آموزش آشپزیدلمه-کوفته-رولت

طرز تهیه کوفته باقالی

آموزش کوفته شوید باقلا تصویری

کوفته یکی از غذاهای سنتی کشورمان می باشد، کوفته باقالی یکی از انواع آموزش کوفته سایت استاد آشپزی است، برای مشاهده طرز تهیه کوفته مرغ کلیک کنید، در صورتی اگر باقالی دوست دارید حتما آنرا امتحان کنید، برای مشاهده آموزش کوفته باقالی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کوفته شوید باقالی با گوشت چرخ کرده:

نام مقدار
پیاز سرخ شده 2 قاشق غذاخوری
برنج خیس شده 1 استکان
زردچوبه، فلفل سیاه 1قاشق چایخوری
شوید 4 قاشق غذاخوری
گوشت چرخکرده همراه با قلوه گاه 150 گرم
باقالی تازه 1 پیمانه
نمک کمی
پیاز رنده و آب گرفته شده 1عدد
آبغوره 2 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
گردو 2 عدد
پیاز سرخ شده برای داخل کوفته 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته شوید باقلا تصویری:

زمانی که پیاز سرخ شد،زردچوبه اضافه و سرخ کنید. نمک و فلفل سیاه را اضافه و مخلوط کنید، 3 لیوان آبجوش اضافه کنید. روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.

سپس داخل غذاساز پیاز رنده شده و آب گرفته شده،گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید و 5 دقیقه مخلوط کنید.زمانی که مخلوط شد و خمیرشد، سپس برنج و شوید را اضافه و 2 دقیقه دستگاه را روشن کنید. برنج له نشود. با قالی را به آن افزوده و در حد  مخلوط شدن روشن کنید.سپس در حد یک دور غذاساز داخل دستگاه زنید. به طوری که باقالی ها خورد نشود. سپس داخل کاسه برگردانده شود و ورز دهید.

سپس به 4 قسمت تقسیم کنید یک قسمت را کف دست قرار داده و داخل آن کمی پیاز داغ و نصف مغز گردو و زرشک گذاشته و گلوله کرده و بپیچید. سپس مایع سس گرم بدهید تا کمی خودش را بگیرد. و بعد داخل قابلمه قرار دهید. در این صورت کوفته ها باز نمی شود. زمانی که تمامی کوفته ها پیچیده شد.15 به آرامی داخل سس قرار دهید و به آرامی داخل سس بغلتانید. 10 دقیقه اول درب قابلمه باز باشد، با حرارت متوسط تا  45 دقیقه قرار دهید تا پخته و جا بیفتد. در آخر پخت دو  قاشق غذاخوری آبغوره اضافه کنید و 5 دقیقه دقیقه بجوشد.

در صورتی اگر آب سس زیاد بود، آب سس را داخل ظرفی دیگر انتقال دهید و روی حرارت قرار دهید تا سبک و غلیظ شود و سپس روی باقالی ها بریزید تا کمی پخته شود.

مدرس: ندا ارجمند-آموزشگاه ارجمند مشهد

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کوفته تبریزی به صورت رایگان دانلود و مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا