آموزش آشپزیسالاد

طرز تهیه سالاد خسرو شاهی خوشمزه مجلسی

اموزش سالاد خسرو شاهی خوشمزه مجلسی

سالاد خسرو شاهی، یکی از انواع سالاد های ایرانی خوشمزه و ساده می باشد، که خواهان و طرفداران خود را دارد، با خیالی آسوده می توانید سالاد خسرو شاهی را برای مهمانی ها و دور همی ها تهیه کنید. در این اموزش نحوه تزیین مجلسی، سالاد خسرو شاهی مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده دستور سالاد خسرو شاهی مجلسی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم سالاد خسرو شاهی خوشمزه مجلسی:

نام مقدار
سینه مرغ 1عدد
قارچ 1پیمانه
پیاز سرخ شده 1 عدد
سس مایونز به مقدار لازم
سیر 1تا2 حبه
سیب زمینی 1تا2عدد
ماست خامه ایی و چکیده به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد خسرو شاهی مرحله به مرحله

مرحله اول سرخ کردن مواد سالاد خسرو شاهی

ابتدا پیاز را به همراه کمی روغن تفت داده تا کمی طلایی شود، سپس بر روی دستمال ریخته تا روغن اضافه آن گرفته شود. می توانید مرغ ها را نگینی کنید و در کمی روغن تفت دهید و در پوش ظرف را قرار دهید تا با حرارت کم پخته شود یا در مقدار کمی نمک و فلفل سیاه و  مقداری آب و یک قاشق غذاخوری روغن اجازه دهید تا پخته شود و ریش ریش کنید. قارچ ها را هم می توانید کمی در روغن سرخ کنید. سیب زمینی ها را رنده درشت یا رنده غذا ساز رنده کنید و داخل آب سرد بریزید و بعد 10 دقیقه آبکش کنید و داخل روغن شناور سرخ کنید تا طلایی شود ابتدا بهم می چسبند پس از سرد شدن به راحتی از هم جدا می شوند.

مرحله  دوم اماده سازی رینگ

دور دو طرف نان تست ها را برش بزنید و 4 عدد نان تست ها را از قسمت اطراف آن برش خورده بهم بچسبانید و با رینگ سایز 15 سانتی متری روی نان ها قرار دهید و کاتر کنید، سپس بیسکویت های ترد را  از داخل رینگ به دیواره رینگ تکیه  بدهید، و نان تست های برش خورده داخل رینگ قرار دهید و فیکس کنید که نان تست ها به دیواره ها بچسبند.

مرحله سوم مخلوط کردن مواد سالاد خسرو شاهی مجلسی

در کاسه ای مناسب مرغ پخته شده، قارچ سرخ شده، پیاز داغ، سیر رنده شده ( در صورت تمایل )، در صورت تمایل می توانید نصف هویج پخته شده و نگینی شده، نمک و  فلفل سیاه و سس مایونز  ( در صورت تمایل می توانید ماست خامه ای هم اضافه کنید ) مخلوط کنید.

مرحله چهارم تزیین سالاد خسرو شاهی مجلسی

مواد سالاد را داخل رینگ بریزید و فشرده کنید، روی آن سیب زمینی های سرخ شده بریزید و با برگ جعفری و گوجه گیلاسی تزیین کنید. رینگ را به آرامی بردارید و دور بیسکویت ها رمان ببندید.

در صورتی اگر تمایل مشاهده بیشتر آموزش انواع سالاد هستید، می توانید سالاد اسفناج، تزیین سالاد ماکارونی، سالاد یونانی سیب زمینی، سالاد سزار ساده رستورانی و سالاد لوبیا قرمز و .. مشاهده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا