دهید.

می توانید طرز تهیه پیراشکی سرخ کردن به صورت رایگان بر روی سایت استاد آشپزی قرار  داده شده است را مشاهده و دانلود کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا