آموزش ناننان بین الملل

طرز تهیه نان صبحانه آلمانی

آموزش نان صبحانه خانگی 

نان صبحانه آلمانی نرم و خوشمزه می باشد این نان بافتی نرم و لطیف دارد همچنین نان صبحانه ترکی ، نان موز و بادام و نان پنیری بر روی سایت به همراه فیلم و نکات آن ها بر روی سایت استاد آشپزی موجود است. برای مشاهده آموزش نان صبحانه نرم و خوشمزه با سایت  استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان صبحانه خوشمزه:

نام مقدار
خمیرمایه 20 گرم
آرد 850 گرم
شیرولرم 200 میلی لیتر
آب 200 میلی لیتر
نمک 1 قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 60 میلی لیتر
خامه صبحانه 180 گرم
مواد رویه:
کره 100 گرم
پنیر محلی 200 گرم
جعفری یا سبزی خورد شده مقداری

طرز تهیه صبحانه خانگی خوشمزه:

ابتدا شیرولرم، خمیرمایه، شکر و 2 قاشق غذاخوری از آرد را با هم مخلوط کنید و روی آن پارچه تمیز بیندازید و در محیط گرم به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا عمل بیاید. داخل کاسه همزن آرد، نمک، روغن مایع، آب و خمیرمایه عمل آمده و خامه صبحانه را اضافه و مخلوط کنید تا خمیر جمع شود.خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا رویه خمیر صاف شود.سپس سلفون بکشید و به مدت 30 دقیقه در محیطی گرم قرار دهد تا حجم خمیر چند برابر شود.

پس از استراحت بر روی میز کار آرد بپاشید و خمیر را کمی ورز دهید به دو قسمت تقسیم کنید  هر قسمت را به ضخامت نیم سانت با وردنه به شکل مستطیل باز کنید رو و زیر خمیر آرد بپاشید تا راحت تر باز شود. سپس روی تمام سطح خمیر را با کره نرم چرب کنید. پنیر را ریز کنید و روی خمیر بپاشید.سبزی خرد شده بپاشید.به کمک وردنه مواد روی خمیر فیکس و فشار دهید تا به خمیر بچسبند.

قالب میان تهی 27 الی 30 سانت را با روغن جداکننده یا مخلوط کره، روغن مایع و آرد(به نسبت مساوی) چرب کنید به کمک رولت بر، نوارهای مستطیل 2 سانت کوتاه تر از تنوره قالب برش بزنید. دور تنوره بپیچین و با دست حالت دهید تا شبیه گل در بیاید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا رویه نان طلایی شود.

نکاتی که در هنگام پخت نان صبحانه آلمانی  باید رعایت کنید:

1-نان صبحانه آلمانی را هم می توانید به شکل زواله در بیاورید و گرد کنید و ساده بپزید.

2-مواد میانی نان صبحانه آلمانی آن را می توانید تغییر بدید ولی مواد میانی نانصبحانه آلمانی خوشمزه است.

3-مقدار مواد خمیر نان صبحانه آلمانی را تغییر ندهید و طبق آن تهیه کنید.

4-آرد دستور نان صبحانه آلمانی حتما یک مرتبه الک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا