آموزش پخت انواع کیککیک شکلاتی

طرز تهیه کیک موس شکلاتی مجلسی

آموزش کیک شکلاتی با موس شکلات

فیلم اموزش کیک شکلاتی با پیمانه و موس شکلات سطح آموزش ان متوسط می باشد بافت کیک نرم و لطیف و خوشمزه می باشد موس شکلات پفکی و خوشمزه می باشد می توانید کیک موس شکلاتی را داخل لیوان یا داخل قالب دسر سیلیکونی تهیه و مابین موس شکلات کیک بدهید، برای مشاهده طرز تهیه کیک  شکلاتی و موس شکلاتی کلیک کنید. با برای مشاهده آموزش کیک موس شکلاتی با استاد آشپزی همراه باشید.   

مواد لازم کیک شکلاتی با پیمانه:

نام مقدار
تخم مرغ 4عدد
شکر 1پیمانه
روغن مایع 1پیمانه
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
آرد 2پیمانه
پکینگ پودر 1قاشق غذاخوری
نوتلا یا هرنوع شکلات 3قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 3قاشق غذاخوری
شیر 1پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی با پیمانه:

تخم مرغ و شکر و وانیل با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود به مدت 5 دقیقه زده سپس شکلات صبحانه را اضافه کنید  پس از اینکه مخلوط که شد شیر و روغن را اضافه  یک دور با همزن برقی بزنید. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین و پودر کاکائو را با کمک الک کم کم اضافه کنید. چون مایع کیک شل هست امکان گلوله شدن آرد  وجود دارد برای همین با لیسک ( همزن مفتولی ) مخلوط کنید. مواد را داخل سینی 30*40  سانتی متری کاغذ روغنی دار بریزید و در فر با دمای  180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه طبقه وسط  قرار دهید.

مواد لازم موس شکلاتی:

نام مقدار
شکرقهوه ایی یا سفید 90 گرم
تخم مرغ کوچک 2عدد
شکلات تلخ 110 گرم
آب داغ 125 گرم
خامه قنادی 300 گرم
پودر نسکافه 1قاشق مرباخوری
پودر ژلاتین 12 گرم
آب برای ژلاتین 45 گرم

طرز تهیه موس شکلاتی خوشمزه:

ابتدا خامه قنادی را با همزن برقی فرم دهید کنار بگذارید. سپس سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود. سپس نصف شکر را به صورت بارانی به  آن اضافه تا پوک و سبک شود.

زرده و نصف شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید. نسکافه را با کمی آب جوش مخلوط و به زرده ها اضافه کنید. سپس کم کم آبجوش را اضافه و با همزن برقی بزنید. شکلات باز شده را به زرده ها اضافه و مخلوط کنید.

سفیده را به خامه فرم گرفته اضافه و با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس آب و ژلاتین را بن ماری باز و به مخلوط زرده ها اضافه کنید.  مخلوط زرده ها را به مخلوط خامه اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. داخل قالب سیلیکونی ریخته و به مدت 12 ساعت داخل فریزر قرار دهید. سپس سس براق روی ان ریخته و بر روی کیک قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا