آموزش دسر و نوشیدنیدسر میوه ای-تارت

طرز تهیه شارلوت شاتوت

آموزش شارلوت شاتوت

دسر شارلوت یکی از دسرهای فرانسوی می باشد که دارای دو لایه یکی لایه کیک یا بیسکویتی و یک لایه خامه و میوه و..می باشد، برای مشاهده طرز تهیه شارلوت ژنوا کلیک کنید، دستور شارلوت شامل آموزش کیک رولتی و دسر شاتوت می باشد برای مشاهده طرز پخت شارلوت شاتوت با استاد آشپزی همراه باشید. 

مواد لازم شارلوت شاتوت:

نام مقدار
تخم مرغ 8عدد
شکر 160 گرم
آرد 180 گرم
وانیل کمی
مواد دسر:
شیر 250 گرم
خامه قنادی 150 گرم
زرده تخم مرغ 2عدد
پودر نشاسته ذرت 1 قاشق سوپ خوری
شاتوت 300 گرم
شکر 100 گرم
پودر ژلاتین 15 گرم

طرز تهیه شارلوت :

ابتدا کیک را درست کنید. سفیده ها و زرده ها را از هم جدا کنید سفید ها را با همزن برقی بزنید زرده ها و با نیمی از شکر و وانیل با همزن برقی به مدت 2 دقیقه بزنید. سفیده ها سفید و پوک شد مابقی شکر را را اضافه و بزنید تا براق و سفت شود. سپس زرد ها را به سفیده ها اضافه و مخلوط کنید. سپس آرد الک شده را اضافه و مخلوط کنید. سپس مواد را داخل دو قالب 30*40 کاغذ روغنی دار بریزید و صاف کنید. داخل فر از قبل گرم شده طبقه اول از بالا به مدت 15 الی 20 دقیقه با دمای 220 درجه سانتی گراد قرار دهید. کیک ها را از فر خارج کردید دور گیری کنید و روی ان سینی به مدت 5 دقیقه قرار دهید.سپس روی ان پارچه انداخته و سینی یا تخته قرار دهید و برگردانید. کاغذ آن را جدا کنید و به حالت قبل برگردانید.

پودر ژلاتین و آب را مخلوط و بن ماری باز کنید. نیمی از شکر را با شیر و زرده ها و پودر نشاسته و وانیل مخلوط روی حرارت قرار دهید تا سنگین شود. مابقی شکر و شاتوت را مخلوط کنید مواد شیری سنگین شد ژلاتین باز شده را به آن اضافه و مخلوط کنید. شاتوت و شکر را گوشکوب برقی بزنید تا یکدست شود. سپس خامه قنادی را فرم دهید شاتوت ها را به مواد شیری اضافه و مخلوط کنید. خامه را اضافه و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. مواد را به مدت 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سنگین شود.

قسمتی از کیک را کاتر به سایز 18 بزنید. رینگ را سلفون بکشید و کیک داخل آن قرار دهید  فیکس کنید. سینی دیگر را نوارهایی به پهنای قد رینگ برش بزنید. روی نوارها مارمالاد آلبالو یا توت فرنگی بکشید. نوارها را برش بزنید و کنار های آن مارمالاد بزنید و داخل رینگ بچینید.وسط آن از مواد دسر سنگین شده بریزید و روی آن یک برش از کیک قرار دهید و به مدت 8 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کیک موس شکلاتی و طرز تهیه کیک پرتقالی با موس پرتقالی و طرز تهیه کیک شکلاتی و موس شکلاتی صورت رایگان مشاهده و دانلود کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا