آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی بین الملل

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری

 طرز تهیه شیرینی دانمارکی قنادی

شیرینی دانمارکی یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین شیرینی ها در قنادی ها می باشد که با حوصله می توانید این شیرینی دانمارکی خوشمزه را در منزل تهیه کنید که نتیجه آن بسیار خوشمزه تر از قنادی ها می باشد  بافتی نرم ولطیف دارد. برای مشاهده طرز تهیه شیرینی دانمارکی نرم و خوشمزه مرحله به مرحله با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون خمیر مایه:

نام مقدار
آرد بین 700 تا 750 گرم
خمیرمایه 3 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
تخم مرغ 3عدد
شکر 150 گرم
روغن مایع 1 پیمانه
زعفران دم کرده 4/1 قاشق چایخوری
وانیل 8/1 قاشق چایخوری
کرم وانیلی:
شیر 2 پیمانه
شکر 190 گرم
آرد 85 گرم

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر:

ابتدا مواد کرم وانیلی را با هم مخلوط و روی حرارت قرار داده تا سنگین شود سپس روی آن سلفون کشیده و کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس  داخل ظرفی دیگر خمیر مایه،  1 قاشق از آرد و کمی شکر را مخلوط کرده و شیر ولرم را اضافه و مخلوط کنید. تخم مرغ و مابقی شکر و وانیل و روغن و زعفران را اضافه و مخلوط کنید دو سوم آرد را اضافه و مخلوط کنید مابقی آرد را کم کم اضافه کنید خمیر بدست آمده را ورز داده تا روی خمیر صاف شود.

سپس خمیر را به 4 قسمت مساوی تقسیم و چانه کنید هر قسمت را مستطیلی باز کنید و از کرم وانیلی داخل قیف ریخته و روی خمیر را یک نوار کرم وانیلی بدهید و شروع به رول کنید خمیر را خوب بهم بچسبانید و به اندازه دلخواه برش بزنید.داخل سینی کاغذ روغنی دار با فاصله بچینید و روی ان سلفون بکشید و به مدت 1 الی 2 ساعت استراحت دهید.

سپس برای رومال شیرینی زرده تخم مرغ و 1قاشق مرباخوری شیر و 1 قاشق مرباخوری آرد و زعفران دم کرده یا رنگ زرد زعفرانی را با هم مخلوط کرده و روی شیرینی ها دانمارکی رومال کنید و روی ان ها کنجد یا پودر نارگیل بپاشید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید. پس از خارج کردن از فر شربت رقیق شده ( 1 استکان شکر، 1 استکان آب روی حرارت تا غلیظ شود ) روی شیرینی ها دانمارکی خوشمزه برس کنید.

توجه داشته باشید نکات زیر را برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی رعایت کنید:

1- مواد شیرینی دانمارکی را نیم ساعت قبل از شروع به تهیه کردن  بیرون از یخچال قرار دهید.

2-فر را یک ربع زودتر از قرار دادن شیرینی دانمارکی داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.

3-قبل از شروع کار از سالم بودن خمیر مایه خود اطمینان حاصل فرمایید.

4-در هنگام تهیه شربت مواد را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید به هیچ عنوان بهم نزنید فقط در حدی که ظرف را تکان بدهید.

5-در صورت پخت شیرینی دانمارکی در توستر درجه حرارت 170 درجه و 15 دقیقه چک کنید.

می توانید طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای قنادی، طرز تهیه شیرینی مادلن رویا، طرز تهیه شیرینی اکلر یا نون خامه ای و طرز تهیه شیرینی رولت موز و گردو را به صورت رایگان دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا