آموزش پخت انواع کیککیک خیس و مرطوب-کیک باقلوا

طرز تهیه کیک مرطوب پسته با شربت پرتقال

آموزش کیک مرطوب پسته با شربت پرتقال

فیلم اموزش کیک مرطوب پسته با شربت پرتقال از تصویر ان مشخص بافتی نرم و لطیف دارد طعم ان لذیذ و خوشمزه می باشد کیک مرطوب پسته با شربت پرتقال مناسب برای پذیرایی و مهمانی ها و دور همی ها می باشد،برای طرز تهیه کاپ کیک شکلات سفید و پسته کلیک کنید، برای مشاهده آموزش کیک مرطوب پسته با شربت پرتقال با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک مرطوب پسته با شربت پرتقال:

نام مقدار
مواد لازم شربت
شکر 220 گرم
آب 250 گرم
عسل یا گلوکز 1 قاشق سوپ خوری
چوب دارچین 1عدد
دانه هل 1 قاشق مرباخوری یا پودر هل 1 قاشق چایخوری
پوست پرتقال خرد شده 3 اسلایس یا خلال پوست پرتقال خشک شده 1قاشق غذاخوری
مواد لازم کیک
نمک 1 قاشق چای خوری
پکینگ پودر 3 قاشق مربا خوری
آرد 330 گرم
آبلیمو 1قاشق مربا خوری
شیر 60 میلی لیتر
تخم مرغ درشت 3عدد
شکر 160 گرم
رنده پوست پرتقال 1 قاشق سوپ خوری
کره نرم شده 180 گرم
پسته خام خرد شده 150 گرم

طرز تهیه کیک مرطوب پسته:

ابتدا شربت را آماده کنید. شکر و آب و عسل یا گلوکز را با هم مخلوط روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود و مواد بجوشد. سپس چوب دارچین و هل و پوست پرتقال را اضافه و بگذارید تا شربت قوام بیاید.سپس از روی حرارت برداشته کنار بگذارید تا خنک شود. 

کف و دیواره های قالب مربع 23 سانتی متر را چرب کنید ( مخلوط کره و روغن مایع و آرد از هر کدام 1قاشق مرباخوری ) کف قالب را پسته بپاشید و صاف کنید. فر را روشن کنید.

کره و شکر و پوست پرتقال را با همزن برقی به مدت 3 دقیقه بزنید. سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و 30 ثانیه هر کدام رو بزنید. شیر و ابلیمو را با هم مخلوط کنید. آرد وپکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. مخلوط شیر و آبلیمو و 3/1 لیوان از شربت پرتقال و مخلوط آرد را در 2 مرحله به مواد کیک اضافه کنید.م واد را داخل قالب بریزید. روی آن را صاف کنید. در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 35 الی 40 دقیقه در طبقه وسط قرار دهید. پس از 5 دقیقه خارج کردن از فر نیمی از شربت را روی کیک بزیزید و مابقی را زمان سرو بریزید. از قالب خارج کنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کیک خیس شکلاتی، طرز تهیه کیک خیس قهوه شکلاتی، طرز تهیه کیک پرتقال قهوه خیس و طرز تهیه کیک مرطوب گردویی را به صورت رایگان مشاهده و دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا