آموزش آشپزیپاستا-لازانیا-غذاهای خمیری

دستور پخت مانتی گل

آموزش مانتی گل

مواد لازم خمیر مانتی گل:

برای خمیر  ارد نانوایی سبوسدار۳۰۰ گرم-تخم مرغ یک عدد- اب ولرم یک دوم لیوان کمی بیشتر

طرز تهیه مانتی گل:

ارد را داخل یک ظرف بریزید و وسط آن 1عدد تخم مرغ را اضافه کرده و بادست ورز دهید و آب را کم کم اضافه کنید تاخمیر جمع شود و به دست نچسبد این خمیر صفت و سنگین است سپس ۵ دقیقه ورز دهید و سلفن کشیده و دردمای محیط اشپزخانه یک ساعت استراحت دهید.

مواد مایع گوشتی:

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم- پیاز یک عدد- فلفل سیاه یک قاشق چایخوری- جعفری۲قاشق سوپخوری- روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

داخل کاسه ای گوشت چرخ کرده وپیازنگینی و جعفری و نمک وفلفل قرمز و روغن زیتون را با هم مخلوط و ورز دهید .

موادسس قرمز :

رب۲قاشق غذاخوری یا پوره ی ۵ عدد گوجه فرنگی- روغن زیتون ۲قاشق سوپخوری یاکره- آبغوره یک چهارم پیمانه-

طرز تهیه سس قرمز:

روغن زیتون و کره و رب و فلفل سیاه و نمک را داخل تابه ریخته وقتی سرخ شد و به روغن افتاد ابغوره و یک لیوان آب را اضافه کنید اجازه دهید تا مثل سس غلیظ شود.

سس ماست و سیر

فلفل پرک یا قرمز یک سوم قاشق مرباخوری- نعناخشک یک قاشق غذاخوری- روغن زیتون یک قاشق غذاخوری- کره یک قاشق غذاخوری- سماق یک قاشق مرباخوری- جعفری خردشده یک قاشق سوپخوری- ماست چکیده موسیریک لیوان اگرماست ساده بود به ان ۲ حبه سیربزنید

تمامی مواد سس سفید را با هم مخلوط کنید و با مانتی گل سرو کنید یا ابتدا داخل ظرف سرو کمی از سس ماست بریزید و روی آن یک گل قرار دهید.

بر روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به کمک وردنه خیلی نازک بازکنید بعد با کاتر گرد قطر ۶ سانت ۴ تا دایره دربیاوردید و کنارهم طوری که لبه هاکمی روی هم باشند قراردهید دایره ها رو ازمایع گوشتی روی ان ها قراردهید و مدل گل بپیچید داخل ظرف پیرکس بچینید. روی آن ها را سس قرمزی که اماده کردیدبریزید وداخل فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه طبقه وسط قراردهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا