آموزش پخت انواع کیککیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی و موس شکلاتی

آموزش موس شکلاتی برای وسط کیک

فیلم آموزش کیک شکلاتی وموس شکلاتی شامل طرز تهیه کیک شکلاتی و طرز تهیه موس شکلاتی می باشد بافت کیک نرم و اسفنجی است و موس آن نرم و خوشمزه می باشد که ترکیب هر دو فوق العاده می شود، برای مشاهده طرز تهیه کیک مینی کیک شکلات قهوه کلیک کنید، سطح اموزش کیک شکلاتی وموس شکلاتی متوسط  می باشد برای مشاهده آموزش کیک شکلاتی و موس شکلاتی با استاد آشپزی همراه باشید. 

مواد لازم کیک شکلاتی با شیر :

نام مقدار
تخم مرغ 4عدد
شکر 1پیمانه
روغن مایع 1پیمانه
شیر 1پیمانه
پودر کاکائو 3قاشق غذاخوری
نوتلا یا هرنوع شکلات 3قاشق غذاخوری
پکینگ پودر 1قاشق غذاخوری
آرد 2پیمانه
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
وانیل کمی

طرز تهیه کیک شکلاتی با شیر:

تخم مرغ و شکر و وانیل و شکلات صبحانه با همزن برقی به مدت 5 دقیقه زده تا سبک شود. سپس شیر و روغن را اضافه  یک دور با همزن برقی بزنید. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین و کاکائو را با کمک الک کم کم اضافه کنید. چون مایع کیک شل هست امکان گلوله شدن آرد  وجود دارد برای همین با لیسک مخلوط کنید. مواد را داخل3 عدد قالب سایز 20 سانتی متری کاغذ روغنی دار بریزید و در فر با دمای  180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه طبقه وسط  قرار دهید.

مواد لازم موس شکلاتی با ژلاتین:

نام مقدار
شکرقهوه ایی 90 گرم
تخم مرغ کوچک 2عدد
شکلات تلخ 110 گرم
آب داغ 125 گرم
خامه قنادی 300 گرم
پودر نسکافه 1قاشق مربا خوری
ژلاتین 12 گرم
آب برای ژلاتین 45 گرم

طرز تهیه موس شکلاتی با خامه:

سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود. سپس نصف شکر را به صورت بارانی به  آن اضافه تا پوک و سبک شود. سپس به خامه فرم گرفته اضافه و مخلوط کنید.

نسکافه را با آب جوش مخلوط کنید زرده و نصف شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید و کم کم مخلوط آبجوش و نسکافه را اضافه کنید و با همزن بزنید تا مواد سبک و حجیم شود. شکلات باز شده را به زرده ها اضافه و مخلوط کنید. سپس آب و ژلاتین را بن ماری باز و به مخلوط زرده ها اضافه کنید.مخلوط خامه را به زرده ها اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. موس را داخل فریزر قرار دهید تا کمی سنگین شود.

سپس سلفون را باز کنید و رینگ را روی آن قرار دهید یک لایه از کیک را داخل رینگ قرار دهید و فیکس کنید و سه عدد طلق را از عرض بهم بچسبانیدو داخل رینگ  و دور کیک قرار دهید و فیکس کنید سلفون را دور رینگ بچسبانید.300 گرم از موس را داخل رینگ بریزید و صاف کنید. یک لایه کیک قرار دهید و 300 گرم موس بریزید و لایه آخر کیک را قرار دهید و مابقی موس ( کمی روی حرارت بن ماری کنید ) را بریزید.داخل یخچال به مدت 4 الی 8 ساعت قرار دهید تا کاملا ببندد.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه دسر شکلاتی بدون ژلاتین و طرز تهیه موس کیک شکلاتی را به صورت رایگان دانلود و مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا