آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی برشی

طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی

آموزش شیرینی رولت خامه ای با تصویر

شیرینی رولت خامه ای  جزو شیرینی های بین المللی می باشد که در ایران محبوبیت و طرفداران خود را دارد این دستور رولت فوق العاده می باشد بدون ترک خوردن و با خیال راحت درست کنید این دستور بافت نرمی دارد دستور شیرینی رولت خامه ای بدون فر، در ماهیتابه رژیمی هم درست کنید برای مشاهده گام به گام طرز تهیه شیرینی رولت  خامه ای ساده در سایت استاد آشپزی از فیلم آن را تماشا کنید.

مواد لازم رولت خامه ای با تصویر:

نام مقدار
آرد 100 گرم
شکر 65 گرم
تخم مرغ 6عدد
روغن مایع 60 گرم
شیر 80 گرم
وانیل کمی
آبلیمو یا سرکه سفید نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای ساده:

سفیده و زرده ها را از هم جدا کنید سفیده ها و آبلیمو را با همزن برقی بزنید روغن مایع و شیر را با هم مخلوط کنید آرد را اضافه و مخلوط کنید شکر را کم کم به سفیده ها اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مانند مرنگ سفت و براق شود و از کاسه برنگردد.

زرده ها و وانیل را به مخلوط آرد اضافه ومخلوط کنید یک سوم سفیده ها را به زرده ها اضافه و مخلوط کنید سپس به سفیده ها اضافه و مخلوط کنید مواد را داخل قالب 30*40 چرب شده و کاغذ روغنی دار بریزید صاف کنید و ضربه بزنید.داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170درجه سانتی گراد به مدت 35 دقیقه قرار دهید.

120 گرم خامه قنادی را فرم دهید.100گرم پنیرخامه ایی را به آن اضافه و مخلوط کنید بعد از پخت رولت دورگیری کنید خنک شد روی آن کاغذ روغنی قرار داده و برگردانید و کاغذ آن را جداکنید و مجددا برگردانید کناره های کیک را برش بزنید. روی رولت مخلوط خامه بریزید و صاف کنید به کمک کاغذ روغنی از عرض شروع به رول کنید.کمی فشار دهید تا از هم باز نشود با کاغذ بپیچید.به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید. روی آن لایه نازکی خامه کشی کنید. سپس کنارهای آن را برش بزنید.به اندازه دلخواه برش بدهید. روی رولت ها با پودرکیک رنگی یا پودرکاکائو الک کنید.با ماسوره 32 یا 22 شکوفه بزنید.

نکاتی که باید در زمان تهیه  رولت خامه ای رعایت کنید:

1-برای تهیه درست و صحیح کیک رولت خامه ای طبق دستور و فیلم پیش بروید نتیجه نهایی مانند عکس بدست می آورید.

2-مواد رولت خامه ای را حتما در محیط زودتر قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

3-آرد را حتما در صورت داخل یخچال یا محیط رطوبت بالایی دارد 3 بار الک کنید.

4-مواد سفیده یا زرده را یکبار مخلوط نکنید نتیجه درست بدست نمی آورید.

5-سفیده ها را حتما خوب بزنید تا سفید و از ظرف برنگردد.

6-با توجه به این که دمای فر ها متفاوت می باشد پس از 25 دقیقه چک کنید که رولت خشک نشود.

در صورت تمایل می توانید فیلم طرز تهیه رولت گردو و موز که مانند شیرینی رولت خامه ای است بر روی سایت استاد آشپزی به صورت رایگان موجود است، مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا